آشنایی با ویژگی های گلکسی ای ۹۰ ۵G

0 3,973

گوشی هوشمند میا‌ن‌رده‌ی Galaxy A90 5G/ گلکسی A90 5G سامسونگ/ Samsung با مشخصاتی مشابه گوشی‌های پرچم‌دار در بازار کره‌‌جنوبی عرضه می‌شود.

گوشی جدید سامسونگ با نام Galaxy A90 5G معرفی شد. هم اکنون با بررسی مشخصات گلکسی ای ۹۰ ۵G ، چهارمین گوشی ۵G سامسونگ در خدمت شما هستیم.

شرکت سامسونگ در سال جاری میلادی موفق شد تا گوشی های هوشمند بسیار متنوع با قابلیت‌های قابل قبولی را معرفی کند که هر کدام توانستند موفقیت‌های زیادی را به دست آورند. غول تکنولوژی کره جنوبی تاکنون موفق شده سه مدل گوشی ۵G را روانه بازار کند و هم اکنون شاهد معرفی چهارمین گوشی ۵G با نام گلکسی ای ۹۰ هستیم. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل، گوشی گلکسی ای ۹۰ ۵G را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

گوشی گلکسی ای ۹۰ ۵G

گوشی جدید سامسونگ از نظر وزن، سبک نبوده و شما یک گوشی ۲۰۶ گرمی را در دستان خود خواهید داشت، اما این مسئله را می‌توان نادیده گرفت، زیرا سخت افزار قدرتمند موجب افزایش وزن گوشی خواهد شد. گوشی ۵G سامسونگ دارای ظاهر بسیار جذاب و با حاشیه بسیار کم بوده که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی نظر کاربران داشته باشد. اینطور که پیداست، گوشی ای ۹۰ ۵G در بخش عقب با الگوی هندسی منحصر به فردی طراحی شده که به خوبی در تصاویر آن قابل مشاهده است. همانطور که می‌دانید، گوشی های سری A سامسونگ به منظور رقابت با رقبای چینی همانند هواوی وارد بازار شدند تا با ویژگی‌های بالا و قیمت مناسب، بتوانند رقابت موجود را به نفع کمپانی کره‌ای تغییر دهند، اما سامسونگ پا را فراتر گذاشت و توانست رقابت را تا حد زیادی ارتقاء دهد و بدین ترتیب، چهارمین گوشی ۵G را از سری میان‌رده A معرفی کند.

گوشی گلکسی ای 90 5G گوشی هوشمند گلکسی ای ۹۰ ۵G مجهز به صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ سوپرآمولد Infinity-U با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ است، همچنین دارای نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه ۸۶٫۱ درصد می‌باشد که می‌توان آن را مطلوب توصیف کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، این گوشی جدید سامسونگ به صورت پیش‌فرض مجهز به سیستم عامل اندروید پای بوده و در آینده نزدیک، توانایی پشتیبانی از اندروید ۱۰ را هم خواهد داشت؛ سیستم عامل اندروید ۱۰ برای گوشی های موبایل به زودی معرفی خواهد شد.

مشخصات سخت افزاری گلکسی ای ۹۰ ۵G

به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ سعی کرد تا گوشی میان‌رده جدید خود را در حد یک پرچمدار روانه بازار کند. ما شاهد قرارگیری تراشه ۷ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ در این گوشی هستیم که برای نخستین بار اتفاق می‌افتد و اینطور که پیداست، وجود این چیپست به منظور پشتیبانی از شبکه ۵G، ضروری‌ست. گوشی Galaxy A90 5G در دو مدل متفاوت بر اساس تفاوت در میزان رم (۶ یا ۸ گیگابایت) عرضه خواهد شد. در زمینه فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی، Galaxy A90 5G دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود.

نکته: گوشی هوشمند گلکسی ای ۹۰ ۵G با ۶ گیگابایت رم مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده که به دنبال آن از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی ۵۱۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند، اما مدل ۸ گیگابایتی این اسمارت فون فاقد خشاب کارت حافظه جانبی خواهد بود.

گلکسی ای 90 5G خبر خوب برای علاقه‌مندان به گوشی های هوشمند و گیمرها را می‌توان پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640 دانست که در گوشی گلکسی ای ۹۰ ۵G وجود دارد و می‌تواند به راحتی بازی های اندروید با دیتا و گرافیک بالا را اجرا کند. توجه داشته باشید که کوچک‌ترین کاهش سرعت یا مشکل در اجرای بازی وجود ندارد و شما می‌توانید کلیه بازی های اندروید را با گرافیک بالا نصب و اجرا کنید.

آیا عملکرد دوربین Galaxy A90 5G رضایت‌بخش خواهد بود؟

غول تکنولوژی کره جنوبی همواره اهمیت بالایی برای سنسورهای دوربین گوشی های هوشمند قائل بوده و این مسئله در گوشی هوشمند جدید ای ۹۰ هم صدق می‌کند. این دستگاه در بخش عقب مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق است، همچنین شاهد قرارگیری سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم هستیم که از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. سایر ویژگی‌های دوربین گلکسی ای ۹۰ ۵G را می‌توان موارد زیر دانست:

  • Super Steady
  • Scene Optimizer
  • Flaw Detector

گلکسی ای 90 5G سنسورهای گوشی جدید سامسونگ به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و در زیر آن‌ها شاهد قرارگیری فلاش ال ای دی هستیم. مطابق با تصاویر منتشرشده از گلکسی ای ۹۰ ۵G می‌توان گفت که نحوه چینش سنسورهای دوربین عقب و سلفی شباهت بسیار زیادی به گلکسی ای ۵۰ دارد. تصاویری که این سنسورهای سه‌گانه می‌توانند در محیط‌های کم نور ثبت کنند، در نوع خود بی‌نظیر بوده و می‌تواند نوید آینده روشنی را برای گوشی های میان رده بدهد.

قدرت باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی قدرتمند گلکسی A90 5G مجهز به باتری قدرتمند ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بوده و از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات هم پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که به دلیل وجود تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵، فشار زیادی بر روی باتری دستگاه نخواهد آمد؛ تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ می‌تواند تا ۳۰ درصد فشار روی باتری را کم کند و بر عهده بگیرد که همین مسئله موجب بهبوود عملکرد باتری گوشی خواهد شد. سایر ویژگی‌های گوشی جدید سامسونگ را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش
  • نسخه پنجم بلوتوث
  • ANT+
  • Samsung DEX؛ برای نخستین بار شاهد این ویژگی در گوشی های سری A هستیم

لازم به ذکر است که این گوشی هوشمند در تنوع رنگی مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

مزایای گلکسی ای ۹۰ ۵G:

  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سنسورهای دوربین قدرتمند
  • طراحی منحصر به فرد
  • تراشه و پردازنده گرافیکی قوی
  • پشتیبانی از شبکه ۵G
  • باتری کارآمد
  • پشتیبانی از Samsung DEX

معایب گلکسی ای ۹۰ ۵G:

  • وزن نسبتا بالا (۲۰۶ گرم)
  • پشتیبانی نکردن از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • پشتیبانی نکردن از خشاب کارت حافظه جانبی در مدل ۸ گیگابایت

دوستان عزیز، در مجموع می‌توان گفت که گوشی میان رده جدید سامسونگ می‌تواند چشم‌های زیادی را به خود خیره کند و در صورتی که قصد خرید یک گوشی هوشمند قدرتمند را دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم این گوشی را در لیست انتخابی خود قرار دهید.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود