سردرد را با دارچین درمان کنید

0 7,912

دارچین از جمله داروی خانگی است که می تواند به راحتی سردرد را درمان کند.از دارچین می توانید برای درمان سردرد های سینوسی، سرماخوردگی، استرس استفاده کنید.

ادویه ها علاوه بر طعم دار کردن غذا و نوشیدنی ها در حفظ سلامت بدن نیز بسیار موثر هستند. دارچین یکی از ادویه های دارای فواید درمانی است که خواص زیادی برای بدن دارد. در این مطلب به طور مفصل به روش های درمان سردرد با دارچین می پردازیم.

علاوه بر درمان سردرد با دارچین که در طب سنتی بسیار بر آن تاکید شده است، دارچین در جلوگیری و کاهش دیابت نیز بسیار موثر است و به افزایش کلسترول خوب بدن کمک کرده و قند خون را در حد متعادلی نگه می دارد. از طرفی برای درمان انواع سردرد ها می توان از دارچین به عنوان دارو بهره برد. طی تحقیقاتی مشخص شد که خواص دارچین در کاهش درد بویژه سر درد با اثر قرص های بروفن برابر است.

درمان سردرد با دارچین

درمان سردرد با دارچین

چندین روش برای درمان سردرد با دارچین وجود دارد که هر کدام از این روش ها در کاهش درد موثر بوده و به عنوان درمان مفید شناخته شده اند. یکی از بهترین روش ها تهیه خمیر دارچین است. برای تهیه این خمیر چند قاشق غذا خوری پودر دارچین را با چند قطره آب مخلوط کرده تا خمیر بدست آید. این خمیر را به پیشانی و شقیقه بمالید تا درد تسکین یابد. گفتنی است که این روش برای درمان سردرد سرماخوردگی و یا سینوزیتی موثر است.

درمان سردرد با دارچین

شیر گرم و دارچین

استفاده از شیر گرم در درمان سر درد بسیار موثر است به خصوص اگر از دارچین نیز همراه
آن استفاده شود. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و میل کنید تا سر دردتان تسکین یابد.

درمان سردرد با دارچین و شیر گرم

چای دارچین

مصرف چای دارچین در درمان سر درد بسیار توصیه شده است به خصوص سر دردهای ناشی از خستگی و استرس با چای دارچین به راحتی درمان می شود. کافیست به چای دم کرده مقدار یک قاشق چای خوری پودر دارچین بیفزایید و بعد از چند دقیقه میل کنید.

راه های درمان سر درد

دم کرده چوب دارچین

پودر دارچین از چوب دارچین به دست می آید. چوب دارچین ناخالصی های کمتری داشته و خواص آن بیشتر حفظ می شود. می توان برای درمان سردرد با دارچین از دم کرده چوب دارچین استفاده کرد. برای اینکار کافیست که دو عدد چوب دارچین را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید از نبات و کمی عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

سر درد و دم کرده چوب دارچین

نکته

افرادی که سابقه حساسیت های غذایی یا سابقه آلرژی به ادویه جات دارند می توانند با خیال راحت از دارچین استفاده کنند زیرا این ادویه باعث تشدید حساسیت های غذایی نمی شود و به طور کلی حساسیتی ناشی از خوردن دارچین گزارش نشده است.

در فصل گرما با توجه به تعریق بدن ممکن است دچار گرما زدگی و علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و سر درد شوید که یکی از درمان های موثر برای از بین بردن اثر گرما زدگی استفاده از نوشیدنی با طعم دارچین است. می توانید در شربت نیز از دارچین استفاده کنید و یا از چای دارچین برای درمان خستگی و رفع گرما زدگی بهره ببرید.

درمان سردرد با چای دارچین

استفاده از دارچین در غذا نیز ایده خوبی برای جلوگیری از سردرد و یا درمان آن به شمار می رود. امروزه دارچین یکی از ادویه های موثر برای طعم دار کردن غذا به شمار می رود و از محبوبیت زیادی نزد ایرانیان برخوردار است.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود