آدرس برج خلیفه

0 188
شهر دبی واقع در کشور امارات، یکی از شهر های پیشرفته و توریستی در این کشور می باشد. جاذبه های گردشگری موجود در این شهر نظر افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از دبی به کشور امارات سفر می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در این شهر برج خلیفه می باشد. در این بخش از وب سایت لحظه آخر قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با آدرس برج خلیفه در اختیار شما قرار دهیم.
آدرس برج خلیفه: امارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ زاید، برج خلیفه
ساعت بازدید: گردشگران تور دبی می توانند از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 11 شب از این برج بازدید کنند.
قیمت بلیط برج خلیفه: بلیط بازدید از این برج با توجه به نوع و زمان بازدید، قیمتی متفاوت دارد. به طور کلی قیمت بلیط آن در حدود 135 درهم تا 315 درهم می باشد که در ادامه مقاله آدرس برج خلیفه به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت.
وب سایت: www.burjkhalifa.ae
تلفن: برای هماهنگی و رزرو بلیط می توانید با شماره 43661655 971+ تماس حاصل فرمایید.
آدرس برج خلیفه:
برج خلیفه در مرکز شهر دبی در خیابان شیخ زاید واقع شده است، این برج بلند ترین ساختمان ساخته شده تا به امروز محسوب می شود. گردشگران تور دبی لازم است بدانند که ساختمان این برج ارتفاعی در حدود 830 متر داشته که شامل 163 طبقه می شود. ساخت این برج در سال 2004 میلادی با هدف توسعه صنعت گردشگری در این شهر آغاز شد و در سال 2009 میلادی پایان یافت و در ماه فوریه سال 2010 میلادی افتتاح شد.
معماری برج خلیفه: نمای بیرونی این برج شیشه ای و طراحی کلی آن پلکانی بوده، همین امر سبب زیبایی هرچه بیشتر آن شده است. برج خلیفه توسط شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل ساخته شده، این شرکت برای طراحی این برج از معماری برج پالاس تری در شهر سئول الهام گرفته است. برج خلیفه دبی مقاومت بسیار بالایی در برابر زمین لزره داشته و برای مقامت در برابر طوفان در بخش های مختلف این برج حفره هایی برای عبور باد در نظر گرفته شده است، که تعداد آن ها به 40 حفره می رسد. مهندسی این برج به شکلی بوده که می تواند در جای خود کمی حرکت کند به شکلی که قسمت بالایی برج می تواند بیش از 1 متر جا به جا شود. نمای بیرونی برج خلیفه شامل لامپ های بسیاری بوده که در شب منظره ای شگفت انگیز در شهر دبی خلق می کند. همچنین شرکت های مختلف می توانند تبلیغ خود را بر روی این برج نمایش دهند.
طراحی فضای داخلی: بخش داخلی این برج دارای امکانات بسیاری بوده طراحی آن لوکس و مدرن می باشد. برای زیبایی هرچه بیشتر بخش های مختلف این برج از فرش دست بافت نیز استفاده کرده اند، همچنین گردشگران تور دبی در نقاط مختلف برج می توانند آثار هنری متنوع ای را مشاهده کنند.
برج خلیفه دارای بخش های مختلفی بوده که در این بخش از مقاله آدرس برج خلیفه به آن ها اشاره خواهیم کرد:
هتل آرمانی: این هتل 5 ستاره یکی از بهترین هتل های این شهر محسوب شده که در طبقه 8 تا 18 و طبقه 38 و 39 برج خلیفه قرار گرفته است، این هتل دارای 900 سوئیت بوده و امکانات بسیاری دارد. هزینه اقامت در اتاق های این هتل  بسیار بالا بوده و برای هر شب در حدود 460 دلار می باشد. افراد با اطلاع از آدرس برج خلیفه می توانند به این هتل مراجعه کنند.
رستوران آرمانی: این رستوران که مطلق به هتل آرمانی بوده در لابی برج و در تمام طبقاتی که شامل اتاق های هتل آرمانی شده، فعالیت دارد. این رستوران نیز مانند هتل آرمانی بسیار لوکس و گران قیمت می باشد، هزینه صرف یک وعده غذا در این رستوران از 60 دلار شروع می شود.
بخش اداری: برج خلیفه دارای تعداد زیادی واحد اداری و تجاری در طبقه های 112 تا 154 می باشد که دسترسی به این طبقات برای عموم آزاد نمی باشد.
باشگاه ورزشی: این برج دارای یک باشگاه ورزشی بروز با امکانات بسیار می باشد. از امکانات موجود در این باشگاه می توان به دستگاه های بدنسازی، میز بیلیار، استخر روباز، استخر سرپوشیده، SPA وبخش مخصوص بانوان اشاره کرد. هزینه ورود به این باشگاه برای هر نفر 75 درهم بوده و هزینه استفاده از سایر امکانات آن جداگانه دریافت می شود. گردشگران با استفاده از آدرس برج خلیفه می توانند به این باشگاه بروند.
رستوران اتمسفر: رستوران اتمسفر که یکی از معروف ترین رستوران های موجود در این شهر می باشد که در طبقه 122 برج خلیفه قرار گرفته است. این رستوران در کتاب گینس به عنوان مرتفع ترین رستوران دنیا به ثبت رسیده است، ارتفاع این رستوران از سطح زمین بیش از 440 متر می باشد. هزینه صرف یک وعده غذا برای دو نفر در این رستوران حدود 1200 درهم است.
در طبقه 112 این برج فضایی بسیار بزرگ با مساحتی در حدود 990 متر مربع برای برگزاری مجالس و مراسم های افراد ثروتمند وجود دارد.
At the Top: گردشگران لازم است بدانند که از طبقه 124 این برج به بعد را به عنوان بخش At the Top می شناسند. در این بخش یک تراس برای بازدید مناظر اطراف وجود دارد، هزینه ورود به سکوی بازدید این برج 280 درهم است. در طبقه 124 و 125 بخش بر فراز برج یا At the Top کافه ای وجود دارد که صبحانه های متنوعی را برای گردشگران سرو می کند. هزینه صرف صبحانه در این کافه در حدود 140 درهم است. گردشگران تور لحظه آخری با اطلاع از آدرس برج خلیفه به این کافی شاپ رفته و مشغول ب صرف صبحانه شوند.
آسمان برج خلیفه: این بخش شامل طبقه 125 تا 148 برج می شود. گردشگران می توانند در طبقه 148 این برج بر روی مبل های موجود بنشینند و به تماشای نمای شهر دبی بپردازند. هزینه بازدید از این بخش در حدود 250 تا 370 درهم است.
بام (RoofTop): بر روی بام برج خلیفه امکانات بسیاری وجود دارد که از محبوب ترین آن ها می توان به استخر و باشگاه بدنسازی اشاره کرد. این بخش بهترین مکان برای استراحت می باشد. در این مکان غذا ها و نوشیدنی های بین المللی نیز سرو می شوند. هزینه صرف یک وعده غذا و نوشیدنی در بام برج خلیفه در حدود 190 تا 300 درهم هزینه دارد.
این برج دارای امکانات بسیاری بوده که در این بخش از مقاله آدرس برج خلیفه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
آسانسور برج خلیفه: این برج دارای 57 آسانسور بوده که همه ی آن ها شیشه ای می باشند. گردشگران تور امارات جالب است بدانند که آسانسور های موجود در این برج یکی از سریع ترین آسانسور های موجود در جهان محسوب شده و سرعت آن ها تا 10 متر بر ثانیه قابل افزایش است.
خدمات نگهداری از کودکان
اینترنت پرسرعت
پارکینگ
ارائه خدمات به معلولین
تلسکوپ
راهنما
گردشگران برای بازدید از این برج لازم است قوانین برج خلیفه دبی را رعایت کنند، در این بخش از مقاله آدرس برج خلیفه قوانین کلی این برج را شرح می دهیم:
ورود برخی اشیاء مانند اسپری خوش بو کننده، الکل، مواد منفجره، اسپری فلفل، چاقو، اسکیت و سلاح گرم به این برج ممنوع می باشد.
افراد برای بازدید از طبقه 148 برج 30 دقیقه فرصت دارند.
زمان بازدید از بخش بر فراز برج در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه می باشد.
در شرایط نامساعد جوی ورود به تراس برج ممنوع بوده و بلیط شما پس گرفته نمی شود.
ورود خوراکی به برج ممنوع است.
برای استفاده از اینترنت لازم است رمز آن را از پرسنل برج دریافت کنید.
وسایل گمشده به بخش اشیاء گمشده تحویل داده می شود.
ورود حیوانات به برج ممنوع است.
افراد برای ورود به این برج تنها می توانند یک کیف دستی به همراه داشته باشند.
همانطور در ابتدای مقاله آدرس برج خلیفه اشاره کردیم هزینه بازدید از برج خلیفه دبی متفاوت بوده و به شرح زیر می باشد:
قیمت بلیط در ساعت های خلوت برای بزرگسالان 135 درهم و برای کودکان 100 درهم است.
قیمت بلیط در ساعت های شلوغ برای بزرگسالان 210 درهم و برای کودکان 170 درهم است.
برای ورود سریع به این مجموعه لازم است 315 درهم بپردازید.
گردشگران تور امارات با اطلاع از آدرس برج خلیفه می توانند با وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو به این برج مراجعه کنند.
در نزدیکی این برج چنیدن جاذبه گردشگری دیگر مانند دبی مال، آکواریوم دبی و آبنمای دبی وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود