میدونی کدوم نوع کرم پودر برای پوستت مناسبه؟ معرفی انواع کرم پودر با تفاوت هایشان

با انوع کرم پودر آشنا شوید

0 3,756

کرم پودر یک محصول آرایشی است که همان‌ طور که از نام انگلیسی آن (FOUNDATION) مشخص است، برای زیرسازی آرایش و نقص عیب های پوستی به کار می‌ رود.

 تا حالا برایتان پیش آمده است که برای رفتن به بیرون یا یک مهمانی آماده شوید ولی وقتی در نهایت آرایش را در آینه چک می‌ کنید، متوجه تفاوت رنگ صورتتان با سایر قسمت‌ های بدن شوید؟ و یا برایتان پیش آمده است که چند ساعت پس از مهمانی صورتتان چرب شود و ظاهر خوبی نداشته باشید؟ شاید به نظر مهم نیاید ولی این نکته‌ ای است که تمام آرایش شما را تحت‌ الشعاع قرار خواهد داد و در جواب اتفاقات تجربه شده باید بگوییم که دلیل انتخاب کرم پودر نا مناسب با نوع پوست و یا زیرسازی نادرست پوست صورت است؛ در نتیجه حتما در انتخاب نوع کرم پـودر و رنگ آن دقت کنید. کرم پـودر یک محصول آرایشی است که همان‌ طور که از نام انگلیسی آن (FOUNDATION) مشخص است، برای زیرسازی آرایش و نقص عیب های پوستی به کار می‌ رود. در اصل کرم پـودر محصولی است که پوست شما را یکدست می کند و برای تمام صورت قابل استفاده است، شما بعد از زدن کرم پـودر و یا پنکیک صورتی صاف و آماده برای میکاپ خواهید داشت.

پس اگر می خواهید بعد از اتمام آرایش خود صورتی شفاف و زیبا داشته باشید بهتر است که قبل از هر اقدامی کنید نوع پوست صورت خود را بشناسید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع کرم پـودر و ویزگی هایش آشنا شوید.

کرم پودر

کرم پودر

اگر پوست خشکی دارید کرم پودر مایع بزنید

یکی از قدیمی ترین و رایج ترین نوع های کرم پـودر نوع مایع آن است. این کرم پودر از زمان مادربزرگ ها تا مادران و یا حتی امروز در کیف تمام خانم ها جای خوش کرده است. کرم پودر مایع به صورت مایع و بر پایه‌ آب یا روغن ساخته می‌ شود. این نوع کرم پودر بسته به پایه آن برای انواع پوست مناسب است، ولی اگر پوست چرب یا مستعد آکنه‌ دارید محصول بر پایه آب یا نوع های دیگر کرم پودر را انتخاب کنید. این کرم پودر قدرت پوشانندگی کمتری نسبت به نوع های دیگر دارد پس اگر به دنبال یک محصول سبک هستید این کرم پودر برای شما گزینه مناسبی است ولی اگر پوشانندگی برای شما گزینه مهمی است به سراغ نوع های دیگر بروید.

کرم پودر

کرم پودر

اگر صورتی لک لکی دارید از کرم پودر خامه ای یا کرمی استفاده کنید

این دسته از کرم‌ پودرها نسبت به فرم مایع سنگین‌ تر هستند و پوشش و ماندگاری بیشتری دارند. همچنین حاوی انواع رنگدانه‌ هایی هستند که باعث ایجاد درخشش پوست شما در طول روز می‌ شوند. به‌طور کلی کرم‌ پودرهای خامه‌ای، با ایجاد یک پوشش تقریبا قابل قبول می توانند لکه های سبک و خطوط بسیار ریز را صورت را پنهان کنند. این نوع کرم پودر ها به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ایجاد شفافیت و برق بر روی چهره برای پوست های چرب پیشنها نمی شوند ولی برای افرادی که پوست های خشک دارند گزینه مناسبی محسوب می شوند. این نوع کرم پودر نسبت به نوع قبلی ماندگاری طولانی تر و قدرت پوشانندگی بیشتری هم دارد.

کرم پودر

کرم پودر

اگر پوست چربی دارید کرم پودر استیکی بزنید

کرم پودرهای استیکی نوعی کرم پودر جامد با پوشانندگی بسیار بالا محسوب می شوند. این کرم پودرها پوشش خوب و قابل قبولی را برای لکه‌ های پوستی و چین و چروک‌ ها فراهم کرده و می‌توانند منافذ پوست‌ تان را به راحتی بپوشانند. همچنین از این نوع کرم‌ پودرها می‌ توان به عنوان کانسیلر در مناطق تیره‌ تر و لکه‌ دار پوست استفاده کرد. کرم پودرهای استیکی معمولا بر روی همه پوست ها عملکرد مناسبی دارند ولی اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، پیشنهاد می‌ کنیم که از انواع دیگر کرم‌ پودرها استفاده کنید. برای استفاده ایکرم پودر می توانید آن را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید و با براش یا اسفنج آن را یکدست کنید.

کرم پودر

کرم پودر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود