۸ علت سرعت کم اینترنت گوشی موبایل + راه حل

0 3,851

یکی از مشکلات ناراحت کننده را می‌توان سرعت پایین اینترنت گوشی دانست و ما قصد داریم ۸ علت سرعت کم اینترنت گوشی موبایل به همراه راه حل را بررسی کنیم.

آیا از کندی سرعت اینترنت گوشی خود خسته شده‌اید؟ حق دارید، زیرا هیچ چیزی نمی‌تواند بدتر از سرعت پایین اینترنت گوشی موبایل باشد. دیگر چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد و می‌توان با قاطعیت گفت اکثر کاربران از گوشی موبایل برای وب گردی و چک کردن شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند و همین مسئله نیازمند داشتن اینترنت پر سرعت گوشی است، اما هنگامی که سرعت اینترنت گوشی کم باشد، قطعا احساس خوبی به هیچ کاربری دست نخواهد داد. اکثر مواقع سرعت پایین اینترنت گوشی موقتی بوده و ناشی از تراکم است، اما در برخی مواقع امکان دارد مشکلاتی وجود داشته باشد. ما در این مقاله شما را با ۸ علت و راه حل سرعت کم اینترنت گوشی آشنا خواهیم کرد.

۱: ریست کردن گوشی

یکی از کارهایی که دیگر کلیشه‌ای شده است، اما می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی حل مشکلات گوشی داشته باشد را می‌توان ریست کردن دانست. شما می‌توانید با ریست کردن گوشی ، سعی کنید سرعت پایین اینترنت گوشی را حل کنید، علی‌الخصوص اگر مدت زمان زیادی از آخرین خاموشی دستگاه می‌گذرد.

ریست کردن گوشی کار ساده‌ای بوده و باید مطابق با روش‌های زیر عمل کنید:

  • در آیفون ایکس یا مدل‌های جدیدتر باید دکمه جانبی را فشار دهید و اسلاید Power Off ظاهر شود. پس از آن که گوشی را خاموش کردید، مجددا دکمه سمت راست را نگه دارید تا گوشی آیفون را روشن کنید.
  • در اکثر گوشی های اندرویدی باید روی دکمه پاور فشار دهید تا گزینه‌های مربوط به خاموش یا ریست کردن گوشی ظاهر شود. در ادامه شما باید گزینه Restart را انتخاب نمایید.

۲: مکان را تغییر دهید

عوامل زیادی می‌توانند در سرعت کم سرویس LTE نقش داشته باشند که شامل آب و هوا، احتقان شبکه و حتی فعالیت خورشیدی می‌شود، اما مهم‌ترین مورد را می‌توان جغرافیا و ساختمان‌های اطراف شما دانست. قطعا برای شما هم e شدن اینترنت گوشی به صورت ناگهانی جای سوال است، اما دلایل آن‌ها مشخص می‌باشد.

در صورتی که در یک منطقه دور افتاده هستید یا موانع طبیعی زیادی در اطرافتان قرار دارد، امکان تحت تاثیر قرار گرفتن سیگنال وجود دارد؛ این وضعیت درباره وجود ساختمان‌های بلند هم صدق می‌کند. در صورتی که ساختمان‌های بلند و عوارض طبیعی زیادی در اطرافتان قرار دارد و سرعت اینترنت گوشی شما کاهش یافته است، سعی کنید موقعیت مکانی خود را تغییر دهید. ممکن است هنگام رانندگی و مسافرت هم با کاهش سیگنال و سرعت اینترنت گوشی مواجه شوید که ما توصیه می‌کنیم به مسیر خود تا رسیدن به سیگنال قوی‌تر ادامه دهید.

۳: بروزرسانی و غیر فعال کردن برنامه‌ها

گاهی وقت‌ها یک برنامه مشکل ساز می‌تواند با تعویض اتصال داده و کاهش سرعت، موجب بروز مشکلاتی شود. در چنین حالتی باید متوجه شوید که چه عاملی باعث پایین آمدن سرعت اینترنت گوشی شده است.

شما می‌توانید دسترسی برنامه به اینترنت را غیر فعال کنید یا با حذف آن، وضعیت را مجددا بررسی نمایید. هنگامی که اینترنت آیفون شما کند باشد، باید وارد تنظیمات شوید و از بخش Cellular، دسترسی برنامه‌ها به اینترنت را غیرفعال نمایید.

در گوشی های اندروید باید وارد تنظیمات شوید و از بخش Network & Internet، گزینه Mobile Network را انتخاب کرده تا بتوانید وضعیت استفاده برنامه‌ها از اینترنت را بررسی کنید. روی برنامه موردنظر ضربه بزنید و به منظور جلوگیری استفاده برنامه از اینترنت در پس زمینه، کار غیرفعال سازی را به راحتی انجام دهید.

همچنین نباید از آپدیت کردن برنامه‌ها هم غافل شوید. توسعه‌دهندگان برای رفع ایرادهای یک برنامه فایل‌های بروزرسانی منتشر می‌کنند و این کار می‌تواند تاثیر بسزایی در عملکرد اینترنت گوشی داشته باشد. شما می‌توانید وضعیت بروزرسانی برنامه‌ها را در گوشی های آیفون و اندروید به ترتیب از طریق اپ استور و گوگل پلی مشاهده کنید.

۴: غیر فعال کردن حالت Data Saver/Low Data

یکی از قابلیت‌هایی که در اندروید و iOS وجود دارد را می‌توان Data Saver/Low Data دانست و برای کاهش مصرف داده شما طراحی شده است که گاهی وقت‌ها می‌تواند علت سرعت کم اینترنت موبایل باشد. شما می‌توانید با غیر فعال کردن حالت Data Saver/Low Data ، وضعیت سرعت اینترنت را بررسی کنید.

در سیستم عامل اندروید وارد بخش تنظیمات شوید و از شبکه و اینترنت (Network & Internet) وارد Data Saver شوید. در صورتی که گوشی آیفون در اختیار دارید، باید از بخش Cellular وارد Cellular Data شوید تا بتوانید به این حالت دسترسی پیدا کنید.

۵: وی پی ان خود گوشی را قطع کنید

با این که وی پی ان می‌تواند روی حریم خصوصی تاثیر بسیار خوبی داشته باشد، اما همچنین می‌تواند سرعت اینترنت گوشی را کم کند. در صورتی که تلفن شما به یک وی پی ان متصل شده است، ارتباط را قطع کرده و مجددا وضعیت سرعت نت گوشی را بررسی نمایید.

احتمالا با قطع VPN ، به صورت فوری افزایش سرعت اینترنت گوشی را احساس خواهید کرد.

۶: قطعی شبکه را بررسی کنید

اگرچه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت تمایل دارند اعتماد مشتریان خود را کسب کنند، اما گاهی ممکن است قطعی شبکه اینترنت رخ دهد. این قطعی معمولا با کاهش سرعت یا اتصال اینترنت همراه است، بنابراین سعی کنید قطعی را با شرکت ارائه‌دهنده اینترنت خود در میان بگذارید. اگر بتوانید به وای فای متصل شوید، بررسی مشکل کمی آسان‌تر می‌شود، زیرا می‌توانید مشکل را از طریق وبسایت Downdetector بررسی کنید و اگر مشکل قطغی اینترنت گوشی گسترده باشد، سایر افراد قبلا این قطعی را گزارش کرده‌اند.

سرعت کم اینترنت گوشی موبایل - 7

اشتراک گذاشتن مشکل قطعی شبکه اینترنت در رسانه‌های اجتماعی همانند توییتر هم می‌تواند موثر باشد، زیرا اغلب افراد در مورد چنین مشکلاتی در آنجا صحبت خواهند کرد، همچنین می‌توانید با پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده اینترنت خود تماس گرفته و مشکل را با آن‌ها مطرح کنید.

۷: تنظیمات شبکه تلفن همراه خود را ریست دهید

ریست دادن تنظیمات شبکه، همانند راه‌اندازی مجدد تلفن همراه، در اغلب مواقع مشکل اینترنت گوشی را برطرف خواهد کرد، اما این نکته را هم مدنظر داشته باشید که با انجام این کار، نقاط دسترسی وای فای و دستگاه‌های بلوتوث هم از بین خواهند رفت، ولی می‌توانید به طور مجدد به شبکه‌های وای فای متصل شده و دوباره به بلوتوث سایر دستگاه‌ها وصل شوید.

برای ریست دادن شبکه در آیفون باید به روش زیر عمل کنید:

  • Settings را باز کرده و از قسمت General وارد بخش Reset شوید، سپس Reset Network Settings را انتخاب کنید.

برای ریست دادن شبکه در اندروید باید به روش زیر عمل کنید:

  • Settings را باز کرده و از قسمت System وارد بخش Advanced شوید، سپس Reset options را انتخاب کرده و بر روی Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth ضربه بزنید. این دسترسی ممکن است با توجه به نوع گوشی اندرویدی شما متفاوت باشد، بنابراین اگر نتوانستید این گزینه را پیدا کنید، آن را در نوار جستجوی تنظیمات جستجو کنید.

۸: سیم کارت خود را درآورده و دوباره وارد کنید

در صورتی که تمامی مراحل فوق را انجام داده و نتیجه‌ای حاصل نشد، سیم کارت خود را از گوشی خارج کرده و دوباره وارد کنید. انجام این کار می‌تواند تمامی مشکلات مربوط به ارتباط تلفن همراه شما با شرکت مخابراتی را برطرف کند.

سرعت کم اینترنت گوشی موبایل - 10

توجه داشته باشید که بهتر است پیش از خارج کردن سیم کارت، گوشی خود را خاموش کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی به گوشی جلوگیری شود. در صورتی که مشکل از سیم کارت باشد، شرکت مخابراتی شما می‌تواند یک سیم کارت جدید برای شما ارسال کند.   منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود