نقد و بررسی لپ تاپ Dell XPS 13 2020 ؛ با حاشیه نمایشگر خداحافظی کنید!

0 283

لپ تاپ Dell XPS 13 2020 در CES 2020 معرفی شد. بر اساس اطلاعات موجود، لپ تاپ جدید Dell امکانات بالایی دارد و ما قصد داریم آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

هر سال شاهد معرفی یک مدل جدید از سری لپ تاپ های Dell XPS 13 هستیم و اینطور که پیداست، سال ۲۰۲۰ میلادی هم از این قاعده مستثنی نبوده و هم اکنون شاهد معرفی لپ تاپ Dell XPS 13 2020 در مراسم CES 2020 هستیم. بدون تردید می‌توان گفت لپ تاپ جدید شرکت Dell سبک بوده و ظرافت بسیار زیاد آن، خیره‌کننده است. ما در این مقاله با نقد و بررسی لپ تاپ Dell XPS 13 2020 همراه شما خواهیم بود.

طراحی لپ تاپ Dell XPS 13 2020

لپ تاپ Dell XPS 13 2020 را بدون تردید می‌توان یک اولترا بوک جذاب توصیف کرد که می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. نازک و سبک بودن لپ تاپ جدید Dell را نمی‌توان یک مسئله شگفت‌انگیز دانست، بلکه کاملا عادی است. بر اساس اطلاعات موجود، لپ تاپ جدید Dell XPS 13 2020 فقط ۱۴٫۰۸ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم ۱٫۲۷ کیلوگرم بوده که نگه داشتن و حمل آن را بسیار راحت می‌کند.

لپ تاپ Dell XPS 13 2020 لپ تاپ Dell XPS 13 2020

بدنه این لپ تاپ از آلومینیوم CNC بوده که با فیبر کربن برای بخش صفحه کلید، ساخته شده است. در حقیقت صفحه کلید این لپ تاپ می‌تواند برای ساعت‌ها تایپ کردن مناسب باشد، بدون آن که کاربران حتی لحظه‌ای احساس خسته شدن کنند. همواره شرکت دل توانسته صفحه کلیدهای بسیار خوبی برای لپ تاپ های خود طراحی و تولید کند.

لپ تاپ Dell XPS 13 2020 لپ تاپ Dell XPS 13 2020

یک پیروزی دیگر شرکت Dell در ابتدای سال ۲۰۲۰ را می‌توان نمایشگر ۱۳٫۳ اینچ با وضوح ۲۴۰۰×۳۸۲۰ پیکسل و پشتیبانی از لمس به همراه ویژگی Dolby Vision دانست که حاشیه بسیار کمی دارد و نسبت به مدل‌های قبل، زیباتر هم شده است. اینطور که پیداست، نمایشگر این لپ تاپ مجهز به محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس ۴ می‌باشد و می‌تواند از نمایشگر در برابر حوادث احتمالی، محافظت به عمل آورد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، این نمایشگر می‌تواند محتوای ۴k را نمایش دهد. بد نیست بدانید اسپیکرها به دلایل مختلف، هنوز در قسمت پایین لپ تاپ قرار دارند، ولی می‌توان حدس زد که شرکت Dell تصمیم جدی دارد تا صفحه کلید در قسمت بالا قرار داشته باشد.

لپ تاپ Dell XPS 13 2020 لپ تاپ Dell XPS 13 2020

این لپ تاپ دارای دو درگاه Thunderbolt 3، یک میکرو اس دی و یک پورت جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید از پورت‌های این لپ تاپ برای انجام کارهای خود استفاده کنید، بدون آن که نیازمند استفاده از لوازم جانبی و انواع تبدیل‌ها باشید.

عملکرد لپ تاپ Dell XPS 13 2020

بر اساس اطلاعات موجود، مدل پایه این دستگاه مجهز به پردازنده نسل دهم Core-i3 بوده و در کنار ۴ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بد نیست بدانید ایده‌آل‌ترین میزان حافظه رم برای نصب ویندوز ۱۰ معادل ۸ گیگابایت بوده که شرکت Dell از حافظه رم ۴ گیگابایت استفاده کرده است. شاید بتوان گفت شرکت Dell به جای لپ تاپ از XPS Chromebook خود رونمایی کرده است.

لپ تاپ Dell XPS 13 2020 لپ تاپ Dell XPS 13 2020

توجه داشته باشید یک مدل پیشرفته هم وجود دارد که دارای پردازنده نسل دهم Core-i7 بوده و در کنار ۳۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی SSD را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنوز قیمت این مدل در دسترس قرار ندارد، اما قطعا با چنین مشخصاتی نباید انتظار قیمت پایینی داشته باشید. البته نباید مدل میانی دستگاه که مجهز به پردازنده core-i5 می‌باشد را هم فراموش کنید. بد نیست بدانید این دستگاه دارای سیستم خنک‌کننده جدیدی بوده که شامل دو فن، محفظه باریک تبخیر و روکش حرارتی Gore می‌باشد و می‌تواند پایداری عملکرد دستگاه را در پردازش‌های سنگین تضمین کند.

قدرت باتری و قیمت

شرکت Dell مدعی است که این لپ تاپ زیبا و قدرتمند می‌تواند تا ۱۹ ساعت ماندگاری باتری داشته باشد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که این ادعا باید مورد آزمایش قرار گیرد، اما در هر صورت اختلاف زیادی با نتایج آزمایش‌هایی که در آینده انجام خواهند شد، نخواهد داشت.

این لپ تاپ از تاریخ ۷ ژانویه وارد بازار خواهد شد و با قیمت ۹۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت؛ البته توجه داشته باشید که این قیمت برای مدل پایه بوده و همین مسئله باعث شد انتقادات بسیار زیادی متوجه شرکت Dell شود، زیرا با قیمت‌های بسیار کمتر از ۹۹۹ دلار می‌توان لپ‌تاپ‌هایی قدرتمندتر با حافظه رم بیشتر خریداری کرد.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره لپ تاپ جدید شرکت Dell در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها

ces 2020

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود