کاهش استرس با نقاشی کشیدن

0 313

کاهش استرس با نقاشی کشیدن

یکی از آسان ‌ترین و لذتبخش ترین راه ‌هایی که می‌ توانید از طریق آن خلاقیت خود را بیان کنید، نقاشی کردن است. علاوه بر این، نقاشی کشیدن می‌ تواند شما را به طرق مختلف آرام کند. می ‌تواند ذهن شما را از افکار منفی منحرف کند، بینش شما را روشن تر کند و یک راه سازنده برای آزاد کردن احساسات تان باشد. به سادگی، لذت حاصل از نقاشی این امکان را به شما می‌ دهد که ذهن خود را دوباره متمرکز کرده و استرس خود را کاهش دهید.

کاهش استرس با نقاشی کشیدن
کاهش استرس با نقاشی کشیدن

کاهش استرس و مدیریت آن، راهی است آموختنی.

چکیده: یکی از آسان ‌ترین و لذتبخش ترین راه ‌هایی که می‌ توانید از طریق آن خلاقیت خود را بیان کنید، نقاشی کردن است. علاوه بر این، نقاشی کشیدن می‌ تواند شما را به طرق مختلف آرام کند. می ‌تواند ذهن شما را از افکار منفی منحرف کند، بینش شما را روشن تر کند و یک راه سازنده برای آزاد کردن احساسات تان باشد. به سادگی، لذت حاصل از نقاشی این امکان را به شما می‌ دهد که ذهن خود را دوباره متمرکز کرده و استرس خود را کاهش دهید.

تعداد کلمات ۴۴۰ / تخمین زمان مطالعه ۳ دقیقه

نقاشی کردن و استرس

استرس خود را با کشیدن تصاویر کاهش دهید.

 ۱٫ چیزی بکشید که برای شما راحت باشد. محتوا به اندازه ی چیزی که دوست دارید بکشید مهم نیست. اگر کشیدن کوه‌ ها و یا درختان را به شما حس خوبی می دهد، بگذارد دست هایتان آنگونه که دوست دارند کوه و درخت بکشند. دیگر سوژه ها عبارتند از:
 حیوان مورد علاقه ی شما.
گل‌ها، برگ‌ها، یا پرندگان.
میوه و یا دیگر خوراکی ‌های جذاب.
جایی که حس خوبی به شما می دهد و یا خاطرات مثبتی در آن دارید.
ترکیباتی که ساخته ی ذهن شما هستند. برای مثال، سر یک پرنده را روی بدن یک حیوان تصور کنید و آن را بکشید.
 
۲٫ فقط بکشید. با رنگ‌ های مختلف، الگوها و حالات مختلف را نقاشی کنید. چه باور کنید چه باور نکنید، نقاشی کردن می ‌تواند به ایجاد آرامش جسمانی، کاهش فشار خون، کند کردن سرعت تنفس شما و کاهش نبض تان کمک کند.
 طرح خود را با رنگ ‌های روشن و هیجان ‌انگیز رنگ آمیزی کنید.
 الگوها را ترسیم کنید. با کشیدن دایره ‌های مختلف شروع کنید، چون آن‌ ها برای کشیدن راحت ‌تر هستند. یک صفحه ی کامل الگو بکشید. غرق شدن در الگوهای انتزاعی، می ‌تواند یک روش بسیار موثر برای ایجاد یک حواس ‌پرتی سالم باشد و همچنین باعث افزایش خلاقیت و حافظه ی شما بشود.
 سوژه خود را خندان طراحی کنید. چه کوه باشد، چه انسان، یا حیوان، یک چهره ی خندان به آن اضافه کنید. البته، احمقانه است – اما احتمالا شما نیز به او لبخند می ‌زنید.
 
۳٫ جایی باشید که احساس آرامش می ‌کنید. جایی را با حداقل میزان حواس ‌پرتی انتخاب کنید. گوشی خود را حتما خاموش کنید و از جایی که تلویزیون و کامپیوتر دارد، دوری کنید.
 جای خصوصی بهتر است، چون حضور دیگران حواس شما را از نقاشی پرت می کند، و احتمال دارد از کشیدن نقاشی دست بکشید.
 به بیرون بروید. بیرون رفتن شما را آرام خواهد کرد. همچنین مناظر طبیعی می تواند الهام بخش ایده های جدیدی برای نقاشی باشد.
 
۴٫ خوش بگذرانید. بگذارید از روند نقاشی تان لذت ببرید. نگران حاصل نهایی نباشید و توانایی‌ های هنری خود را قضاوت نکنید. خود را غرق در تجربه ی نقاشی کنید !
 اینکه بنشینید و تنها برای چند دقیقه یک نقاشی بکشید، می ‌تواند روحیه ی شما را بهبود ببخشد. شما انرژی بیشتری به دست خواهید آورد و حتی ممکن است برای بقیه روز احساس شادابی بیشتری داشته باشید.
اثر خود را به دیوار منزل تان بزنید. جایی که چشم شما را بگیرد. آن را در اتاق خود یا نزدیک در خانه قرار دهید تا به هنگام ورود و خروج از منزل، نگاهی به آن بیاندازید و انرژی بگیرید.
 

مترجم: داود سرافراز

 
منبع: https://www.wikihow.com/Relieve-Stress-by-Drawing

 

بیشتر بخوانید: 
استرس و راهکارهای کاهش آن
مدیریت استرس
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟
مدیریت استرس؛ چرا و چگونه؟
۵ راهکار مقابله با استرس های زندگی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود