کلاس زبان فشرده بهتره یا ترمیک؟

0 3,851

پرداختن به موضوع کلاس زبان به صورت دوره فشرده یا ترمیک از آن جایی اهمیت دارد که بسیاری از زبان آموزان تمی توانند بین این دو‌ را انتخاب کنند. برخی به دلیل انتخاب نادرست نتوانسته اند راه را ادامه دهند و در نیمه راه دلسرد می شوند‌.

البته برخی افراد اعتقاد دارند که یادگیری زبان به صورت فشرده می تواند بسیار لذت بخش باشد. اما باید اطلاعات ما درباره هر دو نوع کلاس های فشرده و ترمیک کامل باشد. پس با این توضیحات این مقاله را که تلاش آموزشگاه زبان ملل است تا انتها مطالعه بفرمایید.

مزایا و معایب دوره های فشرده زبان انگلیسی

در فرایند یادگیری زبان انگلیسی شرایط برای همه یکسان نیست و برخی افراد که فرصت زیادی برای این کار ندارند در انتخاب کلاس و دوره فشرده یا ترمیک باید تصمیم درستی بگیرند. این افراد با این کار احتمالا خیلی زودتر به هدف می رسند. یکی از مهم ترین دلایل برای شرکت در دوره های فشرده آموزش زبان انگلیسی از صفر، کوتاه تر شدن روند یادگیری می باشد.

اما مطمئنا این دوره ها در کنار مزایای متعدد، معایبی نیز دارند. اصولا برای این که بتوانید در هر کاری بخصوص یادگیری زبان موفق شوید باید صبر داشته باشید و با پشتکار به هدف خود برسید. در کل فراموش نکنید که نمی توان برای یادگیری و آموزش زبان مدت زمان خاصی را مشخص نمود.

مزایای شرکت در دوره های فشرده آموزش زبان انگلیسی

برخی افراد برای این کار عجله ندارند و در مدت زمان طولانی به این هدف می رسند. اما برخی دیگر به دلیل ذیق وقت مجبور هستند همین مراحل را در مدت زمان کوتاه تری مثلا شش ماه به پایان برسانند. مطمئنا برای شرکت در دوره های فشرده مدت زمان حضور در کلاس ها بسیار بیشتر خواهد بود.

طبق آمار برای رسیدن از دوره مبتدی تا پیشرفته در زبان انگلیسی شاید حدود هزار ساعت طول بکشد. این نکته را هرگز فراموش نکنید که هدف از یادگیری و شرکت در دور ها تنها این نیست که فقط در کلاس های تئوری شرکت نمود. بلکه باید برای رسیدن به هدف ساعات زیادی را به تمرین اختصاص داد و پشتکار زیادی برای رسیدن به موفقیت لازم است.

اما اگر این کار عجله دارید و سرعت برای شما اهمیت دارد، شرکت در دوره های فشرده توصیه می شود. مخصوصا افرادی که قصد مهاجرت دارند و باید در آزمون آیلتس یا دیگر آزمون‌ های بین المللی شرکت نمایند، با این دوره ها خیلی راحت تر و سریع تر به هدف خود می رسند.

البته این نکته را نیز بگوییم که در دوره های فشرده مبنا بر این نیست که درس ها به سرعت آموزش داده شوند بلکه مدت زمان حضور زبان‌ آموزان در کلاس ها بیشتر خواهد بود. کلاس های فشرده بر عکس سایر کلاس ها در مدت زمان سه ساعت برگزار خواهد شد.

همچنین فراموش نکنید که مدت زمان تمرین باید بسیار بیشتر باشد. پس باید پشتکار بیشتری داشته باشید. شما با این روش بیشتر در زبان انگلیسی غرق خواهید شد و با تعامل بیشتر مطمئنا تمرین شما بیشتر خواهد شد. اما این ها تنها مزایای دوره های فشرده زبان هستند. در ادامه به برخی از معایب این دوره ها نیز می پردازیم.

معایب دوره فشرده زبان انگلیسی

اکنون برای این که‌ بتوانید راحت تر بین دوره فشرده یا ترمیک را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید، معایب این دوره ها را نیز برای شما عنوان می کنیم. در برخی موارد شرکت در دوره های فشرده آموزش زبان انگلیسی در وجود زبان آموزان ترس و استرس به وجود می آورد.

نکته دیگر این است که چون مطالب با سرعت بیشتر و پشت سر هم آموزش داده می شوند، امکان فراموش کردن آن ها نیز وجود دارد. زبان آموزان مطمئنا در این مسیر فشرده با چالش های زیادتری مواجه خواهند شد که این خود می تواند ذهن او را درگیر کند. همچنین شما باید زمان بیشتری را برای تمرین روزانه بگذارید.

از معایب دیگر این دوره های فشرده این است که زبان آموز باید مدت زمان بیشتری را در کلاس ها سپری کند و این امر او را مطمئنا خسته خواهد کرد. در این صورت زبان آموزان باید انگیزه بسیار قوی داشته باشند تا در مواقع خستگی و دلسردی به آن پناه ببرند.

مسئله دیگری که‌ باید حتما مد نظر داشته باشید این است که هزینه کلاس های فشرده بیشتر از سایر کلاس ها می باشد. با این توصیفات شما باید با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید که در دوره فشرده یا ترمیک آموزش زبان انگلیسی شرکت نمایید.

آیا بهتر است زبان را فشرده یاد بگیربم یا ترمیک؟

حال زمان آن فرا رسیده که تصمیم بگیرید در دوره فشرده یا ترمیک آموزش زبان انگلیسی شرکت نمایید. دیده شده که برخی از زبان آموزان در این رویا هستند که یک شبه ره صد ساله را بروند و زبان انگلیسی را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرند. روان صحبت کردن برای این افراد به رویایی تبدیل خواهد شد.

امروزه سعی بر آن شده است که طبق استانداردهای جهانی روش های جذابی برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی مورد استفاده قرار بگیرد. دوره های فشرده این تضمین را می دهند که‌ زبان آموزان بسیار سریع تر زبان را فرا بگیرند.

درست است که این دوره ها به زبان آموزان کمک می کنند که زبان انگلیسی را با سرعت بیشتری تقویت کنند اما مطمئنا برای تقویت مهارت ها باید وقت و زمان گذاشت و تمرین و تکرار را باید در برنامه خود قرار داد.

در دوره فشرده یادگیری زبان چه باید کرد؟

شایان به ذکر است که شرکت در دوره های فشرده جهت یادگیری زبان انگلیسی بسیار متفاوت از کلاس های ترمیک در آموزشگاه ها می باشد. این دوره های فشرده در بازه زمانی بسیار کوتاهی برگزار می شوند. کلاس ها فوق العاده فشرده هستند و زبان آموزان باید هر روز هفته و هر روز چند ساعت را در کلاس ها شرکت نمایند.

اما با این وجود این دوره ها در مدت زمان کمتر از یک سال به اتمام می رسند. اما در دوره های ترمیک آموزش زبان انگلیسی در هفته فقط چند ساعت برای کلاس های آموزشی وقت گذاشته می شود. در این حالت دانش آموزان یا زبان آموزان اصلا تحت فشار قرار نمی گیرند و حجم آموخته های آن ها کنار از دوره های فشرده می باشد.

با این وجود این شرایط شما است که به شما نشان‌ می دهد که شرکت در کدام کلاس ها مناسب تر خواهد بود. اما نکته ای که باید حتما در دستور کار خود قرار دهید این است که یادگیری بهتر درگروی تمرین و تکرار و پشتکار شما خواهد بود.

راهکارهای موفقیت در آموزش زبان انگلیسی

در این قسمت برای شما توضیح خواهیم داد که علیرغم شرکت در دوره فشرده یا ترمیک برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، باید یک سری راهکار ها را مد نظر داشته باشید. موفقیت ها اصلا اتفاقی به وجود نمی آیند. شما باید مدام در حال تمرین باشید‌.

روزانه چندین ساعت را به یادگیری و تمرین زبان بپردازید. مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی حتما باید در برنامه‌ شما قرار بگیرد. گوش دادن‌ به موسیقی، پادکست و اخبار مهم ترین راهکار برای بالا بردن و تقویت مهارت های شنیداری، گفتاری و سایر مهارت ها می باشد.

مطالعه کتاب دامنه لغات شما را افزایش خواهد داد و قدرت نوشتاری و خوانداری در شما بسیار تقویت می شود. با این تمرین ها می توانید در این مسیر به پیشرفت و موفیت برسید. در غیر این صورت آموخته ها زیاد در ذهن شما نمی مانند و فراموش خواهند شد.

سخن پایانی

در این دانشنامه نکات مهمی را در مورد انتخاب دوره فشرده یا ترمیک برای آموزش زبان انگلیسی عنوان نموده ایم. شرکت در هر کدام از این دوره ها شرایط خاص خود را دارد. اما شما باید با توجه به شرایط خودتان تصمیم درستی بگیرید. در صورتی که وقت شما محدود نیست مطمئنا شرکت در کلاس های ترمیک مناسب تر خواهد بود. اما در شرایط دیگر می توانید برای صرفه جویی در زمان و زودتر رسیدن به هدف در کلاس های فشرده شرکت نمایید. در آموزشگاه زبان ملل می توانید هر دو نوع را زیر نظر اساتید برجسته تجربه نمایید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود