افزایش مرگ و میر کودکان در سوش انگلیسی کرونا

یک فوق تخصص ریه کودکان عنوان کرد

0 4,130

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: در سوش انگلیسی در ماه‌های اخیر، موارد مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به آن افزایش یافته است و به نظر می‌رسد این مساله نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری کودکان نسبت به سوش انگلیسی بسیار بالا است.

ایسنا: دکتر سید محمدرضا میرکریمی با اشاره به فوت دو کودک خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی اظهار کرد: پیش از این، دیدگاه مجامع علمی این بود که کرونا کمتر کودکان را درگیر می‌کند اما فوت این دو کودک هشدار جدیدی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید انتظار داشته باشیم سوش جدید کرونا که به کرونای انگلیسی معروف است، با سرعت و شدت بیشتری به ویژه در کودکان عمل کند.

این فوق تخصص ریه کودکان تصریح کرد: با یک بیماری مواجه هستیم که تنها ۱۴ ماه از طول عمر آن در جهان می‌گذرد و یکی از ناشناخته‌ترین بیماری‌های تاریخ علم است. از شناسایی و عمر سوش جدید این ویروس نیز کمتر از دو سه ماه می‌گذرد.

وی افزود: ابتدا تصور بر این بود که کودکان نسبت به این بیماری، ایمنی نسبی دارند و به نوع خفیف‌تر مبتلا می‌شوند اما در سوش انگلیسی در ماه‌های اخیر، موارد مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به آن افزایش یافته است و به نظر می‌رسد این مساله نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری کودکان نسبت به سوش انگلیسی بسیار بالا است.

میرکریمی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تفاوتی نکرده است و همچنان پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت دیگر دستورالعمل‌ها باید در دستور کار باشد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود