مقایسه هوندا آکورد و مزدا ۶

0 189

مقایسه هوندا آکورد و مزدا 6

هر دو مدل مزدا ۶ و هوندا آکورد نمایش خوبی را در رتبه بندی پررقابت خودرو‌های سایز متوسط ما از خود به جا گذاشته‌اند.

به گزارش خودروتک ، ویژگی‌هایی مانند فضای کافی برای پنج سرنشین، دینامیک رانندگی مطلوب، فضای داخلی باکیفیت، و امتیازات ایمنی بسیار خوب را می‌توان در هر دو خودرو مشاهده کرد.

مزدا ۳ به طور کامل در سال ۲۰۱۴ مورد طراحی مجدد قرار گرفت و در سال ۲۰۱۶ نیز به طور چشمگیر بازسازی شد.

از آن زمان تا به امروز این خودرو به وسیله‌ی اقداماتی مانند ارتقاء اتاق با یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی بصری پیش فرض و اضافه شدن امکانات ایمنی فعال استاندارد در کنار آپشن موتور توربو شارژ، به روز رسانی شده است.

در سوی دیگر کمپانی هوندا مدل آکورد را به طور کامل برای سال ۲۰۱۸ مجدداً طراحی کرد. این طراحی مجدد با ارتقاء مواد به کار رفته در داخل اتاق، دو آپشن موتور توربو شارژ قدرتمند، و مجموعه‌ی کاملی از تکنولوژی‌های کمک راننده پیشرفته استاندارد همراه بود.

هوندا آکورد همچنین به عنوان برنده‌ی عنوان بهترین خودرو سایز متوسط خانوادگی در سال ۲۰۱۹ برگزیده شده است.

ما به منظور کمک به شما برای اتخاذ یک تصمیم خرید آگاهانه، با استفاده از داده‌های امتیاز دهی و نقد و بررسی‌های وبسایت یو اس نیوز Best Cars به مقایسه‌ی این دو سدان سایز متوسط در بخش‌هایی که بیشترین اهمیت را برای خریداران خودرو دارند می‌پردازیم.

اما ابتدا لازم است که اولویت‌های خود را مشخص کنید. سپس برای تصمیم گیری در رابطه با اینکه کدام خودرو مناسب‌ترین گزینه برای شما است می‌توانید از اطلاعات موجود در این مطلب استفاده کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا ببینید کدام خودرو جدید پیروز این نبرد خودرو‌های سایز متوسط خواهد بود.

به یاد داشته باشید که امتیازات وبسایت یو اس نیوز همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید به روز رسانی می‌شوند، لذا امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات موجود در نقد و بررسی‌ها و رتبه بندی‌های ما مطابقت نداشته باشند:

قیمت

برنده: مزدا ۶ ۲۰۱۸

مزدا ۶ ۲۰۱۸ که قیمت آن از ۲۱٫۹۵۰ دلار آغاز می‌شود یکی از پایین‌ترین شروع قیمت‌ها در این کلاس خودرو را در اختیار دارد.

ورژن‌هایی از این خودرو که در رده‌ی متوسط قرار دارند بین ۲۵٫۷۰۰ دلار تا ۳۱٫۷۰۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند.

ورژن برتر این خودرو یعنی مدل مزدا ۶ Signature معادل ۳۴٫۷۵۰ دلار هزینه خواهد برد که با قیمت مدل‌های برتر بسیاری از خودرو‌های سایز متوسط رقیب برابری می‌کند.

در سوی دیگر قیمت هوندا آکورد ۲۰۱۹ از ۲۳٫۷۲۰ دلار آغاز می‌گردد. علاوه بر این، سه ورژن متوسط این خودرو نیز به ترتیب با قیمت‌های  ۲۶٫۱۸۰ دلار، ۲۷٫۶۲۰ دلار و ۳۰٫۱۲۰ دلار روانه‌ی بازار می‌گردند.

مدل آکورد Touring که بالاترین ورژن این سدان سایز متوسط به شمار می‌رود با شروع قیمت ۳۴٫۹۹۰ دلار عرضه خواهد شد.

راحتی صندلی

برنده: هوندا آکورد ۲۰۱۹

هر دو مدل مزدا ۶ و آکورد توانایی حمل پنج سرنشین را دارند. به طوریکه فضای موجود در صندلی‌های عقب این دو خودرو برای بیشتر سرنشینان بالغ کافی خواهد بود.

با این وجود فضای پای موجود در ردیف دوم صندلی‌های مزدا ۶ در مقایسه با رقیب خود کمی کوچک‌تر می‌باشد.

در حالیکه هوندا آکورد در صندلی‌های عقب خود فضای پای فراوانی را ارائه می‌دهد اما در برخی رقبا شاهد وجود فضای سر بیشتری هستیم.

علاوه بر این موقعیت پایین فضای نشیمن در هوندا آکورد ممکن است مطابق سلیقه برخی افراد نباشد.

با این وجود این خودرو از فضای داخلی با ابعاد بزرگ‌تر و حجم کلی بیشتر فضای سرنشینان نسبت به مزدا ۶ برخوردار است که همین موضوع برتری در این بخش را به هوندا آکورد می‌بخشد.

کیفیت فضای داخلی

برنده: مزدا ۶ ۲۰۱۸

مزدا ۶ از اتاقی لوکس که استفاده از مواد درجه یک در سرتاسر آن به چشم می‌خورد بهره می‌برد. به طوریکه ظاهر و حس این اتاق در مقایسه با بسیاری از خودرو‌های موجود در این کلاس تجملی‌تر می‌باشد.

اگرچه هوندا آکورد از اتاقی با کیفیت که به وسیله‌ی موادی با سطوح نرم ساخته شده، برخوردار است اما استفاده از پلاستیک سخت در فضای داخلی این خودرو همچنان قابل رویت می‌باشد.

تکنولوژی فضای داخلی

برنده: مساوی

مزدا ۶ به صورت پیش فرض به امکاناتی نظیر بلوتوث، یک درگاه یو اس بی، رادیو HD، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی مجهز به شش اسپیکر، و یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی مجهز شده است.

قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو به عنوان آپشن‌های قابل خرید قابل دسترس می‌باشند.

سیستم اطلاعاتی سرگرمی موجود در این خودرو را می‌توان در بیشتر مواقع کاربر پسند دانست اما با این حال برای پیدا کردن برخی کارکرد‌ها مجبور به جست و جو در چندین منوی مختلف خواهید شد.

از امکانات آپشنی قابل توجه در مزدا ۶ می‌توان به سیستم جهت یابی، رادیو ماهواره‌ای، مون روف، دو درگاه یو اس بی اضافه، و یک سیستم صوتی Bose مجهز به ۱۱ اسپیکر اشاره کرد.

از طرف دیگر هوندا آکورد به همراه ویژگی‌هایی نظیر یک صفحه نمایش ۷ اینچی، بلوتوث، یک درگاه یو اس بی، و چهار سیستم استریو دارای چهار اسپیکر عرضه می‌شود.

سیستم اطلاعاتی سرگرمی موجود در مدل پایه‌ی این خودرو به طور قابل قبولی بصری بوده و شامل دکمه‌ها و دستگیره‌های فیزیکی است که به منظور میزان سازی تنظیمات سیستم صوتی و آب و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رادیو HD، سیستم صوتی مجهز به هشت یا ده اسپیکر، و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی لیست آپشن‌های قابل خرید هوندا آکورد را تشکیل می‌دهند.

فضای حمل بار

برنده: هوندا آکورد ۲۰۱۹

فضای ۱۵ فوت مکعبی موجود در صندوق عقب مزدا ۶ با بسیاری از مدل‌های موجود در رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط ما برابری می‌کند.

هوندا آکورد با برخورداری از ۱۶٫۷ فوت مکعب، فضای بیشتری را در صندوق عقب خود ارائه می‌کند اما با این حال لازم به ذکر است که ورودی باریک این خودرو قرار دادن اجسام بلند‌تر در داخل صندوق عقب را به امری دشوار تبدیل می‌کند.

شتاب

برنده: هوندا آکورد ۲۰۱۹

ورژن پایه‌ی مزدا ۶ از یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۸۷ اسب بخار قدرت به همراه یک سیستم انتقال قدرت دستی بهره می‌برد.

همچنین امکان ارتقاء این سیستم به گیربکس اتوماتیک نیز وجود خواهد داشت.

موتور پایه‌ی مزدا ۶ را نمی‌توان منحصراً موتوری قدرتمند دانست، اگرچه قدرت آن احتمالاً برای بیشتر موقعیت‌های رانندگی عادی کفایت خواهد کرد.

کمپانی مزدا برای سال ۲۰۱۸ یک آپشن موتور چهار سیلندر توربو شارژ را به این خودرو اضافه کرده که شتابی لذت بخش را فراهم خواهد کرد.

با این حال برای دستیابی به خروجی قدرت حداکثر ۲۵۰ اسب بخار چاره‌ای جز استفاده از بنزین مرغوب نخواهید داشت. در صورت استفاده از بنزین معمولی توان این موتور به ۲۲۷ اسب بخار کاهش می‌یابد.

در سوی دیگر مدل پایه‌ی آکورد به یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت ۱۹۲ اسب بخار مجهز شده که قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT به چرخ‌های منتقل می‌گردد.

هوندا آکورد علاوه بر اینکه به صورت پیش فرض به یک موتور توربو مجهز است از وزن کمتری نیز نسبت به مزدا ۶ برخوردار بوده و در نتیجه شتاب بیشتری را در این خودرو شاهد هستیم.

در صورتیکه علاقه مند به سیستم انتقال قدرت دستی هستید ورژن آکورد اسپورت که به صورت استاندارد به یک گیربکس دستی شش سرعت مجهز است می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

در صورتیکه سیستم پیشرانه‌ی پایه پاسخگوی نیاز‌های شما نیست می‌توانید خودرو‌ خود را به آپشن موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید ۲۵۲ اسب بخار ارتقاء دهید.

این موتور به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ده سرعت با انتقال دنده‌ی روان عرضه می‌گردد.

برای کسانیکه علاقه مند به آپشن موتور قدرتمند‌تر هستند این امکان وجود دارد که در ورژن اسپورت این موتور را به یک گیربکس دستی متصل کنند.

این موتور برخلاف مزدا ۶ برای رسیدن به خروجی قدرت حداکثر نیازی به بنزین مرغوب ندارد.

راندمان سوخت

برنده: هوندا آکورد ۲۰۱۹

زمانیکه مزدا ۶ را به موتور پایه و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دلخواه مجهز کنیم راندمان سوخت این خودرو طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست برابر با ۲۶ مایل بر گالن در شهر و ۳۵ مایل بر گالن در بزرگراه‌ خواهد بود.

این در حالیست که مصرف سوخت موتور چهار سیلندر توربو شارژ این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۳ و ۳۱ مایل بر گالن برآورد شده است.

از طرف دیگر انتخاب آکورد به همراه سیستم پیشرانه‌ی پیش فرض آن راندمان سوخت ۳۰ مایل بر گالن در شهر و ۳۸ مایل بر گالن در بزرگراه را در پی خواهد داشت که در این کلاس خودرو بی‌نظیر است.

مدل‌هایی که به موتور ۲٫۰ لیتری و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک مجهز شده باشند مصرف سوخت ۲۳ مایل بر گالن در شهر و ۳۴ مایل بر گالن در بزرگراه‌ را به ثبت می‌رسانند.

به عنوان مقایسه هزینه‌ی سوخت مدل پایه‌ی مزدا ۶ به همراه گیربکس اتوماتیک در حدود ۱۵۰ دلار گران‌تر از مدل پایه‌ی آکورد تمام خواهد شد.

هوندا آکورد همچنین در قالب نسخه‌ی هیبرید نیز عرضه می‌شود که ۴۸ مایل بر گالن در شهر و ۴۸ مایل بر گالن در بزرگراه برآورد راندمان سوخت این خودرو می‌باشد.‌

سواری و هندلینگ

برنده: مزدا ۶ ۲۰۱۸

مزدا ۶ تقریباً همانند تمامی مدل‌های دیگر کمپانی مزدا بهترین دینامیک رانندگی موجود در کلاس خود را ارائه می‌کند.

این خودرو سدان هندلینگی فوق العاده چابک و سواری بسیار نرمی را در اختیار مالکین خودرو قرار خواهد داد.

در سوی دیگر هوندا آکورد عملکرد مناسبی را در زمینه‌ی هندلینگ از خود نشان داده و سواری نرمی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

حالت‌های رانندگی استاندارد این خودرو به منظور سازگار سازی تجربه‌ی رانندگی خود برای تطابق با اولویت‌های شما امکان انتخاب تنظیمات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

علیرغم عملکرد قدرتمند هوندا آکورد در جاده این خودرو توانایی رویارویی با تنومندی مزدا ۶ را ندارد.

قابلیت اطمینان

برنده: هوندا آکورد ۲۰۱۹

مزدا ۶ ۲۰۱۸ در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده از سوی کمپانی J.D. Power موفق به دریافت امتیاز ۲٫۵ از پنج شده است.

این امتیاز یکی از پایین‌ترین امتیازات در این کلاس خودرو محسوب شده و پایین‌تر از حد متوسط در نظر گرفته می‌شود.

در حالیکه مدل آکورد ۲۰۱۹ هنوز امتیازی دریافت نکرده اما مدل مشابه ۲۰۱۸ آن موفق به کسب امتیاز بالاتر از حد متوسط چهار از پنج به لحاظ قابلیت اطمینان، شده است.

ایمنی

برنده: هوندا آکورد ۲۰۱۹

مزدا ۶ از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در آزمایشات تصادف موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره شده است.

این خودرو در آزمایشات تصادف از جلو و از جناحین امتیاز پنج ستاره و در آزمایشات واژگونی امتیاز چهار ستاره را به خود اختصاص داده است.

موسسه‌ی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز عنوان انتخاب ایمنی برتر سال ۲۰۱۸ خود را به این خودرو اعطا کرده است.

مزدا ۶ به صورت پیش فرض به همراه امکانات ایمنی همچون دوربین دید عقب، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب،‌ و سیستم Smart City Brake Support کمپانی مزدا که در صورت شناسایی یک برخورد احتمالی از جلو در سرعت‌های کمتر از ۲۰ مایل در ساعت به توقف خودرو کمک می‌کند، عرضه می‌گردد.

بسیاری از تجهیزات کمک راننده‌ی پیشرفته‌ی دیگر در این خودرو به عنوان آپشن در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

هوندا آکورد نیز در سوی دیگر با کسب امتیازات مشابه مزدا ۶ در تمامی بخش‌ها به عنوان انتخاب ایمنی برتر موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) برگزیده شده است.

این خودرو همچنین موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) نیز شده است.

با این حال این خودرو در آزمایشات واژگونی بر خلاف مزدا ۶ امتیاز پنج ستاره را به خود اختصاص داده است. هوندا آکورد به صورت استاندارد به سیستم Honda Sensing مجهز شده است.

این سیستم شامل امکانات ایمنی از قبیل سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، و کروز کنترل منطبق شونده می‌شود.

علاوه بر این تجهیزاتی مانند دوربین دید عقب و سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده نیز به صورت پیش فرض در هوندا آکورد موجود خواهند بود.

سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب و سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور از جمله امکاناتی هستند که به عنوان آپشن قابل دسترس می‌باشند.

لیست طولانی‌تر امکانات ایمنی پیش فرض هوندا آکورد، برتری در این بخش را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد.

برنده …

هوندا آکورد ۲۰۱۹

در حالیکه مزدا ۶ از قیمتی پایین‌تر، اتاقی زیباتر و دینامیک رانندگی بهتری برخوردار است اما با این وجود هوندا آکورد برتری خود نسبت به این خودرو را در بسیاری از بخش‌ها به رخ می‌کشد.

هوندا آکورد علاوه بر ارائه‌ی موتور‌های قدرتمند‌تر، مصرف سوخت بهینه‌تر، و فضای جادار‌تر در فضای داخلی از تکنولوژی‌های بصری بیشتری نیز در داخل اتاق بهره می‌برد.

این خودرو همچنین از فضای بیشتری در صندوق عقب خود برخوردار می‌باشد اما با این وجود قرار دادن اجسام در داخل آن ممکن است کمی دشوار‌تر باشد.

اما گذشته از این‌ها هوندا آکورد خودرویی ایمن‌تر و قابل اطمینان‌‌تر نسبت به همتای خود می‌باشد.

در آخر باید گفت که هر دو مدل مزدا ۶ و هوندا آکورد خودرو‌های سایز متوسط فوق العاده‌ای هستند و انتخاب از میان یکی از این دو خودرو به اولویت‌های شما بستگی دارد.

منبع: فوت و فن

منبع: خـــودرو.تک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود