آشنایی با ۱۰ برنامه جایگزین گوگل مپ

0 5,026

آیا به دنبال جایگزین گوگل مپ (Google Maps) هستید؟ ما قصد داریم شما را با ۱۰ برنامه جایگزین گوگل مپ با قابلیت‌های بهتر از آن، آشنا کنیم.

امروزه با پیشرفت گوشی های هوشمند، شاهد گسترش قابلیت‌های موقعیت یابی هستیم و برنامه‌های زیادی هم برای این کار طراحی و منتشر شده‌اند که یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آن‌ها را می‌توان برنامه گوگل مپ (Google Maps) دانست. با این که این سرویس گوگل مپ طرفداران زیادی دارد، اما هنوز هم دلایلی وجود دارد که برخی کاربران علاقه‌ای به استفاده از Google Maps نداشته باشند و به دنبال جایگزین برای آن باشند. ما در این مقاله شما را با تعدادی از جایگزین های گوگل مپ آشنا خواهیم کرد.

بهترین جایگزین های گوگل مپ

۱: برنامه Pocket Earth

برنامه جایگزین گوگل مپ - 1 برنامه جایگزین گوگل مپ - 1

این برنامه برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و از داده‌های محبوب OpenStreetMap استفاده می‌کند تا بتواند ناوبری بروز را در سراسر جهان نشان دهد؛ البته باید بدانید که این قابلیت در نسخه iOS در دسترس قرار دارد.

شما می‌توانید دانلود نقشه ها برای مشاهده آفلاین را هم در برنامه Pocket Earth انجام دهید. بد نیست بدانید لایه‌ها و اطلاعات زیادی هم وجود دارند که می‌توانید به این برنامه اضافه کنید. نسخه اولیه این برنامه رایگان است، اما برای نمایش قابلیت‌های آفلاین، باید ۵ پوند پرداخت کنید.

لینک دانلود: iOS

۲: برنامه OsmAnd

برنامه جایگزین گوگل مپ - 2 برنامه جایگزین گوگل مپ - 2

یکی از بهترین ویژگی های این برنامه را می‌توان متن باز بودن ناوبری و نقشه‌های آفلاین دانست و این اطمینان را به شما می‌دهد که در هر نقطه از کره زمین، بتوانید راه خود را پیدا کنید. نقشه‌ها بسیار زیبا هستند و بروزرسانی‌های زیادی در این زمینه به خود می‌بیند.

امکان تجزیه کلیه عوارض همانند روشنایی خیابان تا کیفیت جاده در برنامه OsmAnd هم وجود دارد. شاید رابط کاربری آن زرق و برق دار نباشد، اما قطعا می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

لینک دانلود: اندروید – iOS

۳: برنامه Citymapper

برنامه جایگزین گوگل مپ - 3 برنامه جایگزین گوگل مپ - 3

این برنامه در مقایسه با گوگل مپ ، محدودتر است، اما کار خود را بهتر از هر برنامه دیگری انجام می‌دهد. در حقیقت برنامه Citymapper یک برنامه حمل و نقل عمومی بوده و به شما نشان می‌دهد چگونه باید در بسیاری از شهرهای جهان با استفاده از اتوبوس به سفر خود ادامه دهید. این برنامه یک پایگاه داده بروزرسانی شده را از کلیه مسیرهای تحت پوشش خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لینک دانلود: اندروید – iOS – Web

۴: برنامه Maps.me

برنامه جایگزین گوگل مپ - 4 برنامه جایگزین گوگل مپ - 4

برنامه Maps.me عملکرد بسیار خوبی دارد و هر آن چه که مورد انتظار شما است را فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید دسترسی بسیار ساده‌ای به اطلاعات ترافیک، حمل و نقل عمومی و حتی ناوبری دوچرخه سواری داشته باشید. برخلاف بسیاری از نقشه‌های دیگر، گوگل مپ به شما اجازه می‌دهد نقشه‌ها را برای استفاده آفلاین هم دانلود کنید؛ این کار می‌تواند هنگام مسافرت یا نداشتن دسترسی به اینترنت برای مشاهده آنلاین نقشه ، مفید باشد.

توجه داشته باشید که در یک مسافرت می‌توانید با برنامه Maps.me ، کلیه نقاط مهم شهر را مشاهده کرده و به اطلاعات آن دست پیدا کنید. هنگامی که قصد سفر دارید، می‌توانید مسیر خود را تعیین کرده و آن را برای دوستانتان ارسال کنید. بد نیست بدانید این برنامه مسیریاب دارای نسخه تحت وب هم بوده که قابلیت‌های بسیار زیادی هم دارد.

لینک دانلود: اندروید – iOS – Web

۵: Bing Maps

برنامه جایگزین گوگل مپ - 5 برنامه جایگزین گوگل مپ - 5

آیا می‌دانید Bing Maps به اندازه گوگل قدیمی است؟ بله، این مورد متعلق به مایکروسافت بوده و جذابیت بالایی دارد. Bing Maps دارای ویژگی‌های بسیار زیادی همانند پوشش ترافیکی و نماهای سه بعدی است. توجه داشته باشید که در حالت کلی گوگل مپ عملکرد بهتری دارد، اما در صورتی که به دنبال اطلاعات اضافی و نماهای سه بعدی و Street View هستید، می‌توان Bing Maps را به عنوان جایگزین گوگل مپ معرفی کرد.

پلتفرم : Web

۶: برنامه Here WeGo

برنامه جایگزین گوگل مپ - 6 برنامه جایگزین گوگل مپ - 6

یکی از بهترین جایگزین های گوگل مپ را می‌توان برنامه Here WeGo دانست که شرکت‌های بزرگی برای آن مبالغ زیادی پرداخت کرده‌اند. این برنامه مسیریاب بیشتر از ۲۰۰ کشور را پشتیبانی می‌کند و کلیه ویژگی‌های اساسی همانند ناوبری، مکان‌هایی برای بازدید و حتی بروزرسانی لینک‌های حمل و نقل را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بد نیست بدانید برنامه Here WeGo از گزارش‌های پلیس، دوربین‌ها، فیدهای توییتر و سایر داده‌ها برای ارائه خدمات استفاده می‌کند. بد نیست بدانید پشتیبانی از نقشه آفلاین هم از دیگر مزایای برنامه Here WeGo است.

لینک دانلود: اندروید – iOS – Web

۷: برنامه BackCountry Navigator

برنامه جایگزین گوگل مپ - 7 برنامه جایگزین گوگل مپ - 7

برنامه BackCountry Navigator را می‌توان به عنوان بهترین جایگزین گوگل مپ معرفی کرد. گوگل مپ در حالت کلی نمی‌تواند اطلاعات خوبی از جزئیات توپوگرافی زمین در اختیار کاربران قرار دهد، اما برنامه BackCountry Navigator در این زمینه توانایی بالایی دارد.

شما می‌توانید به راحتی در محیط بیرون و با قابلیت‌های عالی برنامه BackCountry Navigator، مختصات جغرافیایی محل حضور خود را پیدا کنید. حضور در طبیعت با در اختیار داشتن نقشه های توپوگرافی دقیق، می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد.

لینک دانلود: اندروید

۸: برنامه Waze

برنامه جایگزین گوگل مپ - 8 برنامه جایگزین گوگل مپ - 8

بدون تردید می‌توان برنامه ویز را به عنوان یکی از برنامه های جایگزین گوگل مپ دانست که در ایران هم علاقه‌مندان زیادی دارد. این سیستم تعاملی بوده و به شما اجازه می‌دهد سایر رانندگان را نسبت به ترافیک، سرعت و خطرات دیگر جاده‌ها آگاه کنید. این برنامه به حدی محبوب شد که گوگل آن را در سال ۲۰۱۳ میلادی خریداری کرد. شما می‌توانید کلیه اطلاعات مربوط به مسیر خود را از این برنامه مشاهده کنید و اینطور که پیداست، میلیون‌ها کاربر در بروزرسانی این برنامه نقش دارند.

لینک دانلود: اندروید – iOS – Web

۹: برنامه Navmii

برنامه جایگزین گوگل مپ - 9 برنامه جایگزین گوگل مپ - 9

برنامه Navmii دارای نقشه‌ها و خدمات ناوبری زیادی بوده که در بیشتر از ۸۵ کشور، در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید با این برنامه به قابلیت‌های زیادی همانند پیدا کردن نزدیک‌ترین مکان‌ها و حتی نقشه‌های ماهواره‌ای دسترسی پیدا نمایید.

باید بدانید هشدارهایی همانند محدودیت سرعت، ترافیک، دوربین‌های کنترل سرعت، سایت‌های ساخت و ساز، کند شدن سرعت و سایر موارد هم توسط برنامه Navmii نمایش داده خواهد شد. همچنین باید بدانید این برنامه دارای قابلیت Google Street View و نقشه‌های HD هم می‌باشد.

لینک دانلود: اندروید – iOS

۱۰: برنامه MapQuest

برنامه جایگزین گوگل مپ - 10 برنامه جایگزین گوگل مپ - 10

یکی دیگر از بهترین سرویس های جایگزین گوگل مپ را می‌توان برنامه MapQuest دانست، علی‌الخصوص اگر از وسایل نقلیه برای رفت و آمد عمومی استفاده می‌کنید. این برنامه هم مشابه سایر برنامه های جایگزین Google Maps دارای قابلیت‌های گسترده‌ای همانند مسیریابی خودکار، شرایط ترافیکی، امکان تشخیص دوربین‌ها و حتی گزارش وضعیت آب و هوا می‌باشد.

لینک دانلود: اندروید – iOS

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود