خصوصیات شیائومی می ۹ تی پرو (Xiaomi Mi 9T Pro)

0 4,444

گوشی هوشمند شیائومی می ۹ تی پرو توسط کمپانی شیائومی معرفی شد. ما قصد داریم گوشی Xiaomi Mi 9T Pro را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شرکت شیائومی توانسته با تولید محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه، جایگاه بسیار خوبی را در بازار به دست آورد و هم اکنون به عنوان رقیبی جدی برای شرکت هایی همانند سامسونگ و هواوی به حساب آید. یکی از جدیدترین گوشی های موبایل که توسط شیائومی معرفی شده است را می‌توان شیائومی Mi 9T Pro دانست که در این مقاله قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم و شما را با ویژگی‌های آن، آشنا کنیم.

شیائومی می ۹ تی پرو – Xiaomi Mi 9T Pro

شیائومی می 9 تی پرو

در ابتدا بهتر است کمی درباره ظاهر گوشی جدید شیائومی صحبت کنیم. بر اساس اطلاعاتی که در دسترس قرار دارد، می‌توان ظاهر گوشی جدید شیائومی را بسیار جذاب توصیف کرد که باعث می‌شود کاربران هنگام استفاده از آن و نشان دادن گوشی به دوستانشان، احساس بسیار خوبی داشته باشند.

این گوشی موبایل دارای ۱۹۱ گرم وزن و فرم آلومینیومی است، اما در بخش عقب و جلو از جنس شیشه است. شرکت شیائومی گوشی جدید خود را در سه رنگ مشکی (Carbon Black)، قرمز (Red Flame) و آبی (Glacier Blue) عرضه خواهد کرد. شاید بتوان نبود گوشی شیائومی می ۹ تی پرو با رنگ سفید را به عنوان یک ضعف دانست، زیرا کاربران زیادی به رنگ سفید گوشی های هوشمند علاقه‌مند هستند و این مسئله می‌تواند روی نظر آن‌ها به منظور خرید اسمارت فون ، تاثیر منفی بگذارد. بد نیست بدانید که نداشتن بریدگی در ظاهر دستگاه را می‌توان به عنوان یک پیشرفت جذاب و قابل قبول برای گوشی های شیائومی به حساب آورد که امیدواریم در آینده هم تکرار شود.

شیائومی می 9 تی پرو

گوشی جدید شیائومی مجهز به صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۱۹٫۵:۹ می‌باشد. کاربرانی که علاقه‌مند به داشتن گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ هستند، بهتر است به این گوشی به عنوان یک گزینه بسیار خوب، فکر کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه را می‌توان مجهز بودن به محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس ۵ دانست که موجب حفاظت از صفحه نمایش خواهد شد؛ این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نباید به راحتی از نسبت نمایشگر به بدنه ۸۶٫۱ درصد شیائومی mi 9t pro هم به راحتی گذشت؛ این عدد به خوبی نشان می‌دهد که اکثر فضای جلوی گوشی را صفحه نمایش تشکیل داده است.

گوشی Xiaomi Mi 9T Pro با سیستم عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 10 همراه بوده و با این که اطلاعات خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد می‌تواند پس از انتشار اندروید ۱۰، به راحتی آن را دریافت کند؛ البته با این که اندروید ۱۰ منتشر شده است، اما نباید فراموش کنید که انتشار آن برای گوشی هوشمند شیائومی می ۹ تی پرو نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق از سوی کمپانی شیائومی است.

مشخصات سخت افزاری شیائومی می ۹ تی پرو

شیائومی می 9 تی پرو - 10

گوشی Xiaomi Mi 9T Pro نسبت به مدل پایه که دارای چیپست ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۳۰ است، توانسته پیشرفت قابل قبولی داشته باشد و مجهز به چیپست ۷ نانومتری هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۵۵ شده که می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را مخصوصا در زمینه باتری برای گوشی هوشمند به ارمغان بیاورد. تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ می‌تواند تا ۳۰ درصد از فشار موجود بر روی باتری را کم کند.

کسانی که قصد خرید این دستگاه را دارند، علی‌الخصوص گیمرها باید بدانند که این دستگاه با داشتن پردازنده گرافیکی Adreno 640 می‌تواند گزینه مناسبی برای اجرای بازی های سنگین به حساب آید؛ این پردازنده گرافیکی می‌تواند از عهده اجرای بدون نقص بسیاری از بازی‌های مهم گوشی هوشمند، برآید. بدون تردید گوشی شیائومی می ۹ تی پرو با داشتن چنین پردازنده گرافیکی قدرتمندی، کاربران خود را نا امید نخواهد کرد و افراد علاقه‌مند به دنیای گیم، بدون تردید نهایت جزئیات گرافیکی را تجربه خواهند کرد.

تصاویر زیر به خوبی نشان‌دهنده قدرت این گوشی هوشمند در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای GeekBench را نشان می‌دهد:

شیائومی می ۹ تی پرو در دو مدل مجزا و بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی عرضه خواهد شد؛ این اسمارت فون دارای ۶ گیگابایت رم ثابت و دو مدل حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه خواهد شد، اما فاقد پشتیبانی از کارت حافظه جانبی بوده که این مسئله را می‌توان به عنوان یک نقطه ضعف به حساب آورد. کاربران عزیز، البته باید در نظر داشته باشید که ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت، فضای قابل قبولی برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند که به راحتی تکمیل نخواهند شد. در صورتی که علاقه‌مند به گرفتن عکس و فیلم هستید، می‌توانید پس از تکمیل ظرفیت، آن‌ها را درون کامپیوتر یا هارد اکسترنال بریزید و بدین ترتیب، مجددا فضای کافی را در گوشی داشته باشید. در صورتی که نسبت به خرابی کامپیوتر یا لپ تاپ خود شک دارید، می‌توانید بر واژه موردنظر کلیک کرده و با نشانه‌های مربوط به آن، آشنا شوید.

ویژگی های دوربین Xiaomi Mi 9T Pro

دوربین پاپ آپ شیائومی می 9 تی پرو

بدون تردید دوربین گوشی های هوشمند، هم اکنون نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و در صورتی که یک شرکت تولیدکننده نتواند سنسورهای خوبی را برای دستگاه جدید خود انتخاب کند، با شکست مواجه خواهد شد. گوشی شیائومی مجهز به دوربین سه گانه با سنسورهای زیر است:

  • سنسور ۴۸ مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم f/1.8
  • سنسور ۸ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • سنسور ۱۳ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4

داشتن سنسور تله فوتو و سنسور اولترا واید می‌تواند در ثبت تصاویر باکیفیت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. توجه داشته باشید که وجود یک سنسور تله فوتو در هر گوشی هوشمندی را می‌توان یک وزنه بسیار مهم دانست که در نهایت باعث موفقیت آن خواهد شد و گوشی شیائومی می ۹ تی پرو از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از قابلیت های شیائومی می ۹ تی پرو را می‌توان مجهز بودن به دوربین سلفی پاپ آپ دانست؛ همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، دوربین های پاپ آپ توانسته‌اند حاشیه‌ها را در گوشی های هوشمند کم‌تر کنند. این ویژگی واقعا منحصر به فرد بوده و می‌تواند جذابیت خاصی به گوشی موبایل بدهد. در ادامه می‌توانید تصاویری که توسط این گوشی گرفته شده را مشاهده کنید.

سایر ویژگی های شیائومی می ۹ تی پرو

شیائومی می 9 تی پرو

گوشی هوشمند جدید شیائومی، قدرت خود را از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری دریافت می‌کند، همچنین شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۲۷ وات هم هستیم. افرادی که از دیر شارژ شدن گوشی موبایل دل خوشی ندارند، قطعا با خرید گوشی جدید شیائومی شگفت‌زده خواهند شد. بد نیست بدانید شیائومی برای گوشی می ۹ تی پرو سنگ تمام گذاشته و در زمینه امنیت هم از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده کرده که می‌تواند با سرعت بسیار بالایی، اثر انگشت کاربران را شناسایی کند. لازم به ذکر است که این دستگاه از فناوری تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند، اما پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده نکنید، زیرا هنوز با خطاهای زیادی همراه است که امکان دارد در آینده تکمیل شود.

سایر ویژگی‌های این دستگاه را می‌توان موارد زیر دانست، از جمله:

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • بلوتوث؛ نسخه پنجم
  • NFC
  • حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش
  • رادیو

در زمینه قیمت هم می‌توان این دستگاه را جزو گوشی‌هایی دانست که به صورت منطقی در حال عرضه هستند. هم اکنون شیائومی می ۹ تی پرو با قیمت ۴۰۰ یورو یا ۴۴۹ دلار به فروش خواهد رسید. بدون تردید کاربرانی که قصد خرید گوشی هوشمند جدید و قدرتمندی دارند، باید به شیائومی می ۹T Pro با دید مثبت نگاه کنند و آن را از لیست خود خارج نکنند.  منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود