واکسن ایرانی کرونا، تابستان به تولید انبوه می‌رسد

0 4,002

سرگروه تیم مطالعاتی واکسن کرونای ایرانی با اشاره به قابل اعتماد بودن واکسن های داخلی از ساخت کارخانه عظیم واکسن سازی خبر داد و گفت: واکسن کرونای ایرانی از اوایل تابستان به تولید انبوه می رسد.

فارس: سرگروه تیم مطالعاتی واکسن کرونای ایرانی با اشاره به قابل اعتماد بودن واکسن های داخلی از ساخت کارخانه عظیم واکسن سازی خبر داد و گفت: واکسن کرونای ایرانی از اوایل تابستان به تولید انبوه می رسد.

مینو محرز در اولین روز از سال 1400 با حضور در برنامه «تهران ما سلامت» از مردم خواست از رفت و آمدها و دورهمی‌ها و سفر در نوروز چشم پوشی کنند تا پس از روزهای عید شاهد افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از شیوع بیشتر کووید 19 نباشیم.

اوایل تابستان؛ آغاز تولید انبوه واکسن ایرانی

وی افزود: بعد از تایید فازهای دو سه، در اوایل تابستان به تولید انبوه می رسیم . کارخانه ای عظیم برای ساخت واکسن آماده شده و از این پس ما محتاج هیچ کشوری برای واکسن هایمان نخواهیم بود.

محرز با اشاره به این مورد که برخی اعتمادی به واکسن ها و داروهای ایرانی ندارند تصریح کرد: برخی پزشکان این اندیشه را در مردم تقویت می کنند. اما از ابتدای شیوع بیماری در کشور هر نوع دارویی که برای درمان این بیماری ارائه شد در داخل کشور ساخته شد و واکسن هم با تمامی استانداردهای بین المللی در حال ساخت است و موثر هم خواهد بود. من همیشه می گویم ایرانی جنس ایرانی بخر.

وی با تاکید بر تخریب اذهان مردم توسط اینفودمی و خبرهای بدون منبع در فضای مجازی و واکنش های منفی نسبت به واکسن های مختلف گفت: در فضای مجازی درباره مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن ها خبرهای بسیاری منتشر شد اما مردم باید بدانند نباید به این خبرها اطمینان کنند.

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود