چرا سرایت‌پذیری سویه دلتا بیشتر است؟

0 3,754

در حالی که نوع دلتا کووید-۱۹ همچنان بر تعداد موارد جدید ابتلا در ایالات‌متحده می‌افزاید، تحقیقات بیشتری نیز در مورد ویروس انجام می‌شود که نشان می‌دهد، این سویه خطرناک‌تر و عفونی‌تر از دیگر سویه‌های ویروس است.

ایسنا: به نقل از نیوز، دکتر جف پوتوف از بیمارستان‌ و کلینیک دانشگاه ویسکانسین ایالات‌متحده گفت: «واکسیناسیون معامله‌ای واقعی است بنابراین اگر واکسینه نشدید جای نگرانی وجود دارد چون نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سویه دلتا کمی خطرناک‌تر است و احتمال بستری شدن در بیمارستان را به میزان دو برابر افزایش می‌دهد.»

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که افراد آلوده به نوع دلتا ۱۰۰۰ برابر نسخه ویروسی بیشتری در مجاری تنفسی دارند، همچنین این سویه ۲۲۵ برابر سریع‌تر گسترش می‌یابد.

پوتوف اظهار کرد: این موارد بیانگر این است که چرا این ویروس بسیار بیشتر از سویه‌های دیگر ما را درگیر می‌کند زیرا افراد آلوده احتمالا نسخه‌های بیشتری از این سویه ویروس را نسبت به دیگر سویه‌ها منتشر می‌کنند.

معاون وزیر خدمات بهداشتی ویسکانسین، جولی ویلمس ون دیک گفت: نوع دلتا در ایالات آمریکا در حال گسترش است. در مناطقی مانند جنوب غربی میسوری و آرکانزاس، شاهد افزایش امواج کووید هستیم که دوباره بیش از حد ظرفیت تخت‌های بیمارستان و ای سی یو پر می‌شوند.

متخصصان معتقدند، افرادی که واکسینه نشده‌اند به ویروس فرصت جهش می‌دهند.

وان دیک تاکید کرد: نوع دلتا نه تنها قابل انتقال است بلکه بر افرادی که قبلا به کووید مبتلا شده‌اند نیز تاثیر می‌گذارد.

پوتوف در مورد دو مورد ابتلا به بیماری و دریافت واکسن گفت: «ابتلا به این بیماری بسیار خطرناک‌تر از دریافت واکسن است.»

وان دیک نیز افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند را به دریافت واکسن تشویق کرد.

وی افزود: اکنون مرگ‌ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ قابل پیشگیری است.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود