معنویت ماه رمضان مرهمی بر ناآرامی های روحی

0 3,900

معنویت ماه مبارک رمضان بر ناآرامی ها و دل مشغولی های این روزهای جامعه مرهمی خواهد بود و مردم را در سایه این فیض معنوی به آرامش می رساند.

خبرگزاری شبستان: مشکلات، دغدغه ها و وضع نا متعادل امروز کشورمان که البته در بسیاری از کشورهای جهان نیاز چنین تجربه ای وجود دارد، آرامش خیال را از مردم گرفته و نارسایی در کیفیت زندگی ایجاد کرده است.

دغدغه های معیشتی، دردهای روحی، قرنطینه خانگی، مشکلات افراد جامعه و خبرهای منفی و شایعه پراکنی ها همه در یک مجموعه ای علیه زندگی انسان حاکم شده و بیقراری را ایجاد و آستانه تحمل را کاهش داده و مردم در این شرایط تنها به امید زنده هستند و قطعا راهی جز امید نیست.

امیدواری که یکی از مولفه های مهم زندگی است برای کیفیت زندگی و گذر از مشکلات اساسی بوده و کسانی که آستانه تحمل خود را با امید و انتظار توسعه داده اند کمتر از این شرایط رنج می برند و با اطمینان به انتظار گشایش نشسته اند.

این انتظار و امید وابسته به یک قدرت بی انتهایی است که افراد دارای این ویژگی ها بر سر مشکلات ایستاده اند، چرا که آن ها می دانند که کلید قفل های بسته در اختیار صاحب قدرت جهانی یعنی حضرت دوست بوده تا روزی گره ها را بگشاید و آرامش را ارزانی جامعه کند.

*حال و هوای معنوی رمضان بر دردهای مردم

فضای معنوی در فصل و ماه و مکان های خاص بسیاری را امیدوار کرده که روزگاران سخت می گذرد و شیرینی روزهای خوب را تجربه خواهیم کرد و در این مسیر باید ثابت قدم، مطیع امر پروردگار و خدمتگزار مردم باشیم.

ماه مبارک رمضان از جمله فرصت هایی است که انرژی داده و امنیت و آرامش روحی انسان را تقویت کرده و معنویت آن بر ناآرامی ها و دل مشغولی های این روزهای جامعه مرهمی شده و مردم را در سایه این فیض معنوی به آرامش می رساند.

بسیاری معتقد هستند که کسب آرامش در دعا و نیایش و معنویت محقق شدنی و آرزوها به وقوع می پیوندد، بر این اساس همواره بر انس با معبود و کمک به مردم توصیه کرده اند.

*تاثیر دعا و نیایش بر کاهش اختلالات روانی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مقاله ای تاثیرات دعا و نیایش بر اختلالات روحی و روانی را مورد بررسی قرار داده و این اقدامات را بر افزایش سلامت روان موثر بیان کرده است.

«زهرا امینی» با بیان اینکه امید به اصلاح امور در بین افراد معنوی وجود دارد، تصریح کرد: این دسته از مردم با انس به معنویت آرامش را تجربه و سلامت را به روح خود هدیه می دهند چرا که آن ها باور به رفع مشکلات به دست پروردگار دارند.

وی ادامه داد: اگر عاقبت امور برای تقوا پیشگان است، پس بهترین سرنوشت را افراد متدین و تقوا پیشه واقعه تجربه خواهند کرد و ثمره آن به خودشان خواهد رسید.

امینی یادآورشد: افرادی که با مباحث معنوی انس دارند آن ها به آینده اعتماد داشته و صبورانه در برابر مشکلات می ایستند و با هم نوعان خود مدارا می کنند.

*تخریب آرامش انسان به واسطه گناه

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی بر آثار مخرب گناه و معصیت بر انسان اشاره کرد و گفت: آرامش درونی افراد به واسطه گناه و معصیت به هم می ریزد.

«صادق صالحی» با بیان اینمه جامعه نیز از این تخریب وضعیت متاثر می شود، خاطرنشان کرد: انسان برای آرامش خود به انجام خوبی ها و رفتارهای نیکو نیاز دارد تا به واسطه آن به موفقیت برسد.

وی وجود فضای معنوی در ماه مبارک رمضان را برای رفع چالش های روحی التیام بخش عنوان کرد و اظهارداشت: بهبود شرایط سخت زندگی علاوه بر انجام اقدام عملی موثر بر تمرکز نسبت به مسائل روحانی نیز نیاز دارد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود