روش های طب سنتی و طبیعی برای تقویت قلب

0 3,790

با توجه به اینکه در سال های اخیر سن ابتلا به بیماری های قلبی کمتر شده است باید به این موضوع توجه بیشتری داشت. استفاده از تکنیک ها و راهکارهای تقویت قلب شامل مجموعه ای رژیم غذایی، ورزش و تکنیک های تسلط اعصاب است. شما می توانید با استفاده از این راهکارها برای خود و اعضای خانواده خود، موجب سلامت قلب خود شوید و عوامل تشدید مشکلات قلبی را کنترل کنید.

 تقویت قلب با راه های خانگی

راه هایی برای تقویت قلب:

تحقیقات مختلفی نشان داده است که استفاده از راهکارهای مختلف برای حفظ سلامت قلب موجب تقویت آن می شود و به اصطلاح با این تکنیک ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و سن مرگ و میر بالاتر خواهد رفت.

این سوال برای بسیاری از شما پیش می آید که چگونه با روش های طبیعی به سلامت قلب کمک کنیم؟ و آیا روش های طبیعی برای درمان قلب مناسب است. در ادامه با بیان این گونه از روش ها متوجه این موضوع خواهید شد که این نوع روشها دارای چه تاثیراتی هستند.

چگونه قلب خود را تقویت کنیم

رژیم غذایی:

در درجه اول نوع رژیم غذایی شما است که تعیین کننده سلامت شما می باشد سلامت قلب ارتباط مستقیمی با نوع تغذیه شما دارد. افرادی که دارای تغذیه ای سالم هستند

یکی از رژیمی های غذایی مناسب برای تقویت قلب رژیمی است که دارای کلسیم باشد در این نوع رژیم غذایی می توانید از مواد غذایی کلسیم دار و یا ویتامین های حاوی کلسیم استفاده کنید. رژیم غذایی شما برای این منظور باید دارای مقادیری بادام، ماهی، سبزینجات مانند اسفناج، بروکلی، لوبیا سفید، پنیر کم چرب، انجیر، کنجد، سویا و شیر باشد.

در دسته دیگر از رژیم غذایی برای تقویت قلب خود باید از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان استفاده نمایید همانطور که می دانید مصرف آنتی اکسیدان ه سلامت قلب کمک می کند و مانع بروز حمله ها و سکته قلبی و مغزی در افراد می شود.

قلب خود را تقویت کنید

در این نوع از رژیم غذایی شما می توانید از مواد غذایی مانند عدس، شکلات تلخ، چای سبز، سیب، توت، میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان است.

در کنار استفاده از این نوع رژیم های غذایی باید برخی از مواد غذایی را نیز از غذاهای خود حذف کنید. روغن های تراس دار و اشباع نشده می توانند خطری بزرگ برای قلب شما باشند. مصرف بیش از اندازه فست فود و غذاهای مضر که موجب افزایش کلسترول خون شما می شود با بستن رگ های قلبی خطر ابتلا به سکته و حملات قلبی را افزایش می دهند.

ورزش:

تغذیه سالم در کنار شادابی و نشاط است که تاثیرگذار خواهد بود افرادی که در طول روز ورزش و پیاده روی را از برنامه زندگی خود حذف نمی کنند در واقع از مهم ترین راهکار برای تقویت قلب استفاده می کنند. ورزش کردن دارای تاثیرات زیادی بر روی بدن است که از مهم ترین این تاثیرات است و همچنین موجب کاهش استرس می شود.

تقویت مناسب قلب

کاهش استرس با روش های موثر به شما کمک می کند تا مانع بروز این نوع فشارهای عصبی و کنترل آن شوید که ورزش یکی از این راهکارهای کاهش استرس است.

ورزش هایی مانند یوگا، پیاده روی، تای چی، دویدن، شنا، پیاده روی، حرکات کششی و نرمش کردن می تواند با قرار گرفتن در برنامه روزانه شما به کنترل استرس و فشار عصبی شما کمک کند.

نکات کلیدی دیگر:

  • کنترل کردن استرس و فشار عصبی
  • استراحت به موقع و کافی
  • خواب مناسب
  • مصرف دمنوش های شادی آور
  • مصرف تخم مرغ و پروتئین

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود