زندگی خصوصی امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران

0 328

امیرعلی حاجی‌زاده (زادهٔ ۹ اسفند ۱۳۴۰ تهران) نظامی ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده

امیرعلی حاجی زاده ۹ اسفند ۱۳۴۰ در تهران متولد شد، نظامی ایرانی است. از سال ۱۳۵۹ تا کنون در سپاه پاسداران فعالیت می کند، وی در حال حاضر یکی از سرداران موشکی و هوایی این نیرو می باشد.

تصویر

خانواده و حضور در جبهه

او اصالتا پدر و مادرش اهل خرمدشت کرج می باشند که بعد از گذشت چند سال به تهران نقل مکان کردند، وی در سن ۱۹ سالگی سال ۵۹ بود با شروع جنگ راهی جبهه شد و در اغلب عملیات های گسترده، همچون عملیات های کربلای ۴ و کربلای ۵، والفجر مقدماتی و والفجر ۸ حضور داشت.

ازدواج و فرزندان

ازدواج سردار حاجی زاده به چندین دهه قبل برمیگردد که ثمره آن ۳ فرزند است، به گفته خود یکی از پسرانش در ۱۷ سالگی برای اینکه مدافع حرم شود آنقدر اصرار می کند که ایشان صرفا برای ۱۵ روز اجازه حضور پسرش را در سوریه می دهد.

تصویر

پدافند هوایی سپاه

سردار حاجی زاده برای مدت ۳ سال، و پس از غلامرضا یزدانی بعنوان فرمانده پدافند هوایی سپاه، فعالیت می کرد.

فرماندهی نیروی هوافضای سپاه

پس از شکل گیری نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مهرماه ۱۳۸۸ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده را به سمت فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردن و کماکان نیز مسئولیت فرماندهی این نیرو را برعهده دارد.

تصویر

شایعه شهادت

شایعات زیادی مبنی بر به شهادت سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در فضای مجازی و توسط کاربران ضدانقلاب منتشر و دست به دست شد، همان روز این شایعه تکذیب شد. همچنین حضور سردار حاجی زاده در نماز جمعه تهران نیز نشان داد که وی در سلامت کامل به سر می برد و شایعات در این باره صحت ندارد.

هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری

در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ سقوط یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام و انتشار فیلم هایی نشان دادن برخورد یک موشک عامل این حادثه بود. بعد از گذشت سه روز در نهایت نیروهای مسلح با انتشار بیانه ای سقوط هواپیما را ناشی از خطای پدافند سپاه پاسداران عنوان کرد. در این حادثه دردناک ۱۷۶ مسافر که اغلب از چهره های علمی و موفق بودند کشته شدند، سردار حاجی زاده بعنوان فرمانده نیروهای هوا فضای سپاه با حضور در نشست خبری تمام مسئولیت این اقدام غیر عمد را پذیرفت.

تصویر

اقدامات بزرگ زیر فرماندهی سردار

از جمله اقدامات بزرگ که در زمان فرماندهی ایشان انجام شده می تواند به عملیات لیله القدر در ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ در پاسخ به اقدام تروریسی داعش در حمله به مجلس عنوان کرد. در این عملیه ۶ موشک ذوالفقار و قیام به مقر فرماندهی داعش اصابت کرد. در دومین عملیات چشمگیر ۱۷ شهریور ۹۷ پاسخ به اقدامات تروریستی ضد انقلاب در مریوان که به شهادت ۱۱ نیروی سپاه انجام شد، بود که نیروهای هوا فضا با همکاری یگان پهبادی محل استقرار نیروهای تروریست کرد را با موشک مورد هدف قرار گرفت. انحدام پهباد متجاوز گلوبال هاواک آمریکا در ۳۰ خرداد ۹۸ نیز از دیگر اقدام این رسته نظامی می باشد.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود