“ترور بزدلانه”؛ آخرین دست و پا زدن های ترامپ و رفقای منطقه ای اش!

0 3,798

حادثه تروریستی روز گذشته که منجر به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان شد، اقدامی بزدلانه اما در عین حال قابل تحلیل است، اقداماتی از این دست در مقاطع مختلف به ویژه در زمان هایی که دشمن مستاصل تر از همیشه است مسبوق به سابقه بوده بنابر این نباید از انجام آن تعجب کرد. روی کار آمدن بایدن در ایالات متحده بسیاری را نگران کرده چرا که با شکست فشار 4 ساله دولت ترامپ و نقش بر آب شدن امیدهای رفقای منطقه ای اش ایران حالا در هرگونه مذاکره یا گشایشی دست بالا تر را دارا است.

نواندیش: حادثه تروریستی روز گذشته که منجر به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان شد، اقدامی بزدلانه اما در عین حال قابل تحلیل است، اقداماتی از این دست در مقاطع مختلف به ویژه در زمان هایی که دشمن مستاصل تر از همیشه است مسبوق به سابقه بوده بنابر این نباید از انجام آن تعجب کرد.

روی کار آمدن بایدن در ایالات متحده بسیاری را نگران کرده چرا که با شکست فشار 4 ساله دولت ترامپ و نقش بر آب شدن امیدهای رفقای منطقه ای اش ایران حالا در هرگونه مذاکره یا گشایشی دست بالا تر را دارا است. بسیاری از تحلیل گران خودی و غیر خودی معتقدند که عمل بزدلانه روز گذشته نه از روی قدرت که بار دیگر نشانی آشکار از شکست های متعدد جبهه عربی – اسرائیلی بوده، اکنون که ائتلاف چهار سال گذشته رئیس خود را در آستانه ترک کاخ سفید می بیند سخت است که بپذیرد تلاش 4 سال گذشته اش هیچ سودی نداشته و رئیس جمهور جدید آمریکا هم سخن از بازگشت به توافق به میان می آورد.

به عنوان مثال معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هدف ترور دانشمند ایرانی را ممانعت از دیپلماسی تلقی کرد. مارک فیتز پاتریک، معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در پی ترور امروز شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی در صفحه توییترش نوشت: دلیل ترور فخری زاده ممانعت از پتانسیل جنگی ایران نبود، بلکه هدف ممانعت از دیپلماسی را در بر داشت داشت.

مشاور رهبر انقلاب نیز در پیامی اشاره درستی به اهداف دشمن از این اقدام داشت و نوشت: صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام‌عیار هستند.

شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!

بنابر این اگرچه همه از اقدام روز گذشته خشمگین و ناراحت هستیم، اما نباید احساسات را جایگزین منطق و سیاست ورزی کنیم، قطعا همانطور که قرآن کریم در آیه ۲۲۷ سوره شعرا وعده داده انتقام دیر یا زود محقق خواهد شد و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند.

پس تا آن روز باید صبر پیشه کرد و در نظر داشت که دست و پا زدن های امروز دشمنان تنها از روی ضعف و واکنشی به شکست های پی در پی شان است، بدون شک هیچ انتقامی سخت تر و بزرگ تر از نتانیاهو و بن سلمان بازگشت آرامش و رونق و دور شدن سایه جنگ از سر این مرز و بوم نیست.

در پایان یاد این این شهید گرانقدر ایران سربلند و سرافراز را گرامی می داریم.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود