زندگی خصوصی عامر خان (امیر خان) و همسرانش + عکس های جذاب و دیدنی

0 524

محمد عامر حسین خان (زادهٔ ۱۴ مارس ۱۹۶۵) که در افغانستان و ایران بیشتر با نام امیر خان شناخته می‌شود، بازیگر اهل کشور هند است.

بیوگرفی عارمر خان

«عامر حسین خان» معروف به «عامرخان» یا «امیرخان» متولد 14 مارس 1965 در «مامبای» هند یك هنرپیشه و تهیه كننده محبوب و معروف است كه در صنعت سینمای این كشور بسیار فعال می باشد. اصلیت و ریشه امیرخان به افغانستان می رسد.

تصویر

خانواده

عامر خان در خانواده ای مسلمان در شهر بمبئی هند به دنیا آمده است. نام پدرش طاهر حسین است که از تهیه کنندگان فیلم است. عموی او ناصر حسین نیز از تهیه کنندگان بزرگ فیلم در هند است.

شروع فعالیت

عامر خان زندگی هنری اش را با بازی در فیلمی به نام یادو کی بهارات (۱۹۷۳) به کارگردانی عمویش و در زمانی آغاز کرد که کودکی هشت ساله بود. اولین فیلم عامر خان که در آن نقش اول را بر عهده داشت، فیلم قیامت سی قیامت تک (۱۹۸۸) به کارگردانی پسر عمویش منصور خان بود.

تصویر

اولین جایزه ملی

عامر خان اولین جایزهٔ ملی فیلم (جشنواره National Film Awards) خودش را به خاطر بازی در فیلم از قیامت به قیامت دریافت کرد. همچنین امیرخان در سال 1996 بعد از 8 بار نامزد شدن برای دریافت جایزه بهترین هنرپیشه كشورش، توانست با بازی در فیلم «راجا هندوستان» این عنوان را نصیب خود كند.

شرکت فیلمسازی

عامرخان در سال ۲۰۰۱ شرکت فیلمسازی خود را با نام عامرخان پروداکشنز تأسیس کرد. اولین محصول این شرکت، فیلمی بود با نام باج؛ روزی روزگاری هند به کارگردانی اشوتوش گواریکر که نامزد دریافت جوایز ملی و بین المللی زیادی شد و توانست جایزهٔ محبوب ترین فیلم را از جشنواره نشنال فیلم آواردز(National FilmAwards)دریافت کند.

تصویر

ازدواج اول

عامر خان در ۱۸ آوریل ۱۹۸۶ با رینا دوتا ازدواج کرد. آنان دو فرزند دارند: یک پسر و یک دختر. این دو در سال ۲۰۰۲ از هم جدا شدند؛ ولی همچنان همدیگر را می بینند و رابطهٔ خوبی با هم دارند.

تصویر

ازدواج دوم

عامر خان در سال ۲۰۰۵ با کیران رائو کارگردان و فیلمنامه نویس ازدواج کرد. این دو در ۵ دسامبر ۲۰۱۱ تولد اولین فرزندشان را اعلام کردند.

تصویر

علایق عامرخان

مطالعه را خیلی دوست دارم. خیلی زیاد کتاب می خوانم. این کار حتی به کمکم می آید تا فیلمنامه های بهتری انتخاب کنم و در جلوی دوربین، بازی بهتری ارائه بدهم.

دوست صمیمی

عامر خان دوست بسیار صمیمی سلمان خان و رانی موکرجی است.

تصویر

سفر حج

وی در سال 2013 میلادی به همراه مادرش به مکه مکرمه رفت. با این که عامر مسلمان است اما همسر دومش پیرو آیین هندو می باشد.

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود