آدرس برج ایفل

0 115
برج ایفل یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور فرانسه می باشد که در این مقاله به معرفی این برج و همچنین بررسی اطلاعاتی نظیرآدرس برج ایفل خواهیم پرداخت به همین جهت در ادامه با تیم لحظه آخر همراه باشید تا علاوه بر شناخت این جاذبه از آدرس برج ایفل نیز مطلع شوید.
 
 
برج ایفل

معرفی برج ایفل

برج ایفل یکی از سازه های بسیار مدرن و زیبای فلری می باشد که توسط الکساندر گستاو ایفل، معمار برجسته فرانسوی ساخته شده است و باید بدانید که این برج را به پاس زحمات این شخص ایفل نام گذاری کرده اند.
فرآیند ساخت برج ایفل در سال 1887 میلادی آغاز شده و پس دو سال، همزمان با صدمین سالگرد انقلاب فرانسه در سال 1889 پایان یافت، این سازه با دارا بودن ارتفاعی حدود 300 متری (بدون احتساب ارتفاع میله آنتن) مرتفع ترین سازه موجود در پاریس و چهارمین برج مرتفع فرانسه به شمار می آید، خوب است بدانید که برج ایفل به همراه مناطق اطراف آن در سال 1991 به ثبت جهانی رسیده است و به همین جهت یکی از مهم ترین جاهای دیدنی پاریس محسوب می شود.
ایفل که تماماً از فلز ساخته شده است بسیار سنگین می باشد و حدود 72 هزار تن وزن دارد، این برج مرتفع و سنگین وزن تا سال 1930 به عنوان مرتفع ترین سازه ساخته دست بشر به شمار می آمد، لازم به ذکر است که برج ایفل در تمامی سال های پس از افتتاح محل برگزاری انواع جشن ها و مراسم فرهنگی دنیا بوده است. توجه داشته باشید که ایفل یکی از شاهکار های معماری جهان محسوب می شود زیرا طراحی این برج بسیار دقیق و حساب شده بوده است، به طوری که محل قرار گیری تمامی پیچ و مهره های موجود در این سازه از پیش تعیین شده بود.
 
 
دیدنی های پاریس
 

بازدید از برج ایفل

سالانه بیش از 200 میلیون نفر از برج ایفل بازدید می کنند و با توجه به این رقم می توان گفت که این برج یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری موجود در جهان محسوب می شود و جالب است بدانید که برخی از گردشگران تور پاریس تنها با هدف بازدید از این سازه معروف و زیبا به پاریس سفر می کنند.
چنانچه قصد رفتن به آدرس برج ایفل و بازدید از آن را دارید تا پایان این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این باره در اختیارتان قرار دهیم.
گردشگران برای رفتن به داخل برج ایفل دو راه پیش رو دارند یکی استفاده از آسانسور های موجود در این برج و دیگری بالا رفتن از پله های ایفل می باشد، خوب است بدانید که اغلب گردشگران در صف های طولانی آسانسور می ایستند تا به این طریق خود را به بالای برج برسانند و کمتر کسی حاضر به پیمودن حدود 1665 پله می شود. 
اگر قصد استفاده از آسانسور های این برج را دارید باید بدانید که پس از رسیدن به طبقه دوم برای رفتن به طبقه سوم باید از آسانسور مجزا استفاده کنید علت این امر تغییر مکان آسانسور ها می باشد، لازم به ذکر است که کابین آسانسور های طبقات بالا 65 نفر ظرفیت دارد.
جالب ترین نکته در رابطه با برج ایفل کف طبقات می باشد، خوب است بدانید که کف تمامی طبقات این برج از جنس شیشه بوده و گردشگرانی که به بازدید از این برج می روند می توانند از قدم زدن بر روی شیشه در ارتفاع لذت ببرند. باید بدانید که سه طبقه قابل بازدید در این برچ وجود دارد که هر یک از آن جذابیت و امکانات مخصوص به خود را دارند.
 
 
برج ایفل پاریس
 
 

بزرگترین برج جهان – با کلیک بر روی لینک با بلندترین برج در دنیا آشنا شوید و به تماشای زیبایی های آن بنشینید.

 

بخش های مختلف برج ایفل

همانطور که پیش تر اشاره کردیم برج ایفل دارا سه طبقه قابل دسترسی می باشد که در این قسمت از مقاله قصد معرفی این طبقات و همچنین محوطه اطراف این برج را داریم.
 
 
محوطه اطراف برج ایفل
 

محوطه اطراف برج ایفل

برای دسترسی به برج ایفل باید از محوطه اطراف این برج عبور کنید، هنگامی که یه این بخش وارد می شوید از عظمت و شکوه برج ایفل به وجد خواهید آمد و بی شک غرق تماشای این مکان رومانتیک و دیدنی می شوید.
محوطه اطراف برج مکان مناسبی برای گذران وقت می باشد و شب ها اهالی شهر پاریس در این حیاط گرد هم جمع شده و به آواز خوانی، بحث و خوشگذرانی می پردازند، اگر قصد رفتن به آدرس برج ایفل و بازدید از این سازه زیبا را دارید حتما زمانی را به دیدن محوطه اطراف برج اختصاص دهید.
 
 
طبقه اول برج ایفل
 

طبقه اول برج ایفل

پس از بازدید از محوطه اطراف ایفل می توانید از آسانسور های این برج استفاده کرده و خود را به داخل ایفل برسانید و در ابتدا از طبقه اول این جاذبه دیدن کنید.
طبقه اول این برج یکی از بهترین مکان های موجود در شهر پاریس می باشد که دور تا دور آن را دیوار های شیشه ای فرا گرفته اند و گردشگران می توانند از این طبقه که در ارتفاع 57 متری از سطح زمین واقع شده است نمای بسیار زیبایی از شهر پاریس را مشاهده کنند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم طبقات این برج دارای کف شیشه ای هستند و این امر قدم زدن بر روی آن ها را کمی ترسناک می کنند و ممکن است گردشگران در ابتدا از ادامه بازدید منصرف شوند، اما پس از عادت کردن به کف شیشه ای خواهید دید که قدم زدن بر روی شیشه های مرتفع تجربه ای بسیار به یاد ماندنی و مهیج می باشد.
گردشگران تور پاریس باید بدانند که طبقه اول برج ایفل شامل قسمت های مختلفی است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.
 
 
نمایشگاه برج ایفل
 

نمایشگاه برج ایفل

بخشی از طبقه اول به یک نمایشگاه دائمی از عکس ها و تصاویر برج ایفل و شهر پاریس در دوره های مختلف اختصاص داده شده است که بازدید از آن تا حد زیادی گردشگران را با تاریخچه ظاهری برج آشنا خواهد کرد. همچنین نمایشگاه دیگری با مضمون آداب و فرهنگ فرانسه در این طبقه وجود دارد که گردشگران تور پاریس می توانند از آن بازدید کرده و با فرهنگ فرانسه و مردمش آشنا شوند.
 
 
سالن نمایش برج ایفل
 

سالن نمایش برج ایفل

این سالن شامل انواع رستوران ها، کافه ها و یک کتابخانه می باشد، همچنین باید بدانید در این سالن استودیویی وجود دارد که در آن فیلم هایی در رابطه با شهر پاریس اکران می شود. لازم به ذکر است که از سالن نمایش این طبقه برای برگزاری مراسم و همایش ها نیز استفاده می شود.
 
 
برج ایفل
 

طبقه دوم برج ایفل

طبقه دوم ایفل از دیگر بخش های حیرت انگیز این برج می باشد که گردشگران می توانند از آن بازدید کرده و نمایی بی نظیر از شهر پاریس را مشاهده کنند، همچنین باید بدانید که در این طبقه تلسکوپ های تعبیه شده است که بازدید کنندگان می توانند از آن استفاده کرده و آسمان را رصد کنند.
خوب است بدانید که معروف ترین رستوران شهر پاریس یعنی رستوران ژول ورن نیز در طبقه دوم برج ایفل واقع شده است که در بخش رستوران ها به معرفی آن خواهیم پرداخت.
 
 
طبقه سوم برج ایفل
 

طبقه سوم برج ایفل (سکوی برج)

این طبقه را می توان زیبا ترین و بهترین قسمت برج ایفل دانست، در این طبقه خبری از سر و صدا های داخل شهر نیست و آرامشی بی نظیر در این بخش حاکم است.
تماشای شهر پاریس از ارتفاع 276 متری بی شک تجربه ای بسیار جالب است به همین جهت به گردشگران تور پاریس توصیه می کنیم بازدید از سکوی برج ایفل را از دست ندهند، جالب است بدانید که بسیاری از افراد مشهور در این سکو به فرد مورد نظرشان پیشنهاد ازدواج داده اند.
در طبقه سوم این سازه دفتر منصوب به گوستاو ایفل سازنده برج وجود دارد که گردشگران در بازه زمانی مشخص (همه روزه از 9:30 تا 13:00) می توانند از آن بازدید کنند، در این دفتر مجسمه ای بسیار زیبا از این شخص وجود دارد همچنین ماکت برخی از افراد موثر در زمان ساخت برج را می توانید ببینید.
خوب است بدانید که راهرویی در اطراف طبقه سوم وجود دارد که گردشگران می توانند در این راهرو به قدم زدن و بازدید از شهر بپردازند، این راهرو به سبب نمای بسیار زیبایی که به شهر دارد به مکان مورد علاقه عکاس ها تبدیل شده است.
لازم به ذکر است که طبقه سوم برج ایفل برای افراد معلول مناسب نمی باشد.
 
رستوران های برج ایفل
 

معرفی رستوران ها برج ایفل

 
رستوران ژول ورن برج ایفل
 
 

رستوران ژول ورن

همانطور که پیش تر ذکر کردیم بهترین و معروف ترین رستوران پاریس در طبقه دوم برج ایفل واقع شده است. این رستوران که فضایی لوکس و مدرن دارد انواع غذا های فرانسوی و بین المللی را سرو می کند، باید بدانید که رستوران ژول ورن با هدف خلق لحظات بسیار خوش برای گردشگران تور پاریس بهترین و لذیذ ترین غذا ها را سرو کرده و امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.
لازم به ذکر است که ساعات کاری این رستوران همه روزه از 12:00 تا 13:00 و از 19:00 تا 21:30 می باشد، همچنین توجه داشته باشید که در این رستوران قیمت هر وعده غذایی به ازای یک نفر حدود 200 یورو می باشد. 
 
 
رستوران ارتفاع 58
 

رستوران ارتفاع 58

این رستوران فرانسوی با فضای بسیار زیبایی که دارد توانسته توجه بسیاری از گردشگران تور پاریس را به سوی خود جلب کند و افراد بسیاری هنگام بازدید از ایفل برای صرف غذا به این رستوران مراجعه می کنند، باید بدانید که رستوران ارتفاع 58 همه روزه از ساعت 11:00 تا 23:30 آماده پذیرایی از مشتریان خود می باشد.
لازم به ذکر می باشد که برای صرف غذا در این رستوران باید حدود 150 یورو به ازای هر نفر پرداخت کنید.
گردشگران که قصد مراجعه به آدرس برج ایفل و بازدید از این جاذبه را دارند باید توجه داشته باشند که بوفه هایی نیز در این برج وجود دارد که می توانند از آن ها خرید کرده و در هزینه سفر به پاریس صرفه جویی کنند.
 
 
امکانات برج ایفل
 

امکانات برج ایفل

همانطور که می دانید سالانه بیش از 200 میلیون نفر از این جاذبه بازدید می کنند به همین جهت امکاناتی برای رفاه حال بازدید کنندگان این جاذبه در نظر گرفته شده است که برخی از آن ها عبارتند از فروشگاه های سوغاتی، باجه اطلاعات، بخش ویژه کودکان، تلسکوپ، ویلچر، آتلیه عکاسی، سرویس بهداشتی و غیره. همچنین در اطراف این برج نیز امکانات بسیاری وجود دارد که می توان به ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی متعدد (برای دسترسی آسان به آدرس برج ایفل)، پارکینگ، فروشگاه و غیره اشاره کرد.
 
 
دسترسی برج ایفل
 

راه های دسترسی به آدرس برج ایفل

برای دسترسی به آدرس برج ایفل راه های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت:
مترو
اگر قصد دارید با استفاده از مترو به آدرس برج ایفل بروید باید بدانید که در نزدیکی این برج سه ایستگاه وجود دارد که از طریق خط های مختلف مترو قابل دسترسی اند:
ایستگاه تروکادرو
یکی از راه های دسترسی به آدرس برج ایفل، ایستگاه تروکادرو می باشد که با استفاده از خط زرد می توانید خود را به آن برسانید لازم به ذکر است که فاصله این ایستگاه تا برج ایفل حدود 14 دقیقه پیاده روی می باشد.
ایستگاه بیر-حکیم
اگر از خط سبز مترو استفاده می کنید می توانید در ایستگاه بیر حکیم پیاده شده و با 10 دقیقه پیاده روی خود را به آدرس برج ایفل برسانید
ایستگاه مدرسه نظام
این استگاه که در مسیر خط بنفش مترو واقع شده است حدود 14 دقیقه تا برج ایفل فاصله دارد و گردشگران پس از 14 دقیقه پیاده روی به آدرس برج ایفل خواهند رسید.
قطار سریع PER
چنانچه استفاده از قطار های سریع PER را برای رسیدن به آدرس برج ایفل انتخاب کرده اید باید در ایستگاه میدان شان دو مارس که به ایستگاه برج ایفل معروف است و در فاصله 7 دقیقه ای از برج قرار دارد، پیاده شوید.
اتوبوس
اتوبوس های شهر پاریس نیز خط های متعددی دارند و گردشگران می توانند بسته به موقیعت مکانی خود یکی از این مسیر ها را برای دسترسی به آدرس برج ایفل انتخاب کنند، ایستگاه های نزدیک به برج ایفل به شرح زیر می باشد.
1. ایستگاه برج ایفل واقع در مسیر خط نارنجی
2. ایستگاه برج ایفل واقع در مسیر خط آبی
3. ایستگاه میدان شان دو مارس واقع در مسیر خط آبی کم رنگ
4. ایستگاه چمپ د مارس واقع در مسیر خط بنفش
5. ایستگاه برج ایفل واقع در مسیر خط قرمز
دوچرخه
یکی دیگر از وسایلی که می توانید برای رفتن به آدرس برج ایفل از آن استفاده کنید دوچرخه های اجاره ای موجود در سطح شهر پاریس می باشد، در صورت استفاده از دوچرخه باید این وسیله را در ایستگاه های نزدیک به برج ایفل پارک کنید.
قایق
برج ایفل در نزدیکی رودخانه سن واقع شده است و گردشگران برای رفتن به آدرس برج ایفل می توانند از قایق استفاده کنند، خوب است بدانید نزدیک ترین ایستگاه به برج ایفل، ایستگاه باتوباس می باشد که گردشگران تور پاریس می توانند در این ایستگاه از قایق پیاده شده و پس 4 دقیقه خود را به آدرس برج ایفل برسانند.
لازم به ذکر است که گردشگران در صورت امکان می توانند با اتومبیل شخصی و یا نیز به آدرس برج ایفل بروند.
 
 
دیدنی های پاریس
 

هزینه بازدید از برج ایفل

پیش از مراجعه به آدرس برج ایفل باید بلیط های بازدید از این برج را خریداری کنید.
گردشگران تور پاریس باید توجه داشته باشند که قیمت بلیط هر یک از بخش های این جاذبه بسته به سن و شرایط جسمی بازدید کنندگان متفاوت و به شرح زیر می باشد:
قیمت بلیط طبقه سوم برج (سکوی ایفل):
برای بزرگسالان: 13 یورو
برای کودکان: 8 یورو
برای معلولین: 6.5 یورو
قیمت بلیط طبقات اول و دوم با آسانسور :
برای بزرگسالان: 11 یورو
برای کودکان: 4 یورو
برای معلولین: 4 یورو
قیمت بلیط طبقات اول و دوم با پله :
برای بزرگسالان: 7 یورو
برای کودکان: 3 یورو
برای معلولین: 2.5 یورو
گردشگران تور پاریس باید بدانند که به سه طریق می توانند بلیط های بازدید از برج ایفل را تهیه کنند که عبارتند از:
– تهیه بلیط از باجه های موجود در داخل برج ایفل
-خرید آنلاین بلیط از سایت ticket.toureiffel.fr 
– تهیه بلیط از میز تور هتل های شهر پاریس
 
 
قوانین برج ایفل
 

قوانین بازدید از برج ایفل

– حیوانات خانگی اجازه ورود به برج ایفل را ندارند.
– بازدید کنندگان معلول تنها می توانند به طبقات اول و دوم بروند و برای دسترسی به سکو باید از پله ها استفاده کنند.
– بازدید کنندگان 4 تا 11 ساله کودک در نظر گرفته می شود
– کودکان زیر 4 سال می توانند به صورت رایگان از برج بازدید کنند
گردشگرانی که قصد مراجعه به آدرس برج ایفل و بازدید از این جاذبه معروف را دارند باید بدانند که این مجموعه همه روزه از ساعت 9:00 تا 23:00 آماده پذیرش بازدید کنندگان می باشد.
آدرس برج ایفل : فرانسه، شهر پاریس، خیابان پنجم آناتولی، میدان دان شو دو مارس، برج ایفل
سایت خرید بلیط : ticket.toureiffel.fr
 
 
زیبایی ایفل در شبب

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود