مجسمه مسیح

0 4,197
مجسمه مسیح یکی دیگر از عجایب هفتگانه جدید در جهان به شمار می رود، این مجسمه در مرکز شهر ریودوژانیرو، یکی از ایالات 27 گانه کشور برزیل واقع شده است. مجسمه مسیح را می توان از جاذبه های گردشگری مشهوری دانست که معرف حضور همه مردمان جهان می باشد و سالانه گردشگران بسیاری را به این منطقه روانه می کند.
این مجسمه، حضرت مسیح را در حالت ایستاده و با دستانی کاملا باز نشان می دهد، این حالت ایستادن حضرت مسیح را می توان این گونه تعبیر کرد که گویی آماده به آغوش کشیدن همه انسان ها می باشد، همین امر سبب شده است که این مجسمه را به عنوان “مسیح منجی” بشناسند.
مجسمه مسیح

تندیس مسیح

مجسمه مسیح بر روی قله‌ کوه کورکووادو واقع در شهر ریو قرار گرفته است، شهر ریو را می توان دومین شهر بزرگ برزیل دانست، لازم به ذکر است که ارتفاع این کوه در حدود 700 متر می باشد. این مجسمه توسط مجسمه‌ ساز فرانسوی – لهستانی “پل لنداوسکی” به سبک معماری آرت دکو طراحی و توسط هیتور دا سیلوا کوستا ساخته شده است، مجسمه مسیح را می توان به عنوان بزرگ ترین مجسمه ساخته شده به این سبک معماری دانست. دست راست این مجسمه به سمت جنوب شهر بوده و دست چپ او به سمت شمال قرار گرفته، گردشگران تور برزیل با نگاه به این مجسمه از هر کجای شهر ریو می توانند جهت های جغرافیایی را پیدا کنند. جنس مجسمه مسیح از بتن بوده و روی آن با سنگ صابون (نوعی سنگ نرم) پوشیده شده است. ارتفاع این مجسمه عظیم در حدود 30 متر می باشد، همچنین لازم است بدانید که پایه این مجسمه ارتفاعی در حدود 8 متر دارد. دستان کاملا باز این مجسمه در حدود 28 متر از یکدیگر فاصله دارند، وزن مجسمه مسیح 625 تن اعلام شده است. وجود پارک جنگلی تیجوکا در اطراف مجسمه مسیح، محبوبیت آن را دو چندان کرده است، تعداد بازدید کنندگان این مجسمه هرساله بیش 1 میلیون و 800 هزار نفر می باشد.
مجسمه مسیح برزیل
سازندگان تندیس مسیح بر روی نقاط مختلف آن لامپ های بسیاری نصب کرده اند، همین امر سبب شده است که با روشن شدن چراغ ها در شب، منظره ای بسیار زیبا در شهر ریو خلق شود و این مجسمه از تمام نقاط شهر قابل مشاهده باشد.
همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، این مجسمه در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است، اصلی ترین دلیل قرار گیری مجسمه مسیح در این لیست را می توان معماری زیبا و اندازه بزرگ آن دانست، به طوری که این مجسمه به عنوان پنجمین تندیس بزرگ در جهان و بزرگ ترین مجسمه مسیح شناخته می شود. تاریخچه ساخت این مجسمه به اوایل قرن 20 میلادی باز می گردد، ساخت مجسمه مسیح 9 سال به طول انجامید و در سال 1931 رونمایی شده است، در ادامه مقاله به بررسی دقیق تر تاریخچه این مجسمه خواهیم پرداخت.
تندیس مسیح

تاریخچه مجسمه مسیح

تاریخچه طراحی و ساخت این مجسمه به سال 1850 میلادی باز می گردد، در آن دوران، پدرو ماریاس که یک کشیش کاتولیک بود، ایده ساخت مجسمه مسیح را در سر داشت، به همین دلیل نزد شاهزاده ایزابل رفت و درخواست بودجه برای ساخت تندیس کرد، وی بیان کرده بود که این مجسمه قرار است به افتخار شاهزاده ایزابل ساخته شود، اما شاهزاده تمایلی به ساخت این مجسمه نداشت.
سال ها گذشت و در سال 1889 با روی کار آمدن جمهوری برزیل، پروژه ساخت مجسمه مسیح از یاد ها رفت، زیرا در این دوران دولت و کلیسا از یکدیگر جدا شده اند.
سرانجام در قرن 20 میلادی پروژه ساخت این مجسمه نظر کاتولیک ها را به خود جلب کرد، در پی آن محفل کاتولیک این شهر تصمیم گرفت به جمع آوری امضا برای تامین بودجه ساخت این مجسمه بپردازد، محفل کاتولیک ها با این کار توانست نظر افراد بسیاری را به پروژه ساخت مجسمه مسیح جلب کند.
ساخت مجسمه مسیح
ساخت تندیس مسیح
از اصلی ترین دلایل روی کار آمدن این پروژه در قرن 20 میلادی را می توان افزایش تعداد خداناباوران در برزیل دانست، محفل کاتولیک ها بر این باور بودند که ساخت این مجسمه می تواند تعداد خداناباوران را کاهش دهد و از افزایش آن ها جلوگیری کند.
پس از تامین بودجه ساخت، در پی مراسم 100 سالگی استقلال کشور برزیل، مسابقه ای جهت انتخاب بهترین طراحی برای مجسمه برگزار گردید. در میان طرح های ارائه شده، طرح هیتور دا سیلوا کوستا به عنوان یکی از طرح ها برتر انتخاب شد.
در این طرح، مجسمه مسیح کره زمین را در دست خود گرفته بود و در کنار او صلیبی بزرگ قرار داشت، پس از مدتی کارلوس اسوالد پیشنهاد تغییرات جزئی در طرح اولیه را اعلام کرد و هیتور دا سیلوا کوستا از پیشنهاد این شخص استقبال نمود.
در طرح ثانویه که در واقع ظاهر امروزی مجسمه می باشد، دستان مسیح کاملا باز طراحی شده بود، همین امر سبب شد که هیتور دا سیلوا کوستا در سال 1924 میلادی برای ملاقات با پل لندواسکی (یکی از طراحان معروف فرانسوی) به پاریس سفر کند. پل لندواسکی دستان مجسمه را طراحی کرد و در ادامه این دو مجسمه ساز با همکاری یکدیگر طرح مجسمه مسیح را تکمیل کرده اند، سفر کوستا به پاریس در حدود 3 سال به طول انجامید.
دیدنی های برزیل

ساخت و بازسازی مجسمه مسیح

•  ساخت: پروژه ساخت مجسمه از صورت مسیح آغاز گشت، پل لنداوسکی ساخت صورت مجسمه را به همکارش، جورج لئونیدا محول کرد. جورج مجسمه سازی اهل کشور رومانی است که در کشور ایتالیا و بخارست دوره های مجسمه سازی را گذرانده بود.
برای ساخت مجسمه مسیح مهندسان بسیاری با یکدیگر همکاری کرده اند، پس از نهایی شدن طرح، مهندسان به این نتیجه رسیدند که برای استحکام هرچه بیشتر طرح صلیبی بدن مسیح، بهتر است مجسمه با بتن فشرده ساخته شود، آن ها معتقد بوده اند که بتن بسیار بهتر از فولاد می باشد. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، روی بتن را با لایه ای از سنگ صابون پوشانده اند، این نوع سنگ مقاومت بسیار مناسبی دارد. لازم به ذکر است که سنگ صابون مورد نیاز برای ساخت مجسمه مسیح از سوئد به برزیل آورده شده است.
جاهای دیدنی برزیل
جاذبه های گردشگری برزیل
ساخت این تندیس در سال 1922 میلادی آغاز شد و پس از گذشت 9 سال، در سال 1931 پایان یافت.
هزینه ساخت این تندیس در حدود 250 هزار دلار تخمین زده می شود.
ساخت مجسمه ای به این عظمت به صورت یک تکه غیرممکن است به همین دلیل طراحان و سازندگان مجسمه، هر قسمت از آن را جداگانه ساخته و پس از تکمیل تمام بخش ها، آن ها را به بالای کوه برده و با استفاده از هزاران داربست به یکدیگر متصل کرده اند.
•  بازسازی: در حدود 60 سال پس از ساخت مجسمه، در سال 1990 میلادی، سازمان های مختلفی از جمله اسقف اعظم پروژه بازسازی مسجمه مسیح را مطرح کرده اند، پس از آن بازسازی مجسمه در سال 2003 شروع شد، این بازسازی بجز خود مجسمه اطراف آن را تحت تاثیر قرار داد. به عنوان مثال در پی این بازسازی در اطراف مجسمه چندین آسانسور، راه پله برقی و پله برقی اضافه شد تا گردشگرن تور ریودوژانیرو بتوانند به راحتی از این مجسمه بازدید کنند.
مجسمه های بزرگ جهان
برزیل
در طول این بازسازی بخش های آسیب دیده مجسمه از جمله بخش فولادی و قسمت های ساخته شده از سنگ صابون مرمت و تعمیر شد، همچنین در پی این بازسازی خاصیت ضد آبی مجسمه افزایش یافته و لامپ های جدیدی برای ارتقاء نورپردازی، به آن اضافه کرده اند.
بازسازی مجسمه بیش از 7 سال به طول انجامید و در سال 2010 میلادی پایان یافت، در پی این بازسازی افراد مجسمه را برای جام جهانی 2010 نیز آماده کرده اند، در آن دوران رنگ زرد و سبز لامپ های مجسمه حمایت دولت از تیم ملی کشور برزیل را نشان می داد.
لازم به ذکر است که ساختار و محل قرار گیری مجسمه به شکلی بوده که باید در زمان های مشخص بازسازی شود، همین امر سبب شده است که این تندیس تا به حال 4 بار مورد مرمت قرار گیرد.
مجسمه مسیح کجاست

فضای داخلی مجسمه مسیح

اگر تصور کرده اید که مجسمه مسیح فضای داخلی ندارد، سخت در اشتباه هستید. داخل این مجسمه فضایی شبیه به انباری متروکه وجود دارد، فضای داخلی شامل 12 طبقه می شود که به وسیله راه پله به یکدیگر متصل شده اند. برای ورود به فضای داخلی مجسمه تنها یک درب وجود دارد. بخشی از روشنایی فضای داخلی توسط نور خورشید و بخشی دیگر به وسیله لامپ تامین می شود. از فضای داخلی تنها برای تعمیر و مرمت تندیس استفاده می شود.
لازم به ذکر است که ورود به فضای داخلی و حتی نزدیک شدن به مجسمه ممنوع بوده و گردشگران باید از فاصله تایین شده به تماشای این شاهکار هنری بپردازند.
مسیح منجی

نکاتی جالب در رابطه با تندیس مسیح منجی

•  تندیس مسیح سرانجام در تاریخ 12 اکتبر 1931، در پی مراسمی با شکوه و نورپردازی بسیار زیبا رونمایی شد.
•  کلیسای کوچکی که در پایین این مجسمه وجود دارد، در سال 2006 میلادی ساخته شده است.
•  نقاط مختلف مجسمه مانند صورت و انگشتان مسیح در طوفان الکتریکی سال 2008 میلادی و برخورد رعد و برق با مجسمه آسیب دید و پس از آن مورد بازسازی قرار گرفت.
عکس معروف مجسمه مسیح
•  عکسی که در زمان برخورد رعد و برق با این مجسمه به ثبت رسیده را می توان معروف ترین عکس از تندیس مسیح دانست.
•  مجسمه مسیج منجی از سال 2007 در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است.
•  در زمان بازسازی سال 2010 میلادی، چندین نفر به صورت مخفیانه به مجسمه حمله کرده و با استفاده از اسپری رنگ، بخش های مختلف تندیس را رنگی کرده اند.
•  تعداد بازدید کنندگان از این مجسمه روزانه به 5 هزار نفر می رسد.
•  در حال حاضر مجسمه مسیح را به عنوان نماد اصلی شهر ریو می شناسند.
•  بودجه ساخت این تندیس را کاتولیک های کشور برزیل تامین کرده اند.

جاذبه های تفریحی اطراف مجسمه مسیح

تندیس مسیح امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته، سالانه افراد مختلفی برای بازدید از این تندیس، تور برزیل را در برنامه سفر خود قرار می دهند، همین امر سبب پیشرفت صنعت گردشگری در این کشور شده است. در پی توجه گردشگران به این مجسمه، دولت برزیل تفریحات متنوعی برای بازدید کنندگان از آن در نظر گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
دیدنی های برزیل

•  پارک ملی تیجوکا

مجسمه مسیح درست در میان این پارک جنگلی قرار گرفته است، پارک تیجوکا مکان مناسبی برای تفریح و تماشای شهر زیبای ریو می باشد، امروزه امکانات مناسبی به این پارک اضافه شده و آن را به مکان مناسبی برای خانواده ها تبدیل کرده است. روزانه گردشگران بسیاری برای استفاده از طبیعت بسیار زیبای این پارک و بازدید از مسجمه به این منطقه مراجعه می کنند.
مسیح در برزیل

•  عکاسی

مناظر زیبای اطراف مجسمه نظر عکاسان بسیاری را به خود جلب کرده است، لازم به ذکر است که خود مجسمه مسیح نیز یکی از محبوب ترین سوژه های عکاسی این شهر محسوب می شود.

•  پیاده روی

آب و هوای مناسب مناطق اطراف این مجسمه، آن را به مکانی مناسب برای قدم زدن و پیاده روی تبدیل کرده است.
تفریحات هوایی

•  تور هوایی

نظرتان راجب بازدید با هلیکوپتر از مجسمه مسیح چیست؟ گردشگران در این شهر می توانند در تور های هوایی بازدید از شهر ریو شرکت کرده و با استفاده از هلیکوپتر از مناطق مختلف آن از جمله مجسمه مسیح بازدید کنند.

•  کوهنوردی

افراد برای رسیدن به این تندیس می توانند از مسیر کوهستانی استفاده کنند، در این مسیر تا ارتفاع 500 متری را می توانید با خودرو و یا پیاده از کوه بالا بروید و پس از آن باید از صخره ها بالا رفته تا به تندیس برسید، لازم به ذکر است که مسیر صخره نوردی این کوه بسیار دشوار بوده و برای افراد مبتدی مناسب نمی باشد.
بازدید از مجسمه مسیح

•  پرش Base

همانطور که در مقاله مهیج ترین تفریحات هوایی به آن اشاره شد، پرش بیس یا Base Jumping یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات هوایی می باشد، جالب است بدانید که تا به امروز چندین ورزشکار حرفه ای این رشته از بالای مجسمه مسیح به پایین پریده و پرش بیس انجام داده اند.
گردشگران در بالای کوه کورکووادو و از کنار مجسمه مسیح می توانند مناظر اطراف مانند ساحل ایپانیما، استادیوم ماراکانا، سیستم انتقال برق خاص شهر ریو، خانه های لوکس و ساحل کوپاکابانا را مشاهده کنند.
آدرس مجسمه مسیح

آدرس مجسمه مسیح

ریو، آلتو دا بوآ ویستا، پارک ملی تیجوکا
Parque Nacional da Tijuca, Alto da Boa Vista, Rio de Janeiro, Brazil

دسترسی به مجسمه مسیح

گردشگران می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حتی پیاده به بازدید از این تندیس زیبا بروند، در ادامه به بررسی روش های مختلف رسیدن به مکان قرارگیری این مجسمه می پردازیم. لازم به ذکر است که پس از آن که وسایل حمل و نقل عمومی شما را در ایستگاه پایانی پیاده می کنند، دو راه برای رسیدن به مجسمه وجود دارد، راه اول بالا رفتن با استفاده از آسانسور بوده و راه دوم بالا رفتن از 220 پله می باشد.
مجسمه
•  تاکسی : تاکسی های موجود در اطراف کوه کورکووادو گردشگران را به بالای کوه و مکان قرار گیری مجسمه می برند، همچنین تاکسی های دیگری از مرکز شهر برای مراجعه به این منطقه وجود دارد. لازم به ذکر است که هزینه استفاده از تاکسی های این شهر ثابت نیست و بسته به مکانی که سوار تاکسی می شوید متفاوت می باشد. همچنین گردشگران می توانند از راننده تاکسی درخواست کنند که در بالای کوه منتظر آن ها بماند تا پس از بازدید از مجسمه، به پایین کوه باز گردند، البته در این صورت هزینه آن بسیار افزایش پیدا می کند.
•  قطار : جالب است بدانید که ایستگاه قطاری برای رساندن بازدید کنندگان مجسمه به بالای کوه وجود دارد. ساعت شروع به کار این ایستگاه 8 و 20 دقیقه صبح بوده و آخرین قطار آن ساعت 6 و 15 دقیقه از بالای کوه به پایین حرکت می کند.
رفت و برگشت این قطار در حدود 40 دقیقه ( 20 دقیقه رفت و 20 دقیقه برگشت) به طول می انجامد.
قیمت بلیط رفت و برگشت این قطار 46 رئال می باشد، لازم به ذکر است که هزینه بلیط برای کودکان 23 رئال محاسبه می گردد.
مسیح منجی
•  ون : ون های یکی از وسایل نقلیه عمومی هستند که از محبوبیت بالایی در بین بازدید کنندگان از مجسمه مسیح برخوردار می باشند، مبدا حرکت ون ها، میدان لارگو است. لازم به ذکر است که می توانید در میانه راه سوار این ون ها شوید و لازم نیست حتما به میدان لارگو بروید.
هزینه استفاده از این ون ها در فصل گردشگری ریو، 45 رئال و در سایر فصول سال 37 رئال می باشد. ساعت کاری ون ها از 8 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر است.
•  پیاده روی : ورزشکاران و افراد علاقمند به طبیعت می توانند از میان پارک تیجوکا عبور کرده و به مجسمه مسیح برسند، این مسیر کمی دشوار بوده و در حدود 2 ساعت به طول می کشد تا به مسجمه برسید.
پوشش گیاهی انبوع، مناظر طبیعی، آبشار ها، پردگان و سایر حیوانات قابل مشاهده در این مسیر، محبوبیت آن را دو چندان کرده است.
مسیح منجی برزیل

زمان بازدید از مجسمه مسیح

افراد می توانند در تمام طول هفته از ساعت 8 صبح تا 7 شب به بازدید از این مجسمه شگفت انگیز بروند.

قیمت بلیط مجسمه مسیح

هزینه بازدید از تندیس مسیح برای بزرگسالان 43 رئال و برای کودکان 21 رئال است.
لازم به ذکر است که تمام قیمت های ذکر شده در این مقاله مربوط به تاریخ 27 اسفند 1397 می باشد و ممکن است در آینده دچار تغییر شود.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود