دره کبوتر کاپادوکیا

0 3,832
شهر کاپادوکیه در ترکیه، شهری تاریخی و زیبا می باشد که در هر نقطه ای از آن شگفتی هایی نهفته است. یکی از جاذبه های گردشگری جذابی که در شهر کاپادوکیا قرار دارد “دره کبوتر کاپادوکیا” می باشد. در این شهر مکان های تاریخی و تفریحی بی شماری وجود دارد که لذت گشت و گذار در آن ها خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.
وقتی به دره کبوتر کاپادوکیا پا می گذارید، با منظره ای تماشایی و منحصر به فرد در آسمان این منطقه مواجه می شوید که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. در استان کاسیدی و در دره های اطراف بالکان، گوللودره، کیلیچار، اورتاحیصار، اوچ حیصار، کیزیچلوکور، اوزنگی اورگوپ و سوغانلی تعداد بسیار زیادی کبوتر به این سو و آن سو می روند که موجب به وجود آمدن این تصویر زیبا گشته است. گردشگرانی که همراه با تور کاپادوکیا راهی این منطقه می شوند، در تمامی دره های آن تعداد بی شماری لانه کبوتر می بینند که قدمت آن ها متفاوت است، برخی در قرن 18 ساخته شده و تعدادی هم در قرن 19 و 20 ایجاد گشته است.
گردشگران تور کاپادوکیا باید توجه داشته باشند که برای بازدید از دره کبوتر کاپادوکیا کفش راحت و مناسب به همراه داشته باشند تا برای رفتن به نقاط مختلف دره ها دچار مشکل نشوند. گشت و گذار در دره کبوتر کاپادوکیا ممکن است تا ساعت ها به طول انجامد، پس بهتر است که برخی مواد خوراکی لازم از قبیل آب معدنی را به همراه داشته باشید. تماشای کبوترها در دل این دره های خوش منظره و سرسبز سبب نشاط و شادی روح می شود. گردشگران تور ترکیه برای تماشای این کبوترهای زیبا هیچ هزینه ای نباید پرداخت کنند و به صورت رایگان می توانند یک روز کامل در این مناطق تفریح کنند.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود