بررسی گوشی سونی اکسپریا ۵ (Sony Xperia 5) ؛ شرکت سونی شگفتی آفرید

0 207

گوشی سونی اکسپریا ۵ با ویژگی های هیجان‌انگیز معرفی شد. ما در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و ظاهری سونی اکسپریا ۵ (Sony Xperia 5) خواهیم پرداخت.

بالاخره سونی دست به کار شد و یک گوشی هوشمند با طراحی بسیار جذاب را معرفی کرد. شرکت سونی موفق شد در نمایشگاه IFA 2019، گوشی سونی اکسپریا ۵ را معرفی کند و ما قصد داریم مشخصات این گوشی هوشمند را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. قبل از مطالعه این بررسی بهتر است بدانید که سونی یک گوشی هوشمند فوق‌العاده را تولید کرده که می‌تواند رضایت کاربران زیادی را به دست آورد.

سونی اکسپریا ۵ – Sony Xperia 5

با این که شرکت سونی در زمینه طراحی و تولید گوشی های هوشمند نتوانسته جایگاه اصلی خود را به دست آورد، اما همواره به زیبایی توجه ویژه‌ای داشته و توانسته مخاطبین خاص خود را پیدا کند. به نظر می‌رسد شرایط با گذشته تفاوت کرده و شرکت سونی توانسته خود را از شکست‌های گذشته نجات دهد و راه موفقیت را در پیش بگیرد. گوشی سونی اکسپریا ۵ را می‌توان به نوعی پایان کابوس‌های سونی دانست.

دوستان عزیز، همانطور که گفته شد گوشی جدید سونی دارای ظاهر بسیار جذاب و خیره‌کننده‌ای است. این گوشی موبایل در بخش عقب و جلو از جنس شیشه بوده و دارای فرم آلومینیومی‌ست که می‌تواند استفاده از آن را برای کاربران لذت‌بخش کند. گوشی Xperia 5 توانسته تاییدیه IP65/68 را به دست آورد که نشان‌دهنده مقاومت در برابر گرد و غبار و آب می‌باشد؛ در حقیقت گوشی هوشمند جدید سونی می‌تواند در عمق ۱٫۵ متری آب تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

گوشی سونی اکسپریا 5 گوشی سونی اکسپریا 5

سونی اکسپریا ۵ مجهز به نمایشگر ۶٫۱ اینچ اولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۵۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۱ است، همچنین شاهد نسبت صفحه نمایشگر به بدنه ۸۰٫۹ درصد هستیم که نسبت به برخی از گوشی های میان‌رده سامسونگ همانند گلکسی ای ۹۰ ۵G که اخیرا معرفی شد، اندکی کمتر است. یکی دیگر از ویژگی های گوشی جدید سونی را می‌توان مجهز بودن به محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 6 دانست که می‌تواند امنیت نمایشگر در برابر عوامل خارجی را تا حد زیادی تضمین کند.

نکته: داشتن محافظ صفحه نمایش بدین معنا نیست که شما نباید برای گوشی هوشمند خود اقدام به خرید گلس کنید، بلکه این مسئله می‌تواند وضعیت امنیت و سلامت نمایشگر را ارتقاء دهد.

سونی اکسپریا 5 سونی اکسپریا 5

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، سونی توانسته با تمام امکانات قابل قبولی که در این گوشی به کار گرفته است، وزن آن را در حالت ایده‌آل و در حدود ۱۶۴ گرم حفظ کند که نشان از حرکت سونی برای دستیابی به آینده‌ای درخشان در زمینه ساخت گوشی های هوشمند است.

همانطور که می‌دانید، سیستم عامل اندروید ۱۰ معرفی شده است، اما گوشی اکسپریا ۵ مجهز به سیستم عامل اندروید ۹ پای بوده و در آینده امکان بروزرسانی آن وجود دارد؛ توجه داشته باشید که سونی در زمینه آپدیت سیستم عامل گوشی های هوشمند توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد و امیدواریم که شاهد این موفقیت مجدد، باشیم.

مشخصات سخت افزاری گوشی سونی اکسپریا ۵

گوشی سونی اکسپریا 5 گوشی سونی اکسپریا 5

نام مدل گوشی جدید سونی و استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ را نمی‌توان به پشتیبانی این گوشی از شبکه ۵G ربط داد و به نظر می‌رسد تا ساخت اولین گوشی ۵G سونی فاصله داریم. همانطور که گفته شد، این گوشی هوشمند مجهز به چیپست ۷ نانومتری هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۵۵ بوده که عملکرد بسیار بالایی دارد و حتی می‌تواند تا ۳۰ درصد فشار کار بر روی باتری دستگاه را کم کند. وجود این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640 را می‌توان به قدرت بسیار زیاد اسمارتفون جهت اجرای انواع بازی های سنگین اندروید و پخش فایل های ویدیویی با وضوح بالا ربط داد. با قاطعیت می‌توان گفت که شما می‌توانید بازی های با دیتای حجیم اندروید را بدون کوچک‌ترین مشکل و اخلالی در سونی اکسپریا ۵ اجرا کنید و لذت ببرید.

شرکت سونی برای گوشی جدید خود یک رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت را در نظر گرفت که امکان افزایش ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دیگر به وسیله کارت حافظه جانبی وجود دارد. با این که کارت حافظه جانبی ۱ ترابایتی می‌تواند وسوسه‌کننده باشد، اما به نظر می‌رسد سونی در زمینه حافظه داخلی عملکرد خوبی را از خود نشان نداده است، زیرا امکان معرفی این دستگاه در مدل‌های بیشتری هم به راحتی وجود داشت.

ارزیابی سنسورهای دوربین Xperia 5

گوشی سونی اکسپریا 5 گوشی سونی اکسپریا 5

اگر بخواهیم یکی از ویژگی های گوشی های سونی و مدل‌های مختلف اکسپریا را بیان کنیم که توانسته تحسین تمام کارشناسان را به دست آورد، قطعا سنسورهای دوربینی‌ست که این شرکت به صورت اختصاصی تولید و استفاده می‌کند. ما در این دستگاه شاهد قرارگیری دوربین سه‌گانه در بخش عقب با سه سنسور ۱۲ مگاپیکسل واید، تله فوتو و اولترا واید هستیم که به ترتیب با گشودگی دیافراگم f/1.6 و f/2.4 و همچنین f/2.4 به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و در قسمت بالای ماژول دوربین هم شاهد قرارگیری یک فلاش ال ای دی هستیم.

دوربین سلفی علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد و شرکت سونی از یک سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 که دارای ویژگی HDR می‌باشد، استفاده کرده است. باز هم تاکید می‌شود که کیفیت سنسورهای دوربین سونی بسیار بالا هستند و می‌توانند تصاویر بی‌نظیری را ثبت کنند. در صورتی که یک کمپانی نسبت به سنسورهای دوربین بی‌تفاوت باشد، می‌توان گفت که حکم شکست خود را امضا کرده است و سونی در این زمینه عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و خواهد داد. نمونه تصاویر گرفته شده با گوشی Xperia 5 شامل موارد زیر است:

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی سونی اکسپریا 5 گوشی سونی اکسپریا 5

چنین گوشی جذابی با این تعداد از ویژگی‌های تحسین برانگیز و با توجه به گوشی های میان رده‌ای که دارای باتری‌های قدرتمند هستند، اما دارای باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپر بوده و از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. با این حال، گفته شده که این باتری عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود نشان خواهد داد، بنابراین نمی‌توان گفت که این عدد می‌تواند ضعیف بودن باتری را نشان دهد و آن چیزی که مهم است، عملکرد دستگاه است؛ از طرفی به کارگیری از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ هم می‌تواند قدرت باتری را تا ۳۰ درصد افزایش دهد و بدین ترتیب می‌توان گفت که عدد ۳۱۴۰ میلی‌آمپر، چیزی جز شکست نفسی سونی نبوده و باتری این دستگاه از قدرت بالایی برخوردار است.

گوشی سونی اکسپریا ۵ مجهز به حسگر اثر انگشت در سمت راست بوده و در ۴ رنگ مختلف آبی، مشکی، قرمز و خاکستری عرضه خواهد شد. سایر ویژگی‌های گوشی سونی اکسپریا ۵ را می‌توان موارد زیر دانست:

  • وای فای
  • نسخه ۵ بلوتوث
  • NFC
  • USB 3.1
  • سیستم تشخیص چهره

سونی اکسپریا 5 سونی اکسپریا 5

مزایای گوشی سونی اکسپریا ۵:

  • صفحه نمایش بزرگ
  • مقاوم در برابر عوامل محیطی و آب
  • سنسورهای دوربین باکیفیت با قابلیت پشتیبانی از Eye Tracking
  • تراشه و پردازنده گرافیکی با عملکرد بالا
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۱ ترابایت
  • محافظ صفحه نمایش
  • پشتیبانی از Dolby Atmos

معایب گوشی سونی اکسپریا ۵:

  • پشتیبانی نکردن از رادیو
  • فاقد جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپر

در مجموع می‌توان گفت شرکت سونی توانسته گام مهمی را برای ادامه تولید گوشی های هوشمند بردارد و به نظر می‌رسد که روند رو به رشدی که با اکسپریا ۵ آغاز کرده را به خوبی ادامه خواهد داد؛ البته باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. نظر شما چیست؟ آیا سونی می‌تواند راه موفقیت و خط و نشان کشیدن برای گوشی های پرچمدار سامسونگ، هواوی، اپل و سایر برندهای در حال توسعه را به خوبی دنبال کند؟

همراهان وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی در زمینه گوشی جدید و قدرتمند سونی اکسپریا ۵ در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

فایل ویدیویی Sony Xperia 5

برچسب ها

گوشی جدید سونی

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود