زندگی شخصی و خصوصی داریوش اسدزاده + عکس های حانوادگی

0 111

داریوش اسدزاده متولد 1 آذر 1302 در کرمانشاه، بازیگر است فارغ التحصیل معادل دکترای رشته ادبیات هنر در آمریکا با تایید دانشگاه تهران می باشد، دارنده نشان درجه یک هنر، استاد دانشگاه و بازیگر قدیمی می باشد.

بیوگرافی داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده ، روز جمعه 1 آذر 1302 شمسی در کرمانشاه به دنیا آمد.: داریوش اسدزاده متولد ۱۳۰۲ از کرمانشاه، از نوزده سالگی فعالیت بازیگری را آغاز کرده و تا کنون نزدیک به هشتاد سال است که در این عرصه هنرنمایی و خاطره سازی می کند.

تصویر

خانواده داریوش اسدزاده

پدرش ارتشی بود و زادهٔ تهران و ساکن و بزرگ شده خیابان ری. او فرزند اول خانواده و دارای دو خواهر و یک برادر است. او تا پنج سالگی به همراه خانواده، در کرمانشاه زندگی کرد و در سال 1307 همراه با خانواده به تهران مراجعت کرده و دوره های تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه را در تهران سپری کرد.فارغ التحصیل دکترای هنر و معماری در رشته هنر حرفه ای،همان ادبیات هنر از دانشگاه تهران است.

تصویر

شروع فعالیت هنری داریوش اسدزاده

با نفوذی که پدرش داشت و بواسطه تحصیلات خود در دوره دبیرستان در وزارات دارایی مشغول بکار شد و همزمان در مدرسه هنرپیشکی نیز تحصیل می کرد نهایتا در سال 1321 وقتی 19 ساله بود بازیگری و نویسندگی را در تئاتر لاله زار شروع کرد و همان سال با نمایش لیلی و مجمون اولین بار روی صحنه رفت پدرش اما مخالف بازیگری اش شد و او مجبور بود پنهانی کار کند.

تصویر

ازدواج اول در 28 سالگی

داریوش اسدزاده در سال 1330 وقتی 28 ساله بود با یکی از طرفدارانش بنام هما شاهرخی که از نوادگاه قاجار بود ازدواج کرد اما به علت عدم بچه دار شدن بعد از 17 سال طلاق گرفتند.

تصویر

ازدواج دوم

استاد در سال 1346 برای دومین بار با سهیلا غزلی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو پسر شد اما این زندگی هم در نهایت به جدایی و طلاق ختم شد.

ازدواج سوم در 76 سالگی

آقای اسدزاده در نهایت برای سومین بار در سال 1378 با طاهره خاتون میرزایی در یک مهمانی آشنا شد و حالا سالهاست کنار هم زندگی می کنند. سومین همسر داریوش اسدزاده بازنشسته مامایی است.

تصویر

ورود به سینما تا پاریس !

در سال 1333 وقتی 31 ساله شد بعد از سال ها تجربه بازی در تئاتر توانست با فیلم سینمایی همسر مزاحم اولین بار جلوی دوربین برود همزمان با کار دوم خود در سال 1335 بنام کلاه غیبی از طرف اداره کل هنرهای زیبا که دست داماد شاه بود بعنوان نماینده ایران به فستیوال تئاتر پاریس رفت او به مدت 3 ماه از طرف ایران مشغول تحقیق در تئاتر پاریس شد. بعد از بازگشت از فستیوال پاریس به شدت درگیر تئاتر شد و نزدیک به 200 نمایشنامه کارگردانی و بازی کرد تا جایی که آوازه اش توجه هنرمندان آمریکایی را جلب کرد سال 1346 وقتی 44 ساله بود به دعوت یکی از کمپانی های فیلمسازی راهی آمریکا شد و در فیلم ‘در آمریکا اتفاق افتاد’ به کارگردانی جواد قائم مقامی ایفای نقش کرد.

تصویر

فرزندان در آمریکا

فرزندانش را از 8 سالگی به آمریکا فرستاد و حالا آنها با فرهنگ آن ور آبی بزرگ شده اند می گوید یکی 50 سال خورده ای و دیگر 40 سال و خرده ای سن دارند آنها درگیر زن و زندگی خانواده شدند و مجالی برای دیدن من ندارند و 4 نوه دارم که همه کمتر از 10 سال سن دارند. نوه هایم را ندیده ام و تنها از طریق اینترنت آن ها را دیده ام.. بچه ها یعنی زندگی، دوست دارم نوه هایم را ببینم و آنها را بغل کنم.

علایق داریوش اسدزاده

بیشتر وقتم را با کتاب خوانی و نوشتن سپری می کنم. در تلاشم تا کتاب جدیدم را به نام «تماشاخانه» زودتر به اتمام برسانم. بخش زیادی از کتاب را نوشتم و تنها قسمت پایانی آن باقی مانده است. این کتاب هم در امتداد آثار قبلی ام هستند و امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.نوشتن به من آرامش زیادی می دهد، چون کاری است که انرژی جسمانی چندانی از من نمی گیرد و از طرفی، باعث می شود خاطرات خوش گذشته ام را مرور کنم و پیرامون مسائلی که دوست دارم بیشتر تحقیق کنم، همین تحقیق کردن، بیماری فراموشی را از من دور می کند. ضمن این که، «ورزش» جزو جداناشدنی از زندگی من است. آنهایی که من را از نزدیک می شناسند به خوبی می دانند که تا چه حد به تغذیه و ورزش اهمیت می دهم، سعی می کنم حتما روزی یک ساعت در پارک قدم بزنم. اگر به این مسائل اهمیت نمی دادم بی شک در این سن و سال نمی توانستم سرپا باشم.

تصویر

بازیگری بعد از انقلاب

بعد از بازگشت از آمریکا در سال 1366 با فیلم گل مریم به عرصه بازیگری بازگشت و با سریال سمندون سال 1374 به کارگردانی ناصر هاشمی وارد قاب تلویزیون شد. شهرت اش اما بیشتر بخاطر بازی در خانه سبز سال 1375 است.

تصویر

نشان درجه 1 هنری

آقای اسدزاده در سال 1391 وقتی 89 ساله بود نشان درجه یک هنری را از محمود احمدی نژاد دریافت کرد و سال ها درس تئاتر و ادبیات تئاتر را در دانشگاه تهران تدریس می کرد.

تصویر

خودم دکتر خودم هستم

به نظرم راز سلامت من و اینکه هنوز در 91 سالگی روی پا هستم به خاطر نوع تغذیه و ورزش مداوم من است. متاسفانه، این روزها جوان ها به تغذیه شان اهمیت نمی دهند، مدام از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنند. غافل از این که این غذاها تا چه حد باعث بیماری آنها می شود. از طرفی این نوع زندگی، باعث شده که آنها غرق در تکنولوژی شوند و از تحرک غافل شوند.

در طول این سال ها، همیشه سعی کردم خودم دکتر خودم باشم، از غذاهای مضر مانند گوشت قرمز، چربی ها و انواع فست فود و شیرینی پرهیز کنم و گوشت سفید، لبنیات و سبزیجات را جایگزین کردم. معمولا صبحانه مفصلی می خورم و در سایر وعده ها سعی می کنم غذای کمتری صرف کنم.

کم کاری و کهولت سن

بعضی ها به من می گویند چرا مانند گذشته در عرصه بازیگری پرکار نیستم، واقعیت این است که عوارض پیری دیگر در من خودش را کاملا نشان داده و توان کارکردن مانند گذشته ندارم از طرفی فیلمنامه هایی که پیشنهاد می شود، انگیزه را برای بازی در من ایجاد نمی کنند.

تصویر

بیماری و وضعیت جسمانی

وی در آبان ۱۳۹۷ در سن ۹۵ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری مثانه در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت . اما ساعاتی پس از ترخیص از بیمارستان، به علت تب، عفونت و درد شدید مجددا از خانه راهی بیمارستان شد. اسدزاده علاوه بر مشکلات مثانه به بیماری ذات الریه نیز مبتلاست.

ایشان از تابستان 98 نیز بخاطر ضعف جسمانی در بیمارستان بستری شدند تا اینکه صبح روز یکشنبه 3 شهریور 1398 دار فانی را وداع گفت.

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود