دندان درد خود را با این ۷ روش آرام کنید

0 4,172

شاید درمان دندان درد با لیمو باورش برایتان کمی سخت باشد. اما با لیمو ترش می توانید از شر درد دندان خلاص شوید.البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که تسکین دندان درد با لیمو یک درمان موقتی هست و شما باید در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه نمایید.

درد دندان علل مختلفی دارد که ممکن است بعلت ورم و پوسیدگی یا ترک حوردگی دندان ها باشد. برای تسکین دندان درد ،راه های مختلفی وجود دارد که سریع ترین آن ها استفاده از روغن گل میخک ، چای، آب نمک، سیر و پیاز، لیمو ترش در هنگام بروز درد است.

افراد در مواجه با درد در ناحیه ی دندان، برای تسکین دندان درد خود، به هر روشی دست می زنند تا سریع تر دردشان آرام شود. دندان درد علت های مختلفی دارد که می توان به پوسیدگی دندان ها ،التهاب و ورم لثه ها، ترک خوردگی در دندان اشاره کرد. دندان درد را جدی بگیرید زیرا ممکن است علت آن عفونت باشد که عدم توجه به آن شدت بیماری عفونی را منجر می شود.

برای تسکین دندان درد ،چکار کنیم؟

برای تسکین دندان درد مخصوصا زمانی که درد در هنگام شب و یا در روزهای تعطیل که امکان مراجعه به پزشک نیست به سراغ ما می آید، باید راه هایی را دانست که در مواقع ضرورت بصورت اورژانسی از آن استفاده کرد. به یاد داشته باشیم که آرام شدن درد به معنی بهبودی مشکل دندان نیست، در اولین فرصت باید به دندانپزشک برای تعیین علت آن که می تواند به دلیل پوسیدگی دندان یا ورم و التهاب لثه باشد، مراجعه کرد.

تسکین دندان درد

روغن گل میخک :

روغن گل میخک ضد میکروب است و سبب کاهش فوق العاده سریع درد دندان می شود. چند قطره روغن گل میخک را بر روی دندانی که درد می کند بچکانید. بعد از چند ثانیه درد دندان آرام می شود.

آب لیمو ترش :

لیمو ترش بخاطر خاصیت اسیدی بودنش سبب کاهش درد می شود و برای درمان دندان درد مفید است.

آب نمک :

غرغره با آب و نمک هم درد را کاهش می دهد و هم سبب ضدعفونی دهان می شود. آب بهتر است گرم باشد.

سیــــــر یا پیــــاز :

سیر و پیاز دارای آنی بیوتیک هستند که برای دردهایی که بخاطر عفونت به وجود می آیند سیار مفید و موثر است. سیر یا پیاز را به صورت خام بجوید و در صورتی که قادر به جویدن آن نیستیذ تکه ای از آن را بر روی دندان قرار دهید تا بعد از چند دقیقه دندان درد شما تسکین یابد.

چـــــای سیاه :

تانین موجود در چای باعث کاهش درد و ورم دندان و لثه می شود.

مخلوط فلفل و نمک:

مخلوط فلفل و نمک دارای خاصیت ضد باکتری,ضدالتهاب و ضد درد می باشد. برای تهیه این مخلوط نمک و فلفل را با میزان مساوی با چند قطره آب مخلوط نمایید تا به حالت خمیر درآید و سپس خمیر بدست آمده را بر روی دندان قرار دهید.

تکه های یخ:

تکه های یخ را درون پارچه ی نازک پنبه ای و یا نایلون پلاستیکی قرار داده و بر روی گونه خود نگه دارید. پس از چند دقیقه اثر بی حسی تکه های یخ باعث کاهش درد دندان خواهد شد.

راه تسکین دندان درد ، فقط یک راه موقت برای رها شدن از درد عذاب آور آن است. که در اولین فرصت باید به دنبال درمان آن رفت تا دوباره برای شما مشکل دندان درد اتفاق نیفتد.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود