بررسی گوشی ویوو نکس ۳ (Vivo NEX 3) ؛ ویوو شاهکار جدید خود را معرفی کرد

0 259

شرکت ویوو از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام ویوو نکس ۳ مدل ۵G رونمایی کرد و ما هم اکنون قصد داریم شما را با مشخصات Vivo NEX 3، آشنا کنیم.

گوشی هوشمند جدید ویوو با مشخصات بسیار قابل توجه معرفی شد. هر چه به اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد معرفی گوشی های جدیدی هستیم که قدرت خود را به رخ یکدیگر می‌کشند. ما در این بخش به بررسی مشخصات ، ویژگی و قابلیت‌های ویوو نکس ۳ (Vivo NEX 3) خواهیم پرداخت که از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند.

ویوو نکس ۳ – Vivo NEX 3

بررسی گوشی ویوو نکس 3 بررسی گوشی ویوو نکس 3

گوشی جدید شرکت ویوو دارای ظاهری بسیار جذاب و خیره‌کننده است. این گوشی در دو رنگ مختلف Liquid Tainhe و Deep Air Streamer عرضه خواهد شد که جذابیت گوشی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اکثر شرکت‌های چینی، علی‌الخصوص ویوو به مسئله زیبایی گوشی اهمیت زیادی می‌دهند و این موضوع توانسته زمینه پیشرفت آن‌ها را فراهم کند. ما در بخش عقب و جلوی این اسمارت فون شاهد شیشه هستیم، همچنین این گوشی دارای فرم آلومینیومی‌ست و ما شاهد گوشی های هوشمند زیادی هستیم که طراحی و تولیدی مشابه دارند. گوشی جدید ویوو از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

بررسی گوشی ویوو نکس 3 بررسی گوشی ویوو نکس 3

گوشی هوشمند ویوو نکس ۳ دارای صفحه نمایش ۶٫۸۹ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۲۵۶ پیکسل و نسبت نمایشگر به بدنه ۹۳٫۶ درصد است؛ در حقیقت بخش عمده‌ای از دستگاه و بدنه آن را صفحه نمایش با زاویه ۹۰ پوشش داده که سبب شده تا کوچک‌ترین حاشیه‌ای در این گوشی وجود نداشته باشد. بد نیست بدانید که شاهد پشتیبانی نمایشگر ویوو نکس ۳ از HDR10 هستیم، همچنین وزن دستگاه هم در حدود ۲۱۹ گرم بوده که نسبتا زیاد به نظر می‌رسد. در حقیقت سایز ۶٫۸۹ اینچ ویوو نکس ۳ از گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس (۶٫۸ اینچ) هم بالاتر است و گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به گوشی های هوشمند به حساب می‌آید. در زمینه رابط کاربری هم شاهد به کارگیری FunTouch 9.1 هستیم که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای می‌باشد. این گوشی با چنین مشخصات قابل توجهی قطعا در آینده‌ای نزدیک فایل آپدیت و نصب اندروید ۱۰ را دریافت خواهد کرد.

آیا ویوو نکس ۳ دارای سخت افزار قدرتمندی است؟

بررسی گوشی ویوو نکس 3 بررسی گوشی ویوو نکس 3

سخت افزار می‌تواند نقش کلیدی در فروش و موفقیت گوشی هوشمند داشته باشد و انتظار نمی‌رفت که غیر از این را در گوشی Vivo NEX 3 شاهد باشیم. اینطور که پیداست، گوشی جدید ویوو دارای تراشه ۷ نانومتری هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس می‌باشد. همچنین در زمینه اجرای بازی های قدرتمند هم به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 640، توانایی بالایی دارد و با قاطعیت می‌توان گفت که کلیه بازی های اندروید را می‌توانید با کیفیت بالا تجربه کنید.

یکی از معایب گوشی جدید ویوو که البته به واسطه داشتن کارت حافظه داخلی قابل قبول، نگران‌کننده هم به نظر نمی‌رسد را می‌توان مجهز نبودن به خشاب کارت حافظه جانبی دانست. شما می‌توانید گوشی جدید ویوو را در دو مدل مختلف زیر خریداری نمایید:

  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

اینطور که پیداست، مدل ۱۲ گیگابایت رم را می‌توان به عنوان گل سرسبد این گوشی هوشمند به حساب آورد. با این که تقریبا چنین رم‌های بالایی جنبه تبلیغاتی دارند، اما خب عملکرد بالایی را ارائه می‌دهند. همچنین حافظه‌های داخلی ویوو نکس ۳ از UFS 3.0 می‌باشد.

آیا دوربین گوشی Vivo NEX 3 عملکرد خوبی دارد؟

بررسی گوشی ویوو نکس 3 بررسی گوشی ویوو نکس 3

گوشی هوشمند ویوو نکس ۳ مهم‌ترین ویژگی این دستگاه را در زمینه دوربین در نظر گرفته است. این گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۱۳ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.5 و سنسور ۱۳ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد که در یک ماژول دایره شکل و در وسط دستگاه قرار دارد. همچنین یک فلاش ال ای دی هم در زیر آن قرار گرفته که باعث افزایش جذابیت بخش عقب شده است. بد نیست بدانید که دوربین های عقب از HDR و قابلیت پانوراما هم پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که فیلمبرداری ویوو نکس ۳ هم دارای قابلیت‌های زیادی همانند فیلمبرداری آهسته می‌باشد که می‌تواند فایل های ویدیویی جذاب و باکیفیتی را تحویلتان دهد.

بررسی گوشی ویوو نکس 3 بررسی گوشی ویوو نکس 3

شرکت ویوو سعی کرد تا ابتکار جدیدی را در بخش سلفی به خرج دهد و به جای طراحی ناچ یا قطره آب، به سراغ یک دوربین سلفی پاپ آپ رفت که یک سنسور سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1 را در کنار فلاش ال ای دی، در خود جای داده است. همچنین از HDR و پانوراما هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. در ادامه نمونه تصاویر ثبت‌شده از گوشی ویوو نکس ۳ را مشاهده می‌کنید:

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی جدید ویوو قدرت خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری دریافت می‌کند که از فناوری شارژ سریع ۴۴ وات هم پشتیبانی به عمل می‌آورد؛ این شگفت‌انگیز است، زیرا در کنار نسل جدید تراشه کوالکام می‌تواند قدرتی وصف‌نشدنی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین مجهز به سنسور اپتیکال اثر انگشت درون صفحه نمایش با سرعت عملکردی بالا می‌باشد.

ویوو نکس 3 ویوو نکس 3

سایر ویژگی‌های گوشی Vivo NEX 3 را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • نسخه ۵ بلوتوث
  • وای فای
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • پشتیبانی از OTG

مزایای ویوو نکس ۳:

  • صفحه نمایش بزرگ
  • قدرت سخت افزاری بالا
  • کیفیت دوربین بالا
  • حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش اپتیکال
  • باتری قدرتمند
  • قیمت مناسب

معایب ویوو نکس ۳:

  • نداشتن کارت حافظه جانبی
  • پشتیبانی نکردن از NFC
  • سنسور سلفی نسبتا ضعیف در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند
  • USB 2.0

دوستان عزیز، با این که گوشی های آیفون ۱۱ و گلکسی نوت ۱۰ و ۱۰ پلاس معرفی شدند و با قیمت‌های بسیار بالا در حال فروش هستند، اما نمی‌توان از گوشی جدید ویوو با این تعداد از ویژگی‌های جذاب و قیمت مناسب ۸۰۶ دلار هم به آسانی گذشت.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره گوشی ویوو نکس ۳ را در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

فایل ویدیویی Vivo NEX 3

برچسب ها

گوشی جدید ویوو

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود