آشنایی با ویژگی های گوشی اوپو ای ۸ (Oppo A8)

0 3,794

گوشی اوپو ای ۸ (Oppo A8) را می‌توان گوشی ارزان قیمت اوپو دانست که به تازگی معرفی شده است. با نقد و بررسی گوشی هوشمند اوپو ای ۸ همراه شما هستیم.

شرکت اوپو در جدیدترین رویداد خود اقدام به معرفی دو گوشی هوشمند کرد که یکی از آن‌ها با نام اوپو ای ۹۱ (Oppo A91) را مورد بررسی قرار دادیم و هم اکنون قصد داریم مدل مقرون به صرفه را هم بررسی کنیم. اینطور که پیداست، گوشی ارزان قیمت جدید اوپو با نام اوپو ای ۸ (Oppo A8) توانایی بسیار زیادی در جلب نظر مخاطبین خواهد داشت، زیرا یک گوشی با دوربین سه‌گانه و قیمت پایین می‌تواند برای کاربران زیادی جذاب باشد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی جدید و ارزان قیمت اوپو ای ۸ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

 

اوپو ای ۸ – Oppo A8

یکی از ویژگی‌های مهم شرکت های چینی که در زمینه طراحی و تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارند را می‌توان تولید گوشی های ارزان قیمت با مشخصات فنی بالا می‌باشد. گوشی هوشمند جدید اوپو با این که قیمت پایینی دارد، اما ویژگی‌های آن به راحتی ما را به یاد برخی گوشی های پرچمدار می‌اندازد. به عنوان مثال می‌توان به صفحه نمایش باریک و کم حاشیه آن اشاره کرد که البته نقش بسیار ویژه‌ای هم در زیبایی دستگاه دارد.

گوشی جدید اوپو ای ۸ دارای ۱۸۰ گرم وزن بوده و مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ IPS LCD با وضوح ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ می‌باشد. همچنین نباید نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲٫۴ درصد را هم نادیده گرفت.

اوپو ای 8-1

توجه داشته باشید که ظاهر گوشی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و به راحتی موفقیت یا عدم موفقیت یک محصول را رقم بزند. به نظر می‌رسد گوشی جدید Oppo A8 قابلیت جذب مخاطبین زیادی دارد و این مسئله را نباید نادیده گرفت.

همراهان عزیز، آیا شما علاقه‌مند به کارهای نرم افزاری هستید و برای آن نیازمند رابط کاربری مناسب می‌باشید؟ خوب است، زیرا گوشی اوپو ای ۸ مجهز به رابط کاربری ColorOS 6.1 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹٫۰ پای می‌باشد.

هم اکنون شاهد انتشار اندروید ۱۰ برای اکثر گوشی های هوشمند هستیم، اما در هر صورت تصمیم توسط کمپانی گرفته شده است، ولی نباید فراموش کرد در آینده نزدیک احتمال عرضه و آپدیت اندروید ۱۰ برای این گوشی مقرون به صرفه وجود دارد.

مشخصات سخت افزاری گوشی اوپو ای ۸

شرکت اوپو برای گوشی هوشمند جدید خود از تراشه هشت هسته‌ای ۱۲ نانومتری میان‌رده MediaTek MT6765 Helio P35 استفاده کرده است. بد نیست بدانید این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR (Ge8320) می‌تواند قدرت لازم را برای انجام کارهای سنگین و اجرای جدیدترین بازی‌ها با نهایت جزئیات گرافیکی در اختیار کاربران قرار دهد. آیا شما گیمر هستید و توانایی پرداخت هزینه به منظور خرید یک گوشی پیشرفته را ندارید؟ جایی برای نگرانی نیست و می‌توانید اوپو ای ۸ را با قیمت پایین خریداری کنید و از اجرای اکثر بازی‌ها با قدرت بالا، لذت ببرید. شرکت چینی اوپو فقط یک مدل از این گوشی را با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت عرضه کرده است.

نکته: گوشی Oppo A8 مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی آن تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر هم وجود دارد. توجه داشته باشید که مکان قرارگیری خشاب کارت حافظه جانبی با سیم کارت مشترک نبوده و به صورت جدا از هم قرار گرفته‌اند.

عملکرد دوربین گوشی Oppo A8

اوپو ای 8-2

دوربین و کیفیت آن اهمیت زیادی برای کاربران دارد. گوشی جدید اوپو ای ۸ دارای دوربین سه‌گانه در بخش عقب و در یک ماژول عمودی می‌باشد. همچنین شاهد قرارگیری یک سنسور ال ای دی هم در قسمت پایین سنسورها هستیم. اینطور که پیداست، دوربین سه‌گانه Oppo A8 متشکل از سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین ماکرو و سنسور سنجش عمق ۲ مگاپیکسل می‌باشد که هر کدام به ترتیب با گشودگی دیافراگم f/2.4 توانایی ثبت تصاویر باکیفیت خواهند داشت.

دوربین گوشی Oppo A8 را می‌توان مجهز به قابلیت‌هایی همانند پانوراما، HDR، لایو فوکوس، اسلوموشن و سایر موارد عنوان کرد که هر کدام می‌توانند تاثیر بسزایی در جلب نظر مخاطبین داشته باشند.

علاقه‌مندان به دوربین سلفی هم با خرید گوشی اوپو ای ۸ می‌توانند از سنسور سلفی ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کنند. همانطور که در تصاویر هم مشخص است، این سنسور سلفی در بالا و مرکز نمایشگر قرار دارد. بدون تردید هر دو گوشی جدید اوپو می‌توانند رضایت کاربران را در زمینه‌های مختلف، از جمله دوربین به خود جلب نمایند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی جدید اوپو قدرت خود را از باتری ۴۲۳۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که برای یک گوشی ارزان قیمت ، بسیار عالی است، اما از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. ما شاهد مجهز شدن گوشی جدید اوپو به حسگر اثر انگشت هستیم، اما قطعا قرارگیری آن درون نمایشگر نمی‌توانست باعث پایین نگه داشتن قیمت شود و به همین منظور هم شرکت اوپو تصمیم گرفت از آن در بخش عقب استفاده کند.

سایر ویژگی‌های گوشی اوپو ای ۸ :

  • مجهز به جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • وای فای
  • نسخه ۵٫۰ بلوتوث
  • رادیو
  • USB

اینطور که پیداست، گوشی اوپو ای ۸ در دو رنگ سبز و مشکی با قیمت ۱۶۶ دلار در دسترس قرار دارد. بدون تردید می‌توان گفت گوشی اوپو ای ۸ برای کاربرانی که قصد دارند یک گوشی هوشمند باکیفیت و مقرون به صرفه در اختیار داشته باشد، مناسب بوده و جایی برای تردید وجود ندارد.  منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود