زندگی خصوصی بهمن مفید و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 107

بهمن مفید (۲۵ مرداد ۱۳۲۱ – ۲۶ مرداد ۱۳۹۹) بازیگر، نوازنده، خواننده و گویندهٔ عروسکی اهل ایران بود.

بیوگرافی بهمن مفید

بهمن مفید بازیگر سینما و تئاتر کشورمان، ۲۵ مرداد ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد. او برادر بیژن مفید نمایشنامه نویس و کارگردان مشهور ایرانی است که درزمینه ی بازیگری، نوازندگی، خوانندگی و گویندگی عروسکی نیز فعالیت داشته است.

تصویر

خانواده

بهمن مفید در یک خانواده کاملاً هنری به دنیا آمد. او فرزند غلامحسین مفید از هنرپیشگان قدیمی تئاتر و برادر بیژن مفید کارگردان معروف است، که بازیگری و تئاتر را از کودکی با بازی در نمایش نامه های پدر و برادرش آغاز کرد.

ازدواج

بهمن مفید سال ها پیش ازدواج کرد، ولی از همسر، فرزندان و جزئیات زندگی آن ها اطلاعات زیادی در دست نیست.

تصویر

تحصیلات بهمن مفید

بهمن مفید تحصیلات خود را در دانشکده هنر های دراماتیک در رشته تئاتر ادامه داد و هم زمان در کنار تحصیل به کارگردانی و بازیگری نیز می پرداخت. حضور او در تئاتر، سینما و رادیو چشمگیر بود و آثار ماندگاری از این هنرمند به جای مانده است.

فعالیت در تئاتر

بازی در نمایش «یوسف و زلیخا» اولین تجربه او در تئاتر بود. از آثار ماندگار بهمن مفید در عرصه تئاتر می توان به بازی در نمایش های (شهر قصه به کارگردانی بیژن مفید، ضیافت به کارگردانی بهرام بیضایی) اشاره کرد.

تصویر

شروع بازیگری

او فعالیت حرفه ای خود را از سال 1348 در 27 سالگی با فیلم قیصر مسعود کیمیایی بدون هیچ تجربه قبلی جلوی دوربین شروع کرد ، این دو از قبل با هم رفیق بودند.

اولین دستمزد

برای فیلم قیصر قراردادی نبستم و توقع مالی نداشتم چون مسعود رفیقم بود. بعد از اکران قیصر یک روز مسعود کیمیایی با عباس شباویز تهیه کننده کار به خانه ما آمدند و بعد از خوردن چای داخل پاکت 5 هزار تومان بهم دادند. آن موقع تازه ازدواج کرده بودم و خیلی تو فشار مالی بودم ، با این پول یخچال و تلویزیون خریدم و هر کاری می کردم تمام نمی شد.

تصویر

فعالیت قبل از انقلاب

فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۴۸ و با ایفای نقش کوتاهی در فیلم قیصر به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز کرد. او حدود ۷۰ فیلم سینمایی را در کارنامه دارد. ازجمله فیلم های معروف او می توان به: (طوقی به کارگردانی علی حاتمی، داش اکل و رضا موتوری به کارگردانی مسعود کیمیایی، ساحره به کارگردانی کامران قدکچیان و فیلم عمو فوتبالی سعید مطلبی)، اشاره کرد. اما دلیل معروف شدن این بازیگر بیشتر به دیالوگ او در فیلم قیصر بازمی گردد. باوجوداینکه او نقش کوتاهی در این فیلم بازی کرد، اما به واسطه آن دیالوگ به شهرت و محبوبیت زیادی رسید.

فعالیت بعد از انقلاب

بهمن مفید پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نزدیک به دو سال فعالیت تئاتر خود را ادامه داد. او در این مدت در فیلم هایی مانند «فریاد مجاهد»، «منافق» و «قدیس» نقش آفرینی کرد.

تصویر

تهدید و مهاجرت

بهمن مفید: گفتند ممنوع التصویرم. رفتم تئاتر بازی کردم. بعد یکی با کلت آمد گفت : تئاتر تعطیل. و یک تیر هم به هوا شلیک کرد پس از آن من هم رفتم آمریکا! و در آنجا با میان پرده خوانی زندگی می کردم که رئیس دولت اصلاحات گفت همه ایرانی ها می توانند تا دو هفته بعد برگردند ایران. من هم آمدم ، بعد از آمدن پاسپورتم را ضبط کردند و نگذاشتند برگردم.

رفت و برگشت به GEM

او که بعد از سالها هیچ وقت اجازه بازی پیدا نکرد مجبور شد بی سرو صدا به شبکه جم برود و بعد از چند بازی در سریال و فیلم های این شبکه دوباره به ایران بازگشت.و پس از آن زندگی در ایران را انتخاب کرد.

تصویر

جایزه

بهمن مفید، جایزه ی بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای بازی در فیلم «داش آکل» از چهارمین جشنواره ی فیلم سپاس سال (۱۳۵۱)، را در کارنامه دارد.

درگذشت بهمن مفید

بهمن مفید متولد 25 مرداد 1321 بود و یک روز بعد از تولد 78 سالکی از دنیا رفت مراسم خاکسپاری این هنرمند با حضور خانواده این هنرمند، اهالی تئاتر و سینما، امروز ۲۷ مردادماه در تهران برگزار و پیکر این بازیگر در بهشت زهرا، قطعه هنرمندان در خاک آرام گرفت.

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود