ویژگی های گوشی موتورولا موتو جی ۸ پلاس

0 4,348

گوشی موتورولا موتو جی ۸ پلاس (Motorola Moto G8 Plus) معرفی شد. این گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه بوده و ما قصد داریم مشخصات فنی و ظاهری آن را بررسی کنیم.

شرکت موتورولا توانست گوشی های هوشمند جدیدی را معرفی کند که تمام آن‌ها دارای مشخصات قابل قبولی هستند و می‌توانند سهم خوبی از بازار را به دست آورند. کمپانی موتورولا همواره سعی کرده گوشی های هوشمند درجه یک و باکیفیت را طراحی و تولید کند که به نظر می‌رسد با معرفی گوشی موتو جی ۸ پلاس توانسته روند کاری مناسب خود را حفظ کند. ما در این مقاله قصد داریم گوشی موتورولا موتو جی ۸ پلاس (Motorola Moto G8 Plus) را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

موتورولا موتو جی ۸ پلاس – Motorola Moto G8 Plus

اگر بخواهیم یکی از گوشی های جذاب که طراحی بسیار زیبایی دارد را به شما معرفی کنیم، قطعا گوشی موتو جی ۸ پلاس در لیست نهایی ما جای خواهد داشت. طراحی بدنه گوشی جدید موتورولا به گونه‌ای است که با نگه داشتن آن در دستانتان، احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. با این که حاشیه بسیار اندکی را در طرفین و قسمت بالای گوشی که دارای طراحی ناچ بوده و محل قرارگیری سنسور سلفی است، شاهد هستیم، اما در قسمت پایین گوشی حاشیه بیشتری وجود دارد. توجه داشته باشید که حاشیه پایین نتوانسته زیبایی دستگاه را تحت‌الشعاع قرار دهد، اما توجه ما را به خود جلب کرده است.

گوشی موتو جی ۸ پلاس با ۱۸۸ گرم وزن، مجهز به صفحه نمایش ۶٫۳ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۲۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم در حدود ۸۲٫۵ درصد است. اینطور که پیداست شرکت موتورولا هنوز هم قصد ندارد از صفحه نمایش آمولد و سوپر آمولد به صورت ثابت در گوشی های جدید خود استفاده کند که این مسئله کمی ناراحت‌کننده است، اما نمی‌توان کیفیت نمایشگر گوشی را پایین توصیف کرد.

گوشی Moto G8 Plus در زمینه رابط کاربری هم مجهز به سیستم عامل اندروید ۹ پای است. با این که اندروید ۱۰ به صورت رسمی معرفی شده و گوشی های زیادی در تلاش برای بروزرسانی هستند، اما علت استفاده نشدن سیستم عامل جدید گوگل در گوشی موتورولا مبهم است. دوستان عزیز، این احتمال را باید در نظر گرفت که گوشی موتو جی ۸ پلاس ممکن است در آینده نزدیک، آپدیت اندروید ۱۰ را هم دریافت کند که انتشار آن به صورت مستقیم بر عهده کمپانی می‌باشد.

موتورولا موتو جی 8 پلاس

آیا موتو جی ۸ پلاس دارای سخت افزار مناسب است؟

گوشی میان رده جدید موتورولا دارای تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ (چیپست ۱۱ نانومتر) بوده که قدرت شگفت‌انگیزی ندارد، اما می‌تواند نیاز کاربران را رفع کند. همچنین این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 که مدل قدرتمندی هم به حساب می‌آید، می‌تواند نیاز کاربران را رفع کند.

همواره در زمینه سخت افزار چند سوال مطرح می‌شود که به چگونگی اجرای بازی، پخش سریع و بدون مشکل فیلم و سرعت ویرایش آن به همراه روان بودن عملکرد ساده دستگاه تقسیم می‌شود و ما قاطعانه می‌توانیم بگوییم جایی برای نگرانی وجود ندارد. همچنین گیمرها باید در نظر داشته باشند بزرگ‌ترین مشکل احتمالی این دستگاه را می‌توان اجرای بازی‌های سنگین با جزئیات گرافیکی پایین دانست که مجددا روی واژه احتمال تاکید می‌کنیم.

موتورولا از تولید این گوشی جدید در چند مدل خودداری کرده و آن را با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد. شاید برای شما سوال ایجاد شود سایر برندها از رم‌های ۶ و حتی بالاتر استفاده می‌کنند، اما بهتر است بدانید که بیشتر جنبه نمایشی دارند و ۴ گیگابایت رم می‌تواند نیاز شما را به خوبی رفع کند.

نکته: شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت به فضای ذخیره‌سازی اصلی گوشی موتورولا موتو جی ۸ پلاس اضافه کنید. توجه داشته باشید فضای قرارگیری کارت حافظه جانبی در سینی سیم کارت بوده و در حقیقت به صورت اشتراکی در کنار هم قرار خواهند گرفت.

عملکرد دوربین Moto G8 Plus

دوربین موتورولا موتو جی 8 پلاس

شرکت موتورولا در گوشی جدید خود از دوربین سه‌گانه استفاده کرده که البته یکی از سنسورها به صورت جداگانه و خارج از ماژول اصلی قرار دارد. اینطور که پیداست، ما شاهد قرارگیری سنسور ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.7، سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 در ماژول عمودی هستیم که در سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند، همچنین سنسور جداگانه اولترا واید ۱۶ مگاپیکسل هم با گشودگی دیافراگم f/2.2 در قسمت بالای ماژول و در ابعاد بزرگ‌تر قرار دارد.

بد نیست بدانید سنسور ۴۸ مگاپیکسل دارای زوم خودکار لیزری بوده و می‌تواند تصاویر خوبی را برای شما به ارمغان آورد. یکی از ویژگی‌های گوشی جدید موتورولا را می‌توان قرارگیری فلاش ال ای دی در قسمت پایین سنسورها و درون ماژول اصلی دانست.

دوربین گوشی موتو جی ۸ پلاس از HDR و پانوراما به همراه لایو فوکوس و حالت شبانه در کنار اسلوموشن پشتیبانی می‌کند. این پایان ماجرا نیست و شرکت موتورولا از سنسور قدرتمند ۲۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 هم به عنوان دوربین سلفی استفاده کرده که شاهد پشتیبانی آن از HDR هم هستیم. یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت بالای سنسورهایی‌ست که در گوشی های موتورولا مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین می‌توان عملکرد دوربین های گوشی Moto G8 Plus را بسیار عالی ارزیابی کرد.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

موتورولا موتو جی 8 پلاس

گوشی جدید موتورولا مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند؛ باتری گوشی ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌تواند ۵۰ درصد شارژ شود. یکی از بهترین امکانات موتو جی ۸ پلاس را می‌توان حسگر اثر انگشت دانست که در مرکز بخش عقب قرار گرفته و لوگوی کمپانی موتورولا هم روی آن قرار دارد؛ این لوگو توانسته زیبایی بسیار خاصی را به دستگاه ببخشد. ما توصیه می‌کنیم همواره استفاده از حسگر اثر انگشت را به جای تشخیص چهره انتخاب و استفاده کنید، زیرا تجربه ثابت کرده عملکرد بسیار خوبی دارد و درصد خطای آن هم بسیار کم است.

سایر ویژگی‌های گوشی Motorola Moto G8 Plus را می‌توان موارد زیر دانست:

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • رادیو
  • وای فای
  • نسخه ۵٫۰ بلوتوث
  • GPS
  • مادون قرمز

موتورولا موتو جی ۸ پلاس در دو رنگ آبی (Dark Blue) و قرمز (Dark Red) در دسترس قرار خواهد گرفت، اما چیزی که توانسته تمام ویژگی‌های گوشی جدید موتورولا را تحت‌الشعاع قرار دهد، قیمت نسبتا بالای دستگاه می‌باشد. کاربران زیادی نسبت به قیمت بالای دستگاه در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند که حتی امکانات بیشتری ارائه می‌دهند، واکنش نشان دادند.

اینطور که پیداست، شما می‌توانید سراغ گوشی های هوشمند سایر برندها بروید، اما اگر از طرفداران کمپانی موتورولا هستید، باید بدانید گوشی موتو جی ۸ پلاس دارای طراحی و قابلیت‌های خوبی بوده و می‌تواند نظرات کاربران زیادی را به خود جلب کند.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره گوشی جدید موتورولا در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

فایل ویدیویی موتورولا موتو جی ۸ پلاس

منبع: گوشـی سنتـر
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود