لذت جنسی در دوران نامزدی

0 90

لذت جنسی در دوران نامزدی

گاهی اوقات هیجانات جنسی بالای زن و شوهر در دوران نامزدی باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود که این مشکلات ازنظر عرف مردم بسیار زشت و قبیح است. با ما همراه باشید تا بدانید که در دوران نامزدی چطور می‌توانید لذت جنسی ببرید.

لذت جنسی در دوران نامزدی
لذت جنسی در دوران نامزدی

بهتر است در دوران نامزدی کمی هم به عرف توجه شود.
 
چکیده: گاهی اوقات هیجانات جنسی بالای زن و شوهر در دوران نامزدی باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود که این مشکلات ازنظر عرف مردم بسیار زشت و قبیح است. با ما همراه باشید تا بدانید که در دوران نامزدی چطور می‌توانید لذت جنسی ببرید.

تعداد کلمات ۴۴۵ / تخمین زمان مطالعه ۲ دقیقه

لذت جنسی در دوران نامزدی

لزوم آشنایی با نگرش‌های جنسی یکدیگر

وقتی عقد ازدواج خوانده شد، زن و شوهر بر هم حلال می‌شوند و هرگونه استفاده و لذتی را می‌تواند از هم ببرند. علی‌القاعده در این مدت نیز زن و شوهر حقوقی برابر با دوران پس از زفاف دارند مگر آن‌که از قبل شروط خاصی را قید کرده و یا عرفا روال معینی معمول باشد به‌گونه‌ای که حالت شرط ضمن عقد را پیدا کند.
گرچه نزدیکی با همسر در دوران عقد ازنظر شرعی و قانونی اشکالی ندارد اما چنانچه ضرورتی نباشد بهتر است به زمان عروسی و شب زفاف موکول شود و آداب عرفی رعایت گردد و از طرف دیگر عدم رعایت این آداب و نزدیکی جنسی احتمال آبستنی را فراهم می‌آورد که در این صورت کم شدن فاصله بین عروسی و تولد، خود موجب آبروریزی می‌شود که جبران‌ناپذیر است.
البته استفاده جنسی از همسر مراتبی دارد. زن و شوهر می‌توانند از بازی و ملعبه از لذایذ جنسی نسبت به همدیگر برخوردار شوند و نگرش‌های جنسی فرد مقابل خود را بشناسند ولی در انجام کار اصلی خیلی عجله نکنند و اگر بتوانند انجام عمل اصلی را به عروسی موکول کنند خیلی مناسب‏تر و بهتر است زیرا در هر مرحله‌ای از ازدواج لذت‌های ویژه و خاص خود را دارد و دوران عقد و نامزدی بهتر است به بازی‏های عاشقانه و ملعبه (لمس قسمت‌های حسی بدن، بوسیدن و عشق ورزیدن و ارتباط کلامی-عاطفی) اکتفا شود.

نکته دیگر این است که گرچه حتی ازنظر آموزه‌های دینی، هم‌بستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه عبادت محسوب می‌شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب‌ورسوم آن زودبه‌زود انجام دهد به یکی از سنت‌های پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) عمل کرده است ولی از دیدگاه عرفی و فرهنگ عمومی بهتر است آمیزش جنسی تا زمان ازدواج و شروع زندگی مشترک به تأخیر افتد. تجربه نیز نشان داده که این کار باعث تشدید علاقه زوجین نسبت به هم شده و از سوی دیگر انگیزه زوجین را دربرداشتن موانع ازدواج و شروع زندگی مستقل تقویت می‌کند.
گاه برخی خانواده‌ها به‌این‌علت مخالف این موضوع هستند که شاهد شکست بعضی از ازدواج‌ها در دوران عقد بوده‌اند لذا می‌خواهند در این صورت آسیب‌های واردشده به دختر کاهش یابد که این فرض کاملاً منطقی است.
 
 
منبع: درس‌نامه مهارت‌های زندگی با رویکرد ازدواج و خانواده
نویسنده: گروه نویسندگان پورتال فرهنگی راسخون
 

بیشتر بخوانید :
رابطه جنسی کامل در دوران نامزدی؛ آری یا نه؟
اهمیت دوران عقد در زندگی زناشویی
دوران نامزدی و دوران عقد

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود