زندگی شخصی علی فروتن فیتیله ای و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 404

علی فروتن، اصالتاً” بروجردی و متولد سال ۳ بهمن ۱۳۴۶ می‌باشد.

بیوگرافی علی فروتن

علی فروتن متولد 3 بهمن 1346 در اهواز، بازیگر است. فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از مجتمع آموزشی سینما زیر نظر وزارت ارشاد می باشد دو فرزند دارد و به عمو فیتیله ای معروف است.

تصویر

ازدواج

آقای فروتن سالهاست ازدواج کرد و یک خانواده 4 نفر دارد، این زوج صاحب یک دختر بنام فوژان متولد سال 1377 و یک پسر بنام آرتین متولد 1386 می باشند.

تصویر

بروجرد و کلاس بازیگری

سال چهارم و پنجم مدرسه یکسال بخاطر شغل پدرش در بروجرد زندکی گردند و بعد از آن الباقی در تهران بودند، بعد از تحصیلات دوره های بازیگری حمیدر سمندریان را گذرانده است.

شروع فعالیت

بصورت جدی فعالیت خود را از سال 1369 وقتی 23 ساله بود با تئاتر شروع کرد و از سال 73 نیز وارد عرصه تلویزیون و ژانر کودک و نوجوان شد.

گریمور و سایر عموها

آقای فروتن زمانی که بعنوان دستیار گریمور کار می کرد، محمد مسلمی و حمید گلی دیگر عموهای معروف فیتیله ای در تالار هنر با رامبد جوان برنامه اجرا می کردند.

تشکیل عمو فیتیله ای ها + شهرت

بعد از کناره گیری رامبد جوان از گروه آقای مسلمی و گلی، فروتن بعنوان نقش مکمل دو نفر دیگر وارد گروه عمو فیتیله ها شد، این گروه سپس از سال 82 وارد تلویزیون شدند.

راز ماندگاری فیتیله

صداقت و توکل به خدا را می توانم رمز ماندگاری «فیتیله» عنوان کنم. ما دوست نداریم و هیچ وقت سعی نکرده ایم مخاطبان مان را به هر قیمتی بخندانیم یا برای آنها کم فروشی کنیم. ما در طول این سال ها کار شاقی انجام نداده ایم. از همان اول دلی آمده ایم جلو و وارد زندگی مردم شده ایم. هیچ وقت هم ادا درنیاوردیم.

رئیس بی رئیس

ما رئیس نداریم. رئیس مان خداست، اما به نوعی رهبری گروه به عهده آقای مسلمی است و ما هم نظرات مان را ارائه می دهیم، ولی در نهایت آقای مسلمی هستند که نظر آخر را می دهند. گاهی می پرسند که آیا هیچ وقت با هم بحث مان شده است؟ ما هم جواب می دهیم بستگی دارد بحث را چطور تعریف کنید. اگر منظورتان دعواست که هیچ وقت این اتفاق نیفتاده است. چون همه چیز مشخص است و هرکس وظیفه اش را می داند و عمل می کند.

توهین به تورک زبان ها

برنامه محبوب فیتیله جمعه ها روز تعطیله به شدت در بین مردم محبوب شده بود تا اینکه 15 آبان 1394 در یک دیالوگ عمدا یا سهوا توهین عجیبی به ملت تورک زبان انجام می شود.ساعاتی بعد از انتشار و دست به دست شدن کلیپ موجی از اعتراضات شهرهای تورک نشین را در بر میگیرد که در نهایت این برنامه برای همیشه متوقف شد.

مهدکودک

علـی فروتن مدت های نیز خود مهدکودک داشت اما می گوید به لطف دوستان در بهزیستی این مهد جمع آوری شد.

کودک درون

از دورانی که کار کودک نمی کردم بچه ها را دوست داشتم و به خوبی با آنها ارتباط برقرار می کردم، هنوز هم فکر می کنم کودک درونم زنده است.

آثار

  • فیتیله، جمعه تعطیله شبکه دو. (۱۳۸۳–۱۳۸۹)
  • فیتیله ۲، شبکه دو. (۱۳۹۰—۱۳۹۴)
  • فیلم سینمایی فیتیله و ماه پیشونی.
  • آسه آسه قصه قصه
  • چای خانه باغ پریان، تئاتر

تک آهنگ ها

  • ایران
  • خنده
  • ستاره بارون

و نکته جالب این گروه تولید بالغ بر ۸۰۰ قطعه موسیقی شاد، ملایم، مذهبی و… است.

تصویر

جوایز

از دستاوردهای این گروه می توان به دریافت دو جایزه رادیویی و تلویزیونی اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه و کسب موفقیت های مختلف در جشنواره های تئاتر کشوری در دو حوزه بزرگسال و کودک اشاره کرد. همچنین برنامه این گروه جزو اولین برنامه هایی بود که از شبکه جام جم آمریکا پخش شد و توانست با جذب مخاطبان بسیار حوزه مخاطبان خود را از سطح ملی به بین المللی برساند.

برنامه های غیرمرتبط با مجموعه “فیتیله ای ها”

  • فیلم “قاطینگا و پاتینگا در شهر” در سال ۱۳۹۰
  • سریال “دوقلوها” در سال ۱۳۹۸

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود