شبیخون فرهنگی چیست دینی نهم

0 6,113

یعنی دشمن یک هجوم فکری اعتقادی و اخلاقی (فرهنگی) ناگهانی و غافلگیرانه را متوجه یک ملت می کند

شبیخون فرهنگی

سوال

شبیخون فرهنگی چیست؟

پاسخ

یعنی دشمن یک هجوم فکری اعتقادی و اخلاقی (فرهنگی) ناگهانی و غافلگیرانه را متوجه یک ملت می کند تا باورها و اعتقادات و اخلاق آن جامعه را متلاشی کرده و یا حداقل از کار آیی لازم باز دارد. و این شبیخون شیوه های خاص کارشناسی شده خود را همراه دارد و در واقع جنگی تمام عیار نه با تسلیحات نظامی بلکه با موضوعات فرهنگی است.

امروزه قدرت‌های استکباری به خوبی دریافته‌اند که جنگ‌های نظامی علاوه بر هزینه‌های بسیار زیاد، باعث نفرت ملت‌ها نیز می‌شود و این مسئله، ادامهٔ کارشان در کشورهای دیگر را مشکل می‌کند. به همین دلیل آنها برای به زانو درآوردن ملت‌ها، راهکار جدیدی به نام جنگ نرم یا شبیخون فرهنگی را در پیش گرفته‌اند.

دشمنان با استفاده از تجربیاتی که از سرگذشت آندلس و حوادث مانند آن اندوخته‌اند، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با تکرار آن رویدادها، ملت مسلمان ایران را به زانو درآورند.

تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که کشورهایی که حتی به بیماران ما نیز رحم نمی‌کنند و در کنار تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و علمی، مانع ورود اقلام پزشکی و دارویی به کشور می‌شوند، و حتی به تحریم گندم ـ اصلی‌ترین نیاز غذایی کشور ـ روی می‌آورند، چرا تا این اندازه به فکر تفریح و سرگرمی ما ایرانی‌ها هستند و برای پرکردن اوقات فراغت ما سالیانه میلیون‌ها دلار خرج ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان یا سایت‌های اینترنتی می‌کنند و برای ما به‌صورت رایگان انواع فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای پخش می‌کنند؟

به نظر شما چرا دشمنی که ما را در همهٔ عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و علمی تحریم کرده است، حاضر به تحریم فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای خود نشده است و آنها را رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد؟

آری، تولید فیلم‌های ضد ایرانی و ضداسلامی، تهیه و پخش فیلم‌ها و تصاویر زشت و مبتذل، ساخت بازی‌های رایانه‌ای مُخرب، تولید و پخش مواد مخدر در بین جوانان، تلاش همه جانبه برای ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی و کم اهمیت جلوه‌دادن حجاب، عادی‌سازی روابط نادرست بین دختران و پسران، ترویج بی‌عفتی و آلوده‌کردن جوانان، تمسخر عقاید پاک مسلمانان، القای بی‌فرهنگ‌بودن مسلمانان و ایرانی‌ها، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی، ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، کم اهمیت جلوه‌دادن پیشرفت‌های کشور، بزرگ جلوه‌دادن قدرت و پیشرفت غربی‌ها و… همه بخشی از جنگ نرم علیه ملت و فرهنگ ماست.

جنگ نرم: شبیخون فرهنگی

آنها به خوبی می‌دانند که اگر جوانان مسلمان به دستورات اسلام دربارهٔ حفظ حجاب و پاکدامنی عمل کنند، شکست‌دادن آنها بسیار دشوار خواهد بود. پس تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا آنها را از تعلیمات حکیمانهٔ اسلام دور نگه دارند.

خداوند نسبت به این خطرات که همواره از سوی دشمنان اسلام نسبت به مسلمانان وجود دارد هشدار داده است آنگاه که می‌فرماید:

وَ لا یَزالونَ یُقاِتلونَکُم حَتّیٰ یَرُدّوکُم عَن دیِنکُم اِنِ استَطاعوا سورهٔ بقره، آیهٔ 217
و آنان پیوسته با شما می‌جنگند تا شما را از دینتان برگردانند اگر بتوانند.

این آیه به خوبی نشان می‌دهد که هدف اصلی دشمن از تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و شبیخون فرهنگی، چیزی جز نابودی باورهای دینی مردم و دورکردن آنها از اسلام نیست.

اکنون ارزش این کلمات نورانی امیرمؤمنان، برای ما روشن‌تر می‌شود که می‌فرماید:

«پاداش انسان عفیف و پاکدامنی که قدرت انجام گناه را دارد، ولی خود را آلوده نمی‌کند، کمتر از پاداش مجاهد شهید در راه خدا نیست؛ انسان پاکدامن نزدیک است فرشته‌ای از فرشته‌ها شود.»*

فعّالیت کلاسی (صفحهٔ 106 کتاب درسی)

یک بار دیگر، نقشه‌های بیگانگان را برای شکست ایران اسلامی، مرور کنید و دربارهٔ راه‌های مقابله با این نقشه‌ها با دوستانتان در کلاس گفت‌وگو کنید.

1) حفظ وحدت و همدلی در جامعه و ایستادگی و پایداری ملت 2) پرداخت جدی به علم‌آموزی و کار و تلاش با هدف پیشرفت جامعه 3) تقویت ایمان به خداوند 4) تقویت آگاهی و علم جامعه نسبت به مسائل دینی و عقیدتی (گرایش به تشیع و درس‌آموزی از مکتب عاشورا)

خودت را امتحان کن (صفحهٔ 106 کتاب درسی)

1- ثمرات انقلاب اسلامی ایران را به‌صورت خلاصه بیان کنید.

1) رشد نرخ باسوادی به 90 درصد 2) قردرت نظامی اول منطقه 3) دومین کشور برتر دنیا در تحقیقات مغر و نخاع و پیوند اعضای بدن 4) تنها کشوری که خود به تکنولوژی هسته‌ای دست یافت. 5) جرء هفت کشور صاحب چرخه کامل فضایی 6) جزء ده کشرور برتر در علوم نانو تکنولوژی و…

2- چند نمونه از اقدامات ابرقدرت‌ها برای شکست جمهوری اسلامی ایران را توضیح دهید. محاصره اقتصادی، حملۀ نظامی، ترور و بمب‌گذاری، تفرقه‌افکنی و تلاش برای کودتا و ایجاد جنگ داخلی

3- خطرناک‌ترین سلاح دشمن در جنگ علیه انقلاب اسلامی ایران چیست؟ توضیح دهید.
جنگ نرم یا شبیخون فرهنگی. قدرت‌های استکباری به خوبی می‌دانند که اگر جوانان مسلمان به دستورات اسلام دربارۀ حفظ حجاب و پاکدامنی عمل کنند، شکست‌دادن آنها بسیار دشوار خواهد بود. پس تمام تلاش خرود را به کار می‌بندند تا آنها را از تعلیمات حکیمانه اسلام دور نگه دارند.

4- هدف اصلی دشمنان را از اجرای نقشه‌های مختلف در کشورهای اسلامی بیان کنید.  نابودی باورهای دینی مردم و دورکردن آنها از اسلام

پیشنهاد (صفحهٔ 106 کتاب درسی)

منبع: پایگاه حوزه

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود