افزایش عمر باتری دسته بازی Ps4 را با ۴ روش

0 4,935

آیا شارژ باتری دسته بازی پلی استیشن ۴ شما هم زود تمام می‌شود؟ نگران نباشید، ما قصد داریم شما را با ۴ روش افزایش دوام باتری دسته بازی PS4 آشنا کنیم.

شرکت سونی موفق شد بیشتر از ۱۰۰ میلیون پلی استیشن ۴ را به فروش برساند. این کنسول بازی جدید دارای قدرت بسیار زیادی بوده و می‌توانید بازی های بسیار جذابی را با آن، علی‌الخصوص بازی های انحصاری همانند Uncharted را تجربه کنید، اما متاسفانه شاهد خالی شدن شارژ دسته بازی پلی استیشن ۴ هستیم. اکثر کاربران پلی استیشن ۴ در فضای مجازی اقدام به انتشار شکایت‌هایی مبنی بر دوام پایین باتری کنترل PS4 کرده‌اند که به دلایل مختلفی شاهد آن هستیم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش هایی برای افزایش دوام باتری دسته بازی PS4 آشنا خواهیم کرد.

افزایش دوام باتری دسته بازی PS4

۱: تغییر زمان Shut Off دسته بازی

تغییر زمان Shut Off دسته بازیهنگامی که از پلی استیشن ۴ برای هر کاری، به غیر از بازی استفاده می‌کنید، باید بدانید که دسته بازی کماکان روشن است. بر اساس اطلاعات موجود، کنترل PS4 پس از ۶۰ ثانیه به صورت خودکار خاموش خواهد شد و شما می‌توانید این زمان را کاهش دهید.

کافی‌ست برای کاهش زمان وارد تنظیمات شوید و از بخش Devices، گزینه Controllers را انتخاب کنید. در این قسمت بخش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به Set Time Until Controllers Turn Off اشاره کرد و به راحتی می‌توانید زمان را از این بخش، کاهش دهید. دوستان عزیز، شما می‌توانید با فشردن دکمه روی کنترل PS4 وارد Sound/Devices شوید.

۲: روشنایی دسته بازی را کاهش دهید

روشنایی دسته بازی را کاهش دهید

دسته های بازی کنسول PS4 دارای یک نوار رنگی بوده که در حین بازی، تغییر رنگ خواهند داد؛ با این که می‌تواند جالب باشد، اما شارژ دسته بازی را در مدت زمان اندکی خالی می‌کند. متاسفانه امکان غیرفعال یا خاموش کردن نور دسته بازی وجود ندارد، اما به راحتی می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات دستگاه و قسمت Sound/Devices، سپس انتخاب Brightness Of Dualshock 4، میزان نور را کاهش دهید تا بدین ترتیب در مصرف باتری دسته بازی PS4 صرفه جویی کنید.

۳: کاهش صدای اسپیکر گوشی

کاهش صدای اسپیکر گوشی
یکی از ویژگی‌های دسته بازی پلی استیشن ۴ را می‌توان مجهز بودن به اسپیکر دانست. با این که صدای بازی‌ها از طریق نمایشگر پخش می‌شود، اما در برخی بازی‌های خاص و برای ارائه جلوه‌های صوتی شاهد کار افتادن بلندگوی دسته بازی هستیم. به عنوان مثال در بازی The Last Of Us ، صدای خاموش و روشن کردن چراغ قوه از طریق اسپیکر کنترل بازی پخش می‌شود.

توجه داشته باشید که هر چه قدر صدا بلند باشد، قدرت بیشتری نیاز بوده که در نتیجه کاهش عمر باتری را رقم خواهد زد. شما باید وارد تنظیمات پلی استیشن ۴ شوید و از بخش Devices، به راحتی Volume Control را انتخاب نمایید تا بتوانید تغییرات را اعمال کنید.

۴: ویبره دسته بازی PS4 را خاموش کنید

ویبره دسته بازی PS4 را خاموش کنید

دسته های بازی پلی استیشن ۴ دارای موتوری بوده که می‌تواند لرزش قدرتمندی را ایجاد نماید؛ متاسفانه این لرزش می‌تواند باعث ضعیف شدن باتری شود، اما شما می‌توانید این قابلیت را به طور کامل خاموش کنید.

شما می‌توانید برای خاموش کردن حالت ویبره و افزایش مدت زمان ذخیره باتری دسته بازی پلی استیشن ۴ وارد تنظیمات شوید تا بتوانید از بخش Devices، گزینه Controllers را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید قابلیت Vibration را فعال (Enable) یا غیرفعال (Disable) نمایید.

تبریک میگوییم؛ شما موفق شدید تا با انجام اقدامات ذکرشده، مصرف باتری دسته بازی پلی استیشن ۴ را کاهش دهید و افزایش دوام باتری را رقم بزنید. ما برای راحتی شما کاربران عزیز، لینک مستقیم مشاهده انواع مختلف پلی استیشن ۴ در نصرینو را قرار داده‌ایم تا بتوانید به راحتی قیمت آن‌ها را مشاهده نمایید؛ توجه داشته باشید که این کار کوچک‌ترین منفعتی برای وب سایت گوشی سنتر ندارد و صرفا برای راحتی شما عزیزان قرار داده شده است.

منبع: گوشـی سنتـر

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود