طرز تهیه کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و رستورانی

0 4,357

تازه از سرکار به خانه آمده و خسته‌اید، یا زمان و حوصله کافی برای آشپزی ندارید. دوست دارید بدون اینکه از بیرون غذا سفارش دهید، یک غذای خانگی، فوری و خوشمزه برای خود آماده کنید. پس اگر به دنبال طرز تهیه غذایی ساده و لذیذ هستید که بتوانید در کمترین زمان ممکن آن را درست کنید، رسپی که در ادامه خواهیم گفت را امتحان کنید.

دستور پخت کراکت سیب زمینی، ساده و سالم!

کراکت‌ها معمولا سیب زمینی‌های پخته شده‌ای هستند، که به خمیری نرم تبدیل شده و در آرد سوخاری غلتانده و در نهایت سرخ می‌شوند. محتویات درون این اسنک خوشمزه، می‌تواند بسته به ذائقه و سلیقه شما متفاوت باشد. اگر هوس فست فود کرده‌اید، اما علاقه‌ای به خوردن غذای بیرون ندارید، کراکت سیب زمینی یک گزینه عالی برای شما است. همانطور که گفتیم محتویات درون این غذا، کاملا به ذائقه شما بستگی دارد و نمی‌خواهیم انتخاب‌های شما را محدود کنیم. شما می‌توانید از سوسیس، گوشت چرخ کرده و یا سینه مرغ استفاده کنید. اگر مزه مواد گفته شده را دوست ندارید، می‌توانید درون کراکت مقداری پنیر پیتزا قرار دهید. در ادامه دستور پخت کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده را خواهیم گفت، غذایی که همه عاشق آن شده و به زودی در برنامه غذایی هفتگی شما قرار خواهد گرفت.

مواد لازم برای تهیه کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

  • سیب زمینی متوسط 3 عدد
  • گوشت چرخ کرده 150 گرم
  • پیاز یک عدد
  • قارچ 3 عدد
  • فلفل دلمه‌ای یک عدد
  • تخم مرغ دو عدد
  • آرد سفید 200 گرم
  • آرد سوخاری 200 گرم
  • رب به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • گشنیز و جعفری به مقدار لازم
  • نمک، فلفل قرمز و سیاه، پودر سیر و زرد چوبه به مقدار لازم

در نظر داشته باشید که، میزان مواد و ادویه لازم برای داخل کراکت، به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را کم و زیاد کنید. با سیب زمینی شروع کنید، آن‌ها را برداشته و بعد از شستشو داخل قابلمه گذاشته و بگذارید آب پز شود. از روش بخار پز نیز می‌توانید استفاده کنید.

  1. بعد از پختن سیب زمینی‌ها پوست آن‌ها را کنده و برای پوره کردن آن‌ها از رنده استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید انرژی کمتری برای پخت کراکت گذاشته و در زمان نیز صرفه جویی کنید، بهتر است از یک چرخ گوشت کمک بگیرید.
  2. پس بعد از گرفتن پوست سیب زمینی‌ها، آن‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کرده و داخل چرخ گوشت بریزید.
    قطعه قطعه کردن سیب زمینی‌ها را فراموش نکنید، زیرا با اینکار از فشار روی چرخ گوشت کاسته و از خراب شدن قطعات آن جلوگیری می‌کنید.
  3. سعی کنید هر بار مقدار کمی سیب زمینی داخل چرخ گوشت بریزید، تا توقفی در کار دستگاه صورت نگیرد.
    اگر تمام فوت و فن‌های گفته شده را به کار بگیرید، نیازی به تعمیر چرخ گوشت ندارید اما چنانچه به مشکل برخوردید با ورود به لینک (https://a4baz.com/kitchen/meat-grinder-service) نسبت به تعمیر آن به سادگی اقدام کنید.تعمیر چرخ گوشت با آچارباز
  4. حالا تخم مرغ و ادویه‌های گفته شده را، به سیب زمینی پوره شده اضافه کرده و تمام مواد را با یکدیگر ترکیب می‌کنیم.
    دقت کنید که خمیر زیادی شل و یا سفت نباشد. حالا نوبت آماده کردن مواد میانی است، پیاز را برداشته، نگینی خرد کرده و در داخل ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید.
  5. حالا نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده و تفت دادن آن است.
  6. تا گوشت و پیاز تفت می‌خورند، بهتر است فلفل دلمه‌ای و سبزیجات گفته شده را، ریز خرد کرده و سپس به گوشت اضافه کنید.
  7. قارچ‌ها را نیز نگینی خرد کرده و با ادویه‌ها و چاشنی‌ها به مواد اضافه کنید.
  8. دست آخر برای اینکه مواد، رنگ و روی خوبی هم داشته باشند یک قاشق غذاخوری رب به آن‌ها اضافه کنید.
  9. حالا که مواد میانی آماده شده است، زیر اجاق را خاموش کرده و پوره سیب زمینی را بیاورید.
    قبل از برداشتن سیب زمینی، یک کاسه آب برداشته و دستانتان را کمی مرطوب کنید تا سیب زمینی به دستان شما نچسبد.
  10. حالا مقداری از مواد میانی را برداشته و درون سیب زمینی پوره شده بریزید و آن را به شکل دلخواه خود در بیاورید.
    دقت کنید که مواد میانی نباید روغن زیادی داشته باشند، زیرا روغن زیاد باعث وا رفتن کراکت در حین سرخ کردن می‌شود.
  11. حالا سیب زمینی را ابتدا در آرد سفید، سپس تخم مرغ و در انتها در آرد سوخاری بزنید.
  12. حالا باید کراکت را در روغن بسیار داغ سرخ کنید، اگر روغن دمای مناسبی نداشته باشد کراکت در حین سرخ شدن وا می‌رود.
  13. بهتر است برای هرچه بهتر انجام شدن کار، از سرخ کن استفاده کنید.
    اما اگر زمان زیادی است که از دستگاه استفاده نکرده‌اید، ابتدا آن را امتحان کرده و ببینید که کار می‌کند یا نه، تا اگر نیاز به عیب یابی دارد، به سرعت برای تعمیر سرخ کن با ورود به آدرس اینترنتی (https://a4baz.com/kitchen/fryer-service) اقدام کنید.
  14. بعد از آماده شدن کراکت، برای اینکه طعم و مزه بیشتری به غذا بدهید کمی روی آن پنیر پیتزا پاشیده و سپس آن را در مایکروویو قرار بدهید.

رسپی کراکت

کراکت شما آماده است، می‌توانید آن را با کمی جعفری، خیارشور و گوجه خرد شده تزئین کنید. اگر در حین پخت و پز، متوجه شدید که برخی از لوازم کوچک آشپزخانه شما خراب شده‌اند، نگران نباشید.

لازم نیست برای پیدا کردن تعمیرکار از خانه بیرون بروید، فقط کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و تعمیر سرخ کن و چرخ گوشت و سایر لوازم خانگی را به تعمیرکار سیار بسپارید. به عنوان مثال برای تعمیر مایکروویو به آدرس اینترنتی (https://a4baz.com/home/microwave) رفته و بعد از ثبت درخواست شما، پیک آچارباز به محل مورد نظرتان مراجعه کرده، دستگاه را از شما تحویل گرفته و به تعمیرکار می‌سپارد. بعد از عیب یابی و رفع ایراد دستگاه، پیک آن را از تعمیرکار گرفته و درب منزل به شما تحویل می‌دهد. لازم به ذکر است که تمامی هزینه‌های رفت و آمد پیک بر عهده آچارباز بوده و شما هیچ هزینه‌ای از این بابت پرداخت نخواهید کرد.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود