باغ گیاه شناسی باتومی

0 3,938

باغ گیاه شناسی باتومی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری باتومی به شمار می رود که سالانه تعداد بی شماری از مسافران تور باتومی از این باغ زیبا دیدن می کنند. باغ گیاه شناسی باتومی در 10 کیلومتری شمال بندر باتومی در منطقه ای به نام دماغه با وسعت 111 هکتار واقع شده است.

این باغ توسط آندری نیکلاویچ کراسنوف گیاه شناس روس پایه گذاری ولی در سال 1912 درب آن به روی عموم باز گردید.در باغ گیاه شناسی باتومی بیش از 5000 گونه گیاهی وجود دارد که حدود 1200 تای آن رز است.
امروزه اداره ی این باغ گیاه شناسی بر عهده ی آکادمی علوم گرجستان می باشد که در جای جای آن انواع گونه های گیاهی پرورش داده اند از نخل های جزایر قناری گرفته تا درختان گیلاس ژاپن همه و همه را در این باغ گیاه شناسی خواهید دید.
گردشگران تور باتومی توجه داشته باشند که در حال حاضر این مجموعه دارای 9 قسمت مختلف گلکاری می باشد که شامل گل های غرب آسیا ، مناطق هیمالیا ، آفریقای جنوبی ، نیوزلند ، مکزیک ، آمریکای جنوبی ، مدیترانه و استرالیا نیز می باشد که در کنار یکدیگر روییده و سر به فلک کشیده اند که این ها همه نشانه ی حاصل خیزی ، آب و هوای معتدل و بارندگی نسبتا زیاد این شهر ساحلی می باشد.
اینباغ گیاه شناسی به سه پارک ، پارک بالایی ، پارک پایینی و پارک ساحلی است و اینکه این تنها باغ گیاه شناسی است که دارای کلکسیون می باشد ، کلکسیون آن هم شامل میوه های نایاب و در حال انقراض گرجستان است. باغ گیاه شناسی همه روزه و در همه فصل باز و تعطیلی ندارد ، گردگران می توانند همراه با تور خود به گیاه شناسی بروند.
یکی ویژه گی های این شهر تنوع گیاهی و جانوری آن می باشد که در فاصله های صد کیلومتری این باغ گیاه شناسی مناطق نیمه بیابانی ، مرداب های نیمه حاره ای ، قله های پوشیده شده با برف و مناطق آلپاین را می توانید مشاهده کنید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود