نقد و بررسی گوشی شیائومی می سی سی ۹ پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro)

0 488

گوشی شیائومی می سی سی ۹ پرو توسط کمپانی چینی شیائومی معرفی شد. ما در این بخش با بررسی مشخصات فنی شیائومی Mi CC9 Pro همراه شما خواهیم بود.

شرکت شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند قدرتمند خود رونمایی کرد. مدتی بود خبرهای زیادی از گوشی جدید شیائومی که با دو نام مختلف در کشور چین و در سطح جهان (شیائومی می نوت ۱۰) عرضه خواهد شد، منتشر می‌شود، اما امروز شاهد پایان یافتن تمام شایعات هستیم و بالاخره این کمپانی چینی توانست گوشی شیائومی می CC9 Pro را معرفی کند. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات فنی و ظاهری گوشی شیائومی می سی سی ۹ پرو را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

شیائومی می سی سی ۹ پرو – Xiaomi Mi CC9 Pro

گوشی هوشمند جدید شیائومی با ظاهری بسیار جذاب معرفی شده است. همانطور که می‌دانید، سخت افزار گوشی های هوشمند به تنهایی نمی‌توانند تضمین‌کننده موفقیت یک محصول باشند و باید به مسائل ظاهری هم توجه کرد. شرکت شیائومی از طراحی ناچ قطره آب در گوشی می سی سی ۹ پرو استفاده کرده که محل قرارگیری سنسور سلفی است، همچنین می‌توانیم به حاشیه‌های بسیار کم آن هم اشاره کنیم؛ اینطور که پیداست، گوشی جدید شیائومی دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۷٫۸ درصد بوده که همین موضوع را می‌توان به عنوان نشان‌دهنده ظاهر جذاب گوشی عنوان کرد.

گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو

بر اساس اطلاعات موجود، وزن شیائومی می CC9 پرو در حدود ۲۰۸ گرم بوده و با این که نسبت به سایر گوشی های هوشمند، اندکی بالا به نظر می‌رسد، اما به دلیل سخت افزار قدرتمندی که دارد، این وزن قابل درک بوده و می‌توان آن را به عنوان یکی از دلایل برتری گوشی جدید شیائومی هم به حساب آورد. گوشی Mi CC9 Pro مجهز به صفحه نمایش ۶٫۴۷ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد، همچنین از قابلیت‌هایی همانند HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. بد نیست بدانید این گوشی دارای قابلیت Always-On Display است.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، ما می‌توانیم کیفیت ساخت و طراحی صفحه نمایش گوشی شیائومی می سی سی ۹ پرو را با قاطعیت مورد تایید قرار دهیم. در صورتی که کیفیت نمایشگر و ظاهر دستگاه برایتان ارزش بالایی دارد، قطعا این گوشی را می‌توانیم به عنوان یکی از گوشی های برتر حال حاضر جهان به شما معرفی کنیم.

گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو

سیستم عامل را می‌توان به عنوان یکی دیگر از بخش‌های مهم گوشی هوشمند معرفی کرد که رابطه مستقیم با نیاز کاربران دارد. شرکت شیائومی از رابط کاربری جدید و جذاب MIUI 11 که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای است برای گوشی جدید می خود استفاده کرده است.

نکته: گوشی جدید شیائومی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و در مدل تک سیم تولید و عرضه نخواهد شد.

سخت افزار گوشی شیائومی می CC9 Pro

شیائومی Mi CC9 Pro مجهز به تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی (۸ نانومتر) بوده و می‌تواند سرعت و قدرت بسیار خوبی را در اختیار کاربران برای کارهای سنگین قرار دهد؛ توجه داشته باشید تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ جی را می‌توان به عنوان قدرتمندترین تراشه‌ای دانست که شرکت کوالکام پس از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس معرفی کرده است.

شرکت شیائومی برای محصول جدید خود از پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده کرده که در کنار تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۰ جی می‌تواند انواع بازی‌ها و فعالیت های سنگین کاربران که نیاز به قدرت و سرعت بالا دارد را پشتیبانی کند. گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای بازی باید بدانند شیائومی می CC9 Pro می‌تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. کسانی که تمایل به انجام بازی با سرعت بالا و بدون کوچک‌ترین کاهش جزئیات گرافیکی را دارند، باید گوشی جدید شیائومی را در لیست خرید خود قرار دهند.

گوشی جدید Mi CC9 Pro در سه مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی و رم عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۰۰ دلار
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۴۰ دلار
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (نسخه پیشرفته) با قیمت بیشتر از ۵۰۰ دلار

ما شاهد عرضه گوشی شیائومی می سی سی ۹ پرو در سه مدل متفاوت هستیم که در بهترین حالت در دسترس قرار خواهند گرفت. با این که می‌توان رم ۱۲ گیگابایت را به نوعی تشریفاتی عنوان کرد، اما در هر صورت خرید آن احساس بسیار خوبی را به کاربران خواهد بخشید.

نکته: رم های ۱۲ گیگابایت گوشی موبایل، بیشتر از آن که بخواهند کارایی داشته باشند، جنبه تشریفاتی و رقابتی دارند، بنابراین قبل از خرید گوشی تمام نیازهای خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین و کم هزینه‌ترین مدل Mi CC9 Pro را انتخاب کنید. پیشنهاد ما انتخاب مدل دوم (۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) است.

توجه داشته باشید که گوشی می سی سی ۹ پرو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و می‌توان این موضوع را به عنوان یکی از نقطه ضعف‌های گوشی جدید شیائومی به حساب آورد.

عملکرد دوربین شیائومی Mi CC9 Pro

گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو

گوشی هوشمند و قدرتمند شیائومی می سی سی ۹ پرو دارای دوربین پنج‌گانه بوده و این مسئله را می‌توان به عنوان مهم‌ترین بخش گوشی جدید شیائومی معرفی کرد. یکی از سنسورهای شیائومی می CC9 Pro که توانسته جذابیت دستگاه را بیش از حد افزایش دهد و باعث نمونه شدن آن شود را می‌توان سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ IsoCell Bright HMX با گشودگی دیافراگم F/1.7 دانست؛ این سنسور باعث شده تا Xiaomi Mi CC9 Pro را به عنوان نخستین گوشی مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل معرفی کنیم.

این کمپانی چینی در ساخت گوشی جدید خود توانست همکاری بسیار خوبی را با سامسونگ انجام دهد و به نظر می‌رسد سرانجام خوبی هم نصیب شیائومی خواهد شد.

یکی دیگر از سنسورهای دوربین Xiaomi Mi Note 10 را می‌توان سنسور ۵ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.0 دانست که زوم اپتیکال ۵x هم دارد. همچنین شاهد یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتوی دیگر با گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم که با زوم اپتیکال ۲x می‌تواند در ثبت تصاویر با جزئیات بالا موثر باشد. سنسور چهارم گوشی می سی سی ۹ پرو هم یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۱۷ درجه با گشودگی دیافراگم f/2.2 است و در نهایت شاهد یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 هستیم که در ثبت تصاویر از فاصله نزدیک، عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

شرکت شیائومی توانسته ۵ سنسور را در سمت چپ بخش عقب و به صورت عمودی جای دهد، به گونه‌ای که سه سنسور در ماژول و دو سنسور هم به صورت عمودی در خارج از ماژول قرار دارند؛ توجه داشته باشید که دو سنسور خارج از ماژول، سنسور اولترا واید و ماکرو هستند که در کنار هم می‌توانند تصاویری زیبا و با جزئیات بالا از فاصله ۱٫۵ سانتی‌متری ثبت کنند. بد نیست بدانید این دستگاه مجهز به ۴ فلاش ال ای دی بوده که در چینش‌های دوگانه و در سمت راست ماژول دوربین قرار گرفته‌اند.

برنامه دوربین شیائومی Mi CC9 Pro مجهز به قابلیت‌هایی همانند تشخیص صحنه، زیباسازی، حالت ماکرو، لایو فوکوس، حالت شبانه، اسلوموشن، پانوراما و HDR در کنار سایر قابلیت‌های مهم و کاربردی است، همچنین کیفیت فیلمبرداری آن هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و می‌تواند فایل های ویدیویی اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه را ضبط کند.

علاقه‌مندان به دوربین سلفی می‌توانند از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کنند، همچنین شاهد پشتیبانی سنسور سلفی شیائومی می سی سی ۹ پرو از قابلیت HDR هم هستیم.

نمونه تصاویر ثبت شده با گوشی جدید شیائومی:

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی هوشمند شیائومی می سی سی ۹ پرو مجهز به یک باتری ۵۲۷۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات هم پشتیبانی می‌کند؛ در حقیقت شما می‌توانید ظرف مدت زمان ۶۵ دقیقه باتری را شارژ کنید که شگفت‌انگیز بوده و در وقت شما هم صرفه‌جویی خواهد شد.

گوشی شیائومی می CC9 پرو در زمینه امنیت مجهز به حسگر اپتیکال اثر انگشت درون صفحه نمایش بوده که می‌تواند اثر انگشت کاربر را به سرعت تشخیص دهد. همچنین قابلیت Face Unlock هم دارد که ما استفاده از آن را در هیچ کدام از گوشی های هوشمند تا پیشرفت قابل توجه فناوری تشخیص چهره، پیشنهاد نمی‌کنیم.

سایر ویژگی‌های گوشی شیائومی می سی سی ۹ پرو عبارتند از:

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • فعال کردن قابلیت حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • نسخه پنجم بلوتوث
  • وای فای
  • NFC
  • مادون قرمز
  • رادیو
  • شتاب سنج
  • قطب نما
  • سنسور مجاورت

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی جدید شیائومی در رنگ‌های سبز (Aurora Green)، سفید (Glacier White) و مشکی (MidNight Black) عرضه خواهد شد.

گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو

در مجموع می‌توان گوشی هوشمند شیائومی می سی سی ۹ پرو را به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی های هوشمند حال حاضر جهان عنوان کرد که در آینده نزدیک هم عرضه خواهد شد.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره گوشی جدید شیائومی در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

فایل ویدیویی شیائومی می سی سی ۹ پرو


برچسب ها

گوشی جدید شیائومی

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود