طرز تهیه اشکنه تهرانی ساده و خوشمزه با سیب زمینی و شنبلیله

0 4,021

طرز تهیه اشکنه تهرانی سنتی ساده و خوشمزه با پیاز و تخم مرغ اشکنه یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در گذشته از غذاهای پر مصرف محسوب می شده است.

اشکنه

اشکنه یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در گذشته از غذاهای پر مصرف محسوب می شده است. این غذای سنتی علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، مواد زیادی برای طبخ نمی خواهد و به راحتی می توانید آنرا در منزل تهیه کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر اشکنه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری اشکنه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم اشکنه

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • آرد ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • شنبلیله خشک شده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه اشکنه

برای تهیه اشکنه سنتی ابتدا پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و بعد پیازها را در قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا پیازها نرم و و طلایی شوند.

سپس پیازها را یک طرف تابه جمع می کنیم واگر در قابلمه هنوز روغن هست که بهتر اگر نیست کمی روغن در قابلمه می ریزیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا روغن کاملا قرمز شود و رب گوجه فرنگی بوی خامی ندهد

و بعد با پیاز ها مخلوط می کنیم و مجددا تفت می دهیم و کمی زردچوبه،فلفل سیاه و نمک روی پیاز و رب گوجه فرنگی می پاشیم و شنبلیله خشک شده را می افزاییم و مواد را مخلوط می کنیم و آن وقت آرد را کم کم اضافه می کنیم

و پیاپی تفت می دهیم تا آرد در مواد گلوله نشود. در همین مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت مربع های کوچک در غذا می ریزیم و زمانیکه مایه اشکنه یکدست شد ۳ لیوان آب به مواد اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب هر چه زودتر به جوش بیاید.

سپس تخم مرغ ها را داخل قابلمه می شکنیم و هم می زنیم تا خودش را بگیرد و سفت شود.سپس اشکنه که آماده شد از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و اشکنه را در ظرف مود نظر می کشیم و با نان ترید می کنید.نوش جان.

منبع: parsiday

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود