برج خلیفه

0 3,915
دبی شهری توریستی است که جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد. سالانه گردشگران زیادی به این شهر زیبا سفر می کنند، همچنین اکثرا توریست های دبی از هموطنان عزیزمان هستند که در هر ماه از سال با تور دبی به این شهر سفر می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری و بسیار دیدنی که در این شهر وجود دارد برج خلیفه است.
برج خلیفه

برج خلیفه دبی

 این برج بزرگ ترین و بلندترین برج جهان است که چیزی بیش از یک آسمان خراش می باشد که شهر دبی را به یکی از شهرهای معروف دنیا تبدیل کرده است. برج خلیفه در سال 2003 طرحش ارائه و پبشنهاد شد و در سال 2004 شروع به ساخت کردند، پایان این برج 6 سال به طول انجامید و در سال 2010 بلندترین برج دنیا اعلام و افتتاح شد.
برج خلیفه دبی
این برج به دست شرکت عمار و به طراحی شرکت های آمریکایی اسکیدمور، مریل، اوینگز ساخته شده است و در روزهای ساخت در هر روز 1200 کارگر مشغول به کار بودند. در هر نقطه از شهر که باشید عظمت و بزرگی این برج باشکوه دیده می شود که بازدید کنندگان زیادی هم به سمت خود جذب می کند. برج خلیفه در کتاب گینس رکوردهای زیادی به خود اختصاص داده است که می توان به بزرگترین برج جهان، بلندترین نقطه سکونت، بیشترین تعداد طبقات، مرتفع ترین ایوان جهان و غیره اشاره کرد.

 

بزرگراه شیخ زاید دبی – برای آشنایی با یکی از معروف ترین بزرگراه های دنیا بر روی لینک کلیک کنید.

بلندترین برج جهان

مشخصات برج خلیفه

 این برج عظیم دارای ارتفاعی حدود 828 متر می باشد که 584 متر آن مسکونی و تجاری بوده و 244 متر آنتن است. برج خلیفه از 163 طبقه بر روی زمین و یک طبقه در زیر زمین تشکیل شده است که 58 آسانسور درون این طبقات قرار دارند که هر کدام در هر یک ثانیه ده طبقه را طی می کنند. مساحت خالص برج خلیفه 309473 متر مربع بوده که 304 هتل، 900 آپارتمان، 2957 پارکینگ درون خود جای داده است. توریست هایی که به دبی سفر می کنند یک روز خود را به بازدید از این برج رویایی اختصاص می دهند، برج خلیفه در تمام طول هفته به صورت بیست و چهار ساعته باز می باشد. اگر قصد بازدید از این برج خارق العاده را دارید می توانید مقاله آدرس برج خلیفه را مطالعه فرمایید.
هتل آرمانی اولین هتلی است که توسط جرجیو آرمانی یکی از معروف ترین برند های مد جهان در برج خلیفه جای گرفته است، این هتل چندین رستوران نیز داراست، جالب است بدانید که سکوی دید این برج در مرتفع ترین نقطه آن قرار گرفته است که هیجان را به سر حد خود رسانده و می توانید در این سکو کل شهر دبی را زیر پا داشته باشید و به تماشای شهر بنشینید. همچنین در کنار برج دبی می توانید در دبی مال لوکس ترین مرکز خرید دبی خریدی مهیج داشته باشید.

تصاویر برج خلیفه

بزرگترین برج جهان
برج های دبی

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود