رازهای بهبود رابطه عروس با مادر شوهر

0 271

رازهای بهبود رابطه عروس با مادر شوهر

  • مریم صبوری
  • ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹
  • ۰

رابطه عروس با مادر شوهر؛ در زندگی زمان هایی پیش می آید که مادر شوهر با عروس از یکدیگر گله مند می شوند که بهترین راه استفاده از کلام محبت آمیز و به دور از نیش و کنایه و دلخوری باشد که این دو از هم سرد و ناراحت نشوند بسته به نوع رفتار و اخلاق این دو دارد که باید سعی در بهبودی این رابطه داشت در این رابطه با ما همراه باشید.

از قدیم ها معمولا حساسیت هایی در روابط با مادر شوهر وجود داشته که به نظر می رسد وجود این حساسیت ها داماد بوده که حلقه ارتباط این دو آن است که برای عروس حکم شوهر و برای مادر حکم فرزندش نیمی از وجودش است. در این نکته مهم که رابطه عروس با مادر شوهر چگونه باید مدیریت شود تا ایجاد دلخوری و دعوا و ناراحتی نشود. ما در این مطلب شما را با راز های بهبودی این مسئله آشنا می کنیم.

ایجاد روابط عاطفی بین عروس و مادر شوهر


  • teka300.gif

  • bolej.gif


رابطه عروس با مادر شوهر

در این رابطه می توان گفت از زمانی که عروس و مادر شوهر شدند این مسئله و سوءتفاهم ها بوده که در طول تاریخ این همه اختلاف در این سابقه که با رنج و اشک و خون دل خوردن همراه بوده است. این اختلاف بسته در افکار قدیمیان بوده که به خاطر سنتی و قدیمی بودن است و مادرانی که حس پسر دوستانه دارند باید از قبل فکر این که روزی پسرشان ازدواج می کند و ممکن است هر نوع رفتار پسرشان را بی وفایی تعبیر کنند وقتی هم که عروس می گیرند طوری برخورد می کنند که وفاداری و محبت کردن به ایشان سخت و روابط سرد می شود که موجب حسادت ها می شود درباره رابطه عروس با مادر شوهر با ما همراه باشید.

بهبود رابطه عروس با مادر شوهر

روابط را سروسامان دهید

رابطه عروس با مادر شوهر؛ سعی برای محبت کردن به مادر شوهرتان دست پیش بگیرید یعنی تلاش کنید شما قدم اول را برای نشان دادن محبت و علاقه بردارید و منتظر ابراز علاقه از جانب مادر شوهر نمانید. باید در نوع نگاه خود به مادر شوهر و پیش داوری های ذهنی در این زمینه تجدید نظر نمایید تا زندگی شیرین و سرشار از شادی شود. سعی کنید میان رابطه همسرتان با مادرش نشوید در کنار آن ها باشید و به آن دو عشق بورزید و محبت کنید و تلاش در نقش بازی کردن برای مادر شوهر و شوهرتان باشید که در آینده نه چندان دور آن هم همین حس دوستی را در شما پیدا کند و شما را دوست بدارد برای داشتن این آرامش باید به خوبی با او ارتباط برقرار کنید و مانند مادر خود به او نگاه کنید و برای رضای خدا کاری انجام دهید که به دنبالش تشکر و خوبی است که نسیب شما می شود

رابطه مادر شوهر با عروس

اتفاقات بد و ناراحت کننده را فراموش کنید و سعی نکنید آن را بیاد بیاورید. در مقابل به کارهای خوب و بازخورد مثبت به آن ها نشان دهید چرا که در اتفاقات ناگوار جز خشم و کینه و نفرت چیزی باقی نمی ماند. این عشق را در کنار آن دو بپذیرید و دوست داشتن شان را سر همین موضوع تا حدود زیادی میان مادر شوهر و خودتان حل نمایید. نکته مهم این که لازم نیست همه رفتار و صحبت ها را جدی بگیرید و به آن عکس والعمل نشان دهید در برخی از موارد آن ها را نشنیده بگیرید و سر شوخی را باز کنید چون این کار به روح و روان شما کمک می کند تا بشاش تر و سالم تر بمانید. در رفت و آمد با خانواده خودتان و همسرتان تعادل برقرار کنید که تا همه به ایجاد تفاوت در رفت و آمد در خانه شما باعث دلخوری و حساسیت زیاد می شود که این حساسیت در ایام خاص بیشتر می شود و شما باید مراقب این موضوع باشید.

حل اختلاف بین مادر شوهر و عروس

انتظارات از مادر شوهر

رابطه عروس با مادر شوهر؛ به استقلال فکری و سلیقه شخصی عروس احترام بگذارید که این تاثیر مستقیم بر آرامش زندگی زوج جوان دارد گرمی زندگی مشترک آن ها در دور بودن و دخالت و اظهار نظر های غیر ممکن است. فکر و تلاش در جهت تحکیم روابط میان عروس و پسر باید در زمینه دوستی و محبت میان آن ها باشد که برای مادر شوهر مانند دختری دوست داشتنی که آرامش و راحتی او را آرزوی قلبی خود بداند. گفتار و رفتار به طوری باشد که بقیه فرزندانش تایید و تکریم از او را بیاموزند. به جای زبان انتقاد از رفتار حمایتی با تکریم شخصیت زوج استفاده کند و پسرش را به حمایت همه جانبه از همسرش تشویق و از او بخواهد که همراز خودش باشد.

عروس در نگاه مادر شوهر

توقع داشتن از پسر (همسر)

رابطه عروس با مادر شوهر؛ برای همسرتان از هر چیزی مهم تر در زندگی افسون کردن قلب شما و ایجاد عشق و علاقه در رفتار شماست که باید به گونه ای رفتار کنید تا همسرتان از توجه و علاقه شما لبریز از عشق شود که این فقط با مدیریت شما در روابط می شود از همان اول جایگاه مادرتان را در زندگی خود برای همسرتان تعیین کنید در این رابطه او هم برای مادر شما محبت و احترام نیز قائل می شود. مادر شما هر قدر هم که محرم رازتان باشد و منطقی به این موضوع نگاه کند باز هم فرزند او و مادر شماست. پس اگر مشکلی با همسرتان دارید و از او دلخوری دارید موضوع را به هیچ وجه با مادرتان در میان نگذارید چون بعد از حل شدن ناراحتی شما با همسرتان آشتی می کنید و این موضوع زود فراموش می شود اما مادرتان نمی تواند آن را نادیده بگیرد و اثر بدی در این رابطه می گذارد که در رابطه عروس با مادر شوهر نقش مهمی دارد. پس تلاش در نگهداری انتقاد یا حرفی بین مادر و همسرتان نشوید نکات مثبت طرفین را تقویت کرده و منتقل کنید. بعد از خارج شدن از منزل مادرتان با همسرتان دعوا و ناراحتی با خود نیاورید چون زمینه ساز کینه و کدورت جدید می شود. این نکته را توجه کنید که راهبرد رابطه شما و خانواده تان به خصوص مادرتان بر عهده شماست که باید با دقت و ظرافت میان این دو باشد. بعد از ازدواج رابطه عاطفی خود را با مادرتان بیشتر کنید و همیشه با محبت و گرمی در میان آن دو ظاهر شوید تا در رابطه عروس با مادر شوهر دوام و استحکام بیشتری یابد.

روانشناسی عروس و مادر شوهر

امیدواریم که توانسته باشیم شما را در موضوع راز های بهبودی رابطه عروس با مادر شوهر که مسئله مهمی در زندگی می باشد کمک کرده باشیم.

منبع : نصرینو

منبع:آرگـــامـــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود