ویژگی ها گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو (Realme X2 Pro)

0 4,526

مشخصات فنی و قیمت ریلمی ایکس 2 اوپو / Oppo Realme X2 گوشی موبایل Android با نمایشگر 6.4 اینچ، 1080×2340 پیکسل و گیگابایت رم، Snapdragon 730G، دوربین 2/2/8/64 مگاپیکسل، سلفی 32 مگاپیکسل و باتری 4000 میلی آمپر ساعت، لیتیوم پلیمری به همراه گالری عکس

گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو (Realme X2 Pro) با مشخصات فنی شگفت انگیز معرفی شد. گوشی Realme X2 Pro مجهز به دوربین چهارگانه و سنسور ۶۴ مگاپیکسل است.

تولیدکنندگان مشهور گوشی های هوشمند که توانسته‌اند برای خود اعتبار زیادی در طول سال‌های اخیر کسب کنند، هم اکنون توسط شرکت‌های جدید تحت الشعاع قرار گرفته‌اند. گوشی های تولیدشده توسط برندهای مشهور دارای قیمت‌های بالایی هستند و در عین حال مشخصات فنی ضعیفی هم دارند، اما اکثر شرکت‌های چینی توانسته‌اند از این فرصت استفاده کنند و با تولید گوشی های هوشمند مقرون به صرفه که مشخصات فنی قابل قبولی دارند، سهم خوبی از بازار را به دست آورند. یکی از این شرکت‌ها را می‌توان اوپو (Oppo) دانست و ما قصد داریم گوشی هوشمند ریلمی ایکس ۲ پرو که جدیدترین گوشی هوشمند آن هم به حساب می‌آید را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

ریلمی ایکس ۲ پرو – Realme X2 Pro

مدتی قبل شاهد معرفی و عرضه گوشی ریلمی ایکس ۲ بودیم و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد مدل پیشرفته‌تری از آن هم در دسترس قرار خواهد گرفت، اما هم اکنون مدل پیشرفته ریلمی ایکس ۲ با مشخصات فنی قابل توجه معرفی شده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک هم عرضه خواهد شد. دقیقا مشابه مدل پایه، زیبایی حرف اول را می‌زند و ما شاهد قرارگیری ماژول دوربین چهارگانه در مرکز بخش عقب هستیم و این را می‌توان مهم‌ترین تغییر مدل جدید نسبت به مدل قدیم عنوان کرد که ماژول در سمت چپ بخش عقب دستگاه قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که بخش عقب و جلوی ریلمی ایکس ۲ پرو مجهز به محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ بوده و گوشی دارای فرم آلومینیومی می‌باشد. نگه داشتن گوشی ریلمی x2 Pro در دست، واقعا احساس بسیار خوبی به کاربران خواهد بخشید و اولین تجربه کار کردن با دستگاه هم می‌تواند منجر به خرید شود.
گوشی ریلمی ایکس 2 پرو
این تلفن همراه هوشمند دارای طراحی ناچ بوده و شاهد قرارگیری سنسور سلفی در آن هستیم، اما باید توجه داشته باشید که بخش زیادی از صفحه نمایش را اشغال نکرده و در مجموع حاشیه بسیار کمی دارد. گوشی Realme X2 Pro با وزن ۱۹۹ گرم، دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه گوشی هم در حدود ۸۴٫۹ درصد اعلام شده است.

تفاوت مهمی را نسبت به مدل ریلمی ایکس ۲ شاهد نیستیم، اما سایز صفحه نمایش گوشی جدید به اندازه ۱ اینچ نسبت به مدل قدیم افزایش پیدا کرده است. جنس بدنه گوشی جدید اوپو به گونه‌ای‌ست که در برابر نور، بازتاب جذابی ایجاد می‌کند و کیفیت بالای خود را به رخ می‌کشد.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده، گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو در بخش صفحه نمایش از HDR10+ و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که البته در مصرف انرژی تاثیر زیادی دارد، اما باز هم جای نگرانی وجود ندارد، زیرا ریلمی ایکس ۲ پرو مجهز به باتری قدرتمندی بوده که به راحتی می‌تواند کاهش انرژی را جبران کند.

ریلمی ایکس ۲ پرو مجهز به رابط کاربری ColorOs 6.1 بوده و مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ است، اما به صورت رسمی اعلام شده که در آینده نزدیک به اندروید ۱۰ بروزرسانی می‌شود. بدون تردید می‌توان گفت گوشی جدید ریلمی ایکس ۲ پرو توانسته با رابط کاربری ColorOS 6.1 که مبتنی بر اندروید ۹ است، قابلیت‌های نرم افزاری بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. البته نباید فراموش کرد که مجهز شدن آن به اندروید ۱۰ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی نظر مخاطبین هم داشته باشد.

مشخصات سخت افزاری گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو

گوشی ریلمی ایکس 2 پرو
گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو مجهز به تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس (۷ نانومتر) بوده که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 640 می‌تواند نیاز علاقه‌مندان به گیم را به طور کامل برآورده کند. گیمرها باید بدانند گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو می‌تواند کلیه بازی های سنگین اندروید را با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا و به لطف تراشه جدیدی که دارد، تا مدت‌های زیادی می‌تواند توانایی و عملکرد خود را حفظ کند.

گوشی ریلمی ایکس ۲ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ جی بود که به خوبی شاهد جهش قابل توجه آن در مدل جدید هستیم. بد نیست بدانید گوشی Realme X2 دارای پردازنده گرافیکی Adreno 618 بوده که اختلاف قابل توجهی با مدل جدید دارد.

آیا شما نیازمند فضای ذخیره‌سازی زیادی هستید یا اصلا این موضوع برای شما اهمیت ندارد؟ گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو در سه مدل بر اساس تفاوت در میزان رم و کارت حافظه داخلی عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

اینطور که پیداست، حافظه ۶۴ گیگابایتی از نوع UFS 2.1 و دو حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت هم از نوع UFS 3.0 می‌باشند. نکته مهمی که توجه ما را به خود جلب کرد، مجهز نبودن مدل جدید به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و این برخلاف مدل ریلمی ایکس ۲ است که امکان افزودن کارت حافظه جانبی تا میزان ۲۵۶ گیگابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

عملکرد دوربین Realme X2 Pro

گوشی ریلمی ایکس 2 پرو
اگر بخواهیم اقتدار گوشی های ریلمی ایکس ۲ و ایکس ۲ پرو را در سنسورهای دوربین چهارگانه آن‌ها ببینیم، قطعا اشتباه نکرده‌ایم. گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو دارای دوربین چهارگانه با سنسور ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور تله فوتو ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.5 و زوم اپتیکال، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق می‌باشد. تفاوت مدل جدید با قدیم را می‌توان در مجهز نبودن به سنسور مجزای ماکرو دانست، اما تمام سنسورها در یک ماژول عمودی و در مرکز بخش عقب قرار گرفته‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، دوربین گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو از قابلیت‌هایی همانند HDR، پانوراما، لایو فوکوس (Live Focus)، حالت شبانه (Night Mode) و اسلوموشن هم پشتیبانی می‌کند و در کنار ماژول هم شاهد قرارگیری فلاش ال ای دی دوگانه هستیم.

علاقه‌مندان به تصاویر سلفی هم می‌توانند از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 که از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند، استفاده نمایند. بد نیست بدانید ما شاهد سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در ریلمی ایکس ۲ بودیم که در مدل جدید، کاهش یافته است.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی ریلمی X2 Pro:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود