بارش برف و کولاک تا جمعه در برخی نقاط کشور/ کاهش 10 درجه‌ای دما در اغلب شهرها و آلودگی هوا در کلان‌شهرها

0 3,845

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا جمعه در مناطق سردسیر و ارتفاعات و محورهای مواصلاتی شمال غرب و غرب، خصوصا استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه البرز، مناطقی از مرکز و شرق و شمال شرق درگیر برف و در برخی نقاط کولاک برف خواهند بود.

فارس: صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: پس از ورود سامانه بارشی که از بعد از ظهر و ساعات پایانی روز گذشته از شمال غرب وارد کشور شد، امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، همدان، زنجان، لرستان، مرکزی،‌ ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، تهران، البرز، گیلان و برخی مناطق اصفهان، مازندران، سمنان و قم بارش برف و باران داریم که در مناطق جنوبی باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقت است.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه و نفوذ توده هوای سرد به کشور تا یکشنبه پیش رو افت محسوس دما در اغلب نقاط کشور غیر از نوار جنوبی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت. البته عمده بارش‌ها فردا در نوار شمالی کشور و امتداد جنوب غرب و همچنین نواحی مرکزی کشور تا شمال شرق است.

ضیائیان با بیان این که روز جمعه 5 دی، بارش‌ها در شمال و مناطق مرکزی کشور و همچنین شمال شرق متمرکز خواهد بود، گفت: روز شنبه 6 دی این سامانه در شمال شرق و برخی مناطق شرقی خزر فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: امروز تا جمعه در مناطق سردسیر و ارتفاعات محورهای مواصلاتی شمال غرب و همچنین مناطقی از غرب کشور خصوصا استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و مناطقی از مرکز و شمال کشور درگیر و در برخی مناطق کولاک برف خواهند بود که این شرایط روز شنبه در شمال شرق حاکم است.

وی افزود: از یکشنبه 7 دی در سراسر کشور جوی آرام حاکم است و به تدریج در شهرهای صنعتی پرجمعیت در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده آلودگی هوا خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و در بعد از ظهر افزایش ابر، همچنین فردا شب در برخی ساعات بارش پراکنده و در اواخر وقت بارش برف در تهران پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 1 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده همدان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر، همچنین اردبیل با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا در 15 استان کمینه دمای صفر و زیرصفر خواهد بود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود