نقد و بررسی گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت (Galaxy Note 10 Lite)

0 390

گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت (Galaxy Note 10 Lite) معرفی شد. ما قصد داریم مشخصات فنی گوشی گلکسی Note 10 Lite را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شرکت سامسونگ در CES 2020 فعالیت قابل قبولی داشت و در کنار معرفی گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت، شاهد معرفی گلکسی نوت ۱۰ لایت هم بودیم که بدون تردید می‌توان آن را یک دستگاه قدرتمند با ظاهری جذاب معرفی کرد. غول تکنولوژی کره جنوبی قصد دارد موفقیت‌های به دست آمده خود از سری گوشی های گلکسی نوت ۱۰ را ادامه دهد و هم اکنون مدل ارزان قیمت نوت ۱۰ را معرفی کرده است. ما در این مقاله قصد داریم گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت (Galaxy Note 10 Lite) را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

گلکسی نوت ۱۰ لایت – Galaxy Note 10 Lite

گوشی جدید سامسونگ دارای طراحی و ساخت خوبی بوده و آینده درخشانی خواهد داشت. کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف از تمایل خرید آن صحبت کرده‌اند و هم اکنون در ابتدای کار می‌توان نوید آینده‌ای درخشان برای گوشی ارزان قیمت نوت ۱۰ لایت ارائه داد.

طراحی گوشی ارزان قیمت اس ۱۰ لایت را می‌توان مشابه مدل نوت ۱۰ لایت دانست، اما در هر صورت دو مدل جداگانه هستند و هر کدام قابلیت‌های خاصی را هم ارائه می‌کنند.

گوشی گلکسی نوت 10 لایت گوشی گلکسی نوت 10 لایت

گوشی جدید سامسونگ در دو مدل تک سیم و دو سیم عرضه شده و کاربران می‌توانند مطابق با نیازشان، اقدام به خرید نمایند. جنس بدنه نوت ۱۰ لایت خاص بوده و هنگامی که آن را در دست بگیرید، احساس بسیار خوبی خواهید داشت. در حقیقت این گوشی خاص بوده و می‌تواند نظر کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت با ۱۹۹ گرم وزن، دارای نمایشگر باکیفیت و قدرتمندی بوده که با سایز ۶٫۷ اینچ و وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل به همراه نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰، قطعا برای رقیبان خود خط و نشان کشیده است. توجه داشته باشید که نباید از نسبت نمایشگر به بدنه ۸۶٫۸ درصد آن هم گذشت که یک مهر تایید روی حاشیه کم دستگاه است.

یکی از قابلیت‌های مهم و ویژه گوشی جدید سامسونگ را می‌توان نمایشگر همیشه روشن (Always-On) دانست که البته باعث مصرف زیاد باتری خواهد شد. همچنین از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی هوشمند گلکسی Note 10 Lite دارای رابط کاربری One UI 2.0 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است. سیستم عامل جدید اندروید دارای قابلیت‌هایی بوده که بدون تردید می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند.

مشخصات سخت افزاری Galaxy Note 10 Lite

گوشی گلکسی نوت 10 لایت گوشی گلکسی نوت 10 لایت

تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۹۸۱۰  (تراشه ۱۰ نانومتر) به خوبی می‌تواند از عهده کارهای سنگین و سخت برآید، اما نباید در این مسیر از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 هم غافل شد که وظیفه خود را در نمایش نهایت جزئیات گرافیکی به خوبی انجام می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید را می‌توان تولید گرما در اثر کار سنگین تراشه‌ها دانست، اما به نظر می‌رسد  این دستگاه می‌تواند دوام خوبی از خود نشان دهد و گرما را تخلیه نماید.

گوشی جدید سامسونگ در دو مدل و بر اساس تفاوت در میزان حافظه رم تولید شده است:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

گوشی جدید گلکسی Note 10 Lite دارای خشاب کارت حافظه جانبی بوده و می‌توان از طریق حافظه میکرو اس دی، فضای ذخیره سازی را ۱ ترابایت دیگر هم افزایش داد.

آیا دوربین گلکسی نوت ۱۰ لایت حرفی برای گفتن دارد؟

گوشی گلکسی نوت 10 لایت گوشی گلکسی نوت 10 لایت

گوشی Galaxy Note 10 Lite مجهز به دوربین سه‌گانه بوده که در یک ماژول جدید به همراه فلاش ال ای دی قرار گرفته است. ما شاهد سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، اولترا واید و تله فوتو هستیم که به ترتیب دارای گشودگی دیافراگم f/1.7 و f/2.2 و همچنین f/2.4 هستند.

یک حفره روی نمایشگر گوشی و در مرکز قسمت بالا وجود دارد که محل قرارگیری سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسل است. دوربین گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌تواند در زمینه ثبت تصاویر باکیفیت لایو فوکوس، پانوراما و ضبط فیلم باکیفیت و اسلوموشن عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

لازم به ذکر است امکان ثبت تصاویر باکیفیت و واضح در محیط تاریک و شب به دلیل داشتن قابلیت Night Mode هم امکان پذیر است. در حالت کلی می‌توان گفت دوربین‌های گلکسی نوت ۱۰ لایت توانایی جلب رضایت مخاطبین را دارند، علی‌الخصوص وجود سنسور تله فوتو که به تنهایی یک ویژگی فوق‌العاده به حساب می‌آید.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی گلکسی نوت 10 لایت گوشی گلکسی نوت 10 لایت

گوشی هوشمند گلکسی نوت ۱۰ لایت قدرت خود را از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که قابل قبول به نظر می‌رسد و می‌تواند پاسخگوی نیاز نمایشگر همیشه روشن آن باشد. گوشی هوشمند جدید سامسونگ از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید ظرف مدت زمان کوتاهی، شارژ باتری را از صفر به ۱۰۰ برسانید.

شرکت سامسونگ در زمینه امنیت هم از حسگر اثر انگشت اپتیکال با سرعت تشخیص بالا درون نمایشگر استفاده کرده است. لازم به ذکر است با ورود به تنظیمات می‌توانید همانند سایر دستگاه‌های سامسونگ، چند لمس را تعریف کنید تا بدین ترتیب، مشکلی برای ورود چند کاربر به یک دستگاه هم بر طرف شود.

ویژگی‌های گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت :

  • نسخه ۵ بلوتوث
  • وای فای
  • GPS
  • Samsung DEX
  • ANT+
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • NFC

شرکت سامسونگ جدیدترین گوشی هوشمند خود را در سه رنگ متفاوت مشکی (Aura Black)، قرمز (Aura Red) و Aura Glow تولید کرده است و با قیمت تقریبی ۶۷۱ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. بد نیست بدانید قلم اس پن موجود با گوشی هم عملکرد بسیار قابل قبولی دارد و می‌توانید از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره گلکسی نوت ۱۰ لایت را در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها

گوشی جدید سامسونگ

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود