زندگی خصوصی فرامرز قریبیان و همسرانش + عکس های جذاب و دیدنی

0 4,951

فرامرز قریبیان (زاده ۲۷ آبان ۱۳۲۰ در تهران) بازیگر و کارگردان ایرانی است. او تاکنون سه بار در سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۸ برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شده‌است. او پدر سام قریبیان (بازیگر ایرانی) است.

بیوگرافی فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان متولد 27 آبان 1320 در تهران، بازیگر است. دانشجوی انصرافی رشته بازیگری از مدرسه ویژوال آرت آمریکا است، بعد از دوران طلایی بازیگری به کارگردانی روی آورده؛ تابحال دوبار ازدواج کرده و ارتباط خانوادگی با گوگوش دارد.

تصویر

ازدواج اول

فرامرز قریبیان دهه 50 با مینا خیامی طراح لباس تحصیل کرده در نیویورک ازدواج کرد و از این رابطه صاحب دو پسر بنام های سام و بهزاد شد.سام مدتی بعد از آمریکا به ایران بازگشت اما بهزاد در آمریکا در طراحی موتورهای BMW است، زندگی فریبیان و مینا خیامی بعد از چندین سال به جدایی ختم شد.

تصویر

ازدواج دوم

او در سال 92 با زنی بنام مهشید بازرگانی برای بار دوم ازدواج کرده است.

تصویر

کم خوابی

من اصلا روز خوابم نمی برد كلا آدم بسيار بد خوابي هستم، من شب زنده دار نيستم حتی مهمانی هم تا دير وقت نمی مانم. وقتی مهمانی دعوت می شوم شرط می كنم ساعت 7 می آيم و تا 10، 10:30 هم می روم.

کتاب انگلیسی

چند تا نويسنده هستند كه خيلی دوستشان دارم و تا كتاب تازه شان چاپ می شود سريع تهيه می كنم و می خوانم بيشتر الان كتاب انگليسي می خوانم كه انگليسی يادم نرود.

تصویر

قول و قرار با دوست صمیمی

12، 13 ساله بوديم؛ من و مسعود كيميایی در همين سن حرفه مان را انتخاب كرديم من گفتم دوست دارم بازيگر شوم و می شوم كيميايي هم گفت دوست دارم كارگردان شوم و می شوم.

شروع حرفه ای

فرامرز قریبیان اولین بار بعنوان بازیگر و دستیار کارگردان در فیلم بیگانه بیا بکارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1347 وقتی 27 ساله بود شروع کرد.

تصویر

از ایران تا آمریکا

بعد از اولین تجربه اش برای ادامه تحصیل و حضور در دوره های بازیگری به آمریکا رفت و سه چهار سالی آنجا بود و در مدرسه ویژوال آرت آمریکا دوره ها هنری را نه بصورت کامل ولی گذراند

شهرت و بازی تا قبل از انقلاب

در سال ۱۳۵۱ بار دیگر در فیلمی از مسعود کیمیایی به نام خاک بازی کرد و بازی خوب و روانش در فیلم گوزنها در کنار بازی قدرتمندانه بهروز وثوقی، نام او را سر زبان ها انداخت

فیلم غزل در سال ۱۳۵۵ سومین همکاری او با مسعود کیمیایی بود در سال ۱۳۵۷ جلوی دوربین بهمن فرمان آرا و در فیلم سایه های بلند باد رفت که آخرین بازی او قبل از انقلاب اسلامی ایران بود.

تصویر

کارگردانی

قریبیان توانایی هایش در کارگردانی را در سال ۱۳۷۸ با فیلم چشمهایش ثابت کر او که به عنوان بازیگر نقش اصلی نیز در این فیلم حضور داشت موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم حراره در سال ۲۰۰۱ شد.

کارگری در آمریکا

زماني كه در سال های جواني به آمريكا رفتم چون هيچ كس را نداشتم كه كمكم كند كارگری كردم و ظرف می شستم كه بتوانم درسم را بخوانم من هيچ وقت هيچ شغل ديگری غير از بازيگری و كارگردانی نداشتم چون علاقه من سينما است.

خداحافظی از سینما فرامرز قریبیان

حدود چهار سال است که از سینما دوری گزیده و فعالیتی در این زمینه نکرده است. سام قریبیان در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از پدر در حال گرفتن جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم مسکو، درباره خداحافظی فرامرز قریبیان مطلبی نوشته است: پست اینستاگرامی سام قریبیان در مورد پدرش «ایشون دائم به من میگن از زمانی که سینما رو بوسیدن و گذاشتن کنار (٤ سالی میشه که غیر رسمی خداحافظی کردن) احساس آرامش و راحتی میکنن و اعصابشون راحت تره. چقدر بده که بعد از ٥٣ سال زحمت، آدم همچین حسی بهش دست بده که اگه حرفه مورد علاقه اش رو ترک کنه، برای آرامشش بهتره! »

تصویر

سیمرغ ها

فرامرز قریبیان تابحال موفق به دریافت سه سیمرغ شده است او در سال 1366 با فیلم ترن اولین سیمرغ را گرفت، در سال 1371 فیلم بندر مه آلود دومین سیمرغ نقش اول مرد را از آن خود کرد و سال 1378 برای فیلم مرد بارانی آخرین سیمرغ را گرفت.

بازیگران مورد علاقه

همچنان اسپنسر تریسی را یک الگو می دانم اما به عنوان بازیگران مورد علاقه ام می توانم از برت لانکس تر، رابرت رد فورد، آل پاچینو، داستین هافمن و رابرت دنیرو نام ببرم.

منبع:ساعدنیوز

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود