بهترین روش رفتار با همسر حسود و حساس چیست؟

0 97

بهترین روش رفتار با همسر حسود و حساس چیست؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ می ۲۰۱۹
  • ۰

رندگی با همسری که دارای ویژگی های خاصی همچون حسادت است می تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. همسر حسود شما را می تواند محدود کند و در رفت و آمدهای شما حساسیت های بیش از حد به خرج می دهد.

همسر شما علاوه بر ویژگی های مثبت و خوبی که دارد می تواند ویژگی های آزار دهنده ای نیز داشته باشد که هر یک از این ویژگی ها می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال در صورتی که همسر حسود داشته باشید نمی توانید به راحتی خیلی از کارهای معمولی را انجام دهید و احساس می کنید که همسرتان ریزترین رفتارهای شما را زیر نظر دارد. اما در مقابل اینگونه از رفتارها و حساسیت ها چه باید کرد؟ زنان حسود

با همسر حسود و حساس چطور رفتار کنیم؟

ممکن است برخی از مردان و یا خانم ها در منزل و در زندگی مشترک خود با رفتارهای حساس و آزار دهنده ای از سمت همسر خود رو به رو شوند که متوجه می شوند همسر آن ها دارای حسادت است و این حسادت نسبت به اطرافیان به ویژه همسر اینگونه از افراد همسر خود را بسیار زیر نظر دارند و فکر می کنند همسر آن ها باید از همه جهات عالی باشد و از سوی دیگر با جنس مخالف هیچ صحبتی نداشته باشد.

اگر در همسر خود نیز چنین رفتارهایی را مشاهده می کنید باید بدانید که تنها از طریق بالا بردن آگاهی خود در این زمینه است که می توانید به درک درستی از او برسید و او متوجه محبت و عشق شما شود. در اینجا بیشتر درباره علت های رفتار همسر حسود توضیح خواهیم داد و راه های درست رفتار با آن ها را بیان می کنیم.


  • 100300.gif

  • teka300.gif


کنترل همسر حسود

علت های این رفتارهای حساس گونه در همسر می تواند در نوع تربیت و نگرش فرد ریشه داشته باشد این افراد اغلب دارای وجهی از خودخواهی هستند ویا در نقطه مقابل آن از اعتماد به نفس کمی برخوردار می باشند.

شناخت:

شما نمی توانید با دانش کمی که دارید به همسر خود برچسب حسود بودن بزنید زیرا این کار می تواند رابطه شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در اولین قدم باید ویژگی های افراد حسود را بدانید و در صورتی که می دانید همسرتان دارای این نشانه ها است بهتر است با خوشرویی با او موضوع را در میان بگذارید. بدبین بودن، زودرنجی، نداشتن اعتماد به نفس و … می تواند از جمله عوامل ایجاد کننده این رفتارها باشد.

رفتار با همسری حسود

بیشتر به او نزدیک شوید:

این راهکار به ویژه در خانم ها می تواند تاثیر بالایی داشته باشد زیرا بیشتر خانم ها در صورت داشتن فاصله  عاطفی با همسر خود فکر می کنند دارای کمبودهایی هستند. بیشتر احساسات خود را به همسرتان بیان کنید و ابراز علاقه خود را به او نشان دهید.

دوری از تمسخر:

یکی از کارهایی که باید جدا از آن خودداری کنید مسخره کردن همسر است زیرا با این رفتار موجب می شوید تا غرو او بیشتر جریحه دار شود و نه تنها رفتار او تغییر نمی کند بلکه به لجبازی بیشتر روی می آورد.

 

مشکلات همسران حسود

  • اطمینان کردن به همسر و هم عقیده بودن با او
  • عدم پنهان کاری
  • در هنگام بروز رفتار حسادت آمیز بهتر است سکوت کنید و بعد موضوع را بازگو کنید
  • لجبازی نکردن

حسادت همسر بیش از هر چیز برای از بین رفتن نیاز به توجه همسر دارد و بنابراین شما تنها شخصی هستید که می توانید در وهله اول به همسر خود کمک کنید.

منبع : نصرینو

منبع:آرگـــامـــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود