رژیم غذایی مناسب برای رشته پاورلیفتینگ

0 211

امروزه تب بدنسازی، داغ تر از هر تب دیگری در بین جوانان است. تمامی جوانان چه زن و چه مرد علاقمندند تا اندامی زیبا و بدنی روی فرم داشته باشند و در این راه از هیچ تلاشی چه صحیح و چه غلط فروگذار نمی کنند. پاورلیفتینگ از جمله محبوب ترین شاخه های بدنسازی است که در ادامه مطلب یکی از بهترین رژیم های غذایی را برای ورزشکاران و طرفداران این رشته ورزشی قرار خواهیم داد. با نصرینو همراه باشید.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید
کلیک کنید .

 

در ورزش بدنسازی یکی از اصلی ترین مقدمات رسیدن به اندام متناسب داشتن تغذیه مناسب است. عده ای برای جبران کمبود های غذایی خود اقدام به استفاده از مکمل های ورزشی و یا تزریق هورمون به بدن خود می کنند که ماه عسل این کار چیزی جز بیماری و به وجود آمدن اختلال در اعضای بدن نخواهد بود اما داشتن یک برنامه تغذیه ای مناسب و کامل در کنار برخی مکمل های مناسب می تواند تمام نیاز های بدن شما را برطرف کند.

پاورلیفتینگ چیست؟

پاورلیفتینگ یک ورزش قدرتی است و همه نکته این ورزش این است که شما به عنوان یک پاورلیفتر چقدر قوی و قدرتمند هستید . اصول این ورزش به طور باور نکردنی ساده است ؛ و لازمه آن یک بدنسازی هدفمند و حرفه ای است. در هر مسابقه پاورلیفتر (وزنه بردار) بر روی یک سکو می ایستد وسعی می کند سنگین ترین وزنه را بلند کند. و باید قادر باشد که آن را تکرار کند. داوران هم نظاره گر این هستند که قوانین و اصول به درستی در بلند کردن وزنه ها رعایت شود.

مکمل های سالم و مناسب

مکمل های حاوی پروتئین های با کیفیت و مرغوب امکان مصرف پروتئین کافی برای ورزشکارانی که برای ترمیم مصدومیت های و برای تشدید سنتز پروتئین در عضلات نیاز به حجم عظیمی از این درشت مغذی در رژیم روزانه غذایی خود دارند را فراهم می کند.

برای اینکه تبلیغ مستقیم برای کمپانی خاصی را نکرده باشیم از ذکر نام و مشخصات مکمل های مناسب خودداری می کنیم اما به این مهم نیز اشاره می کنیم که مکمل مناسب پروتئینی برای ورزشکاران رشته وزنه برداری قدرتی علاوه بر اصل بودن باید حاوی پروتئین با ارزش بیولوژیکی مناسب نیز باشد.

رژیم غذایی شماره یک

دستور اول مصرف رژیم غذایی مبتنی بر قند فراوان، چربی کم و پروتئین متوسط تا بالاست. در این دستور باید ۴۰ الی ۴۵ درصد از کالری مصرف روزانه را از قندها، ۴۰ الی ۴۵ درصد از کل کالری مصرفی را از پروتئین ها و ۱۰ الی ۲۰ درصد از کل کالری مصرفی روزانه را نیز باید از چربی ها گرفت.
این مقدار قند پیش بینی شده در رژیم روزانه غذایی موجب می شود تا انرژی کافی برای انجام تمرینات شدید را در بدن داشته و در نتیجه با پرداختن به تمرینات آنابولیسم واقعی را تجربه کنید.

این مقدار قند پیش بینی شده در رژیم روزانه غذایی موجب می شود تا انرژی کافی برای انجام تمرینات شدید را در بدن داشته و در نتیجه با پرداختن به تمرینات آنابولیسم واقعی را تجربه کنید.
با این دستور مصرف عضلات شما همواره از گلیکوژن انباشته بوده و شما هیچگاه با کمبود انرژی در عضلات خود مواجه نخواهید شد. در صورتی که از این دستور مصرف پیروی کرده و یا قصد به کار بستن آن را دارید به این مهم توجه داشته باشید که باید سهم عمده ای از قند مصرفی خود در طول روز را در وعده هایی که تا قبل از پرداختن به برنامه تمرینی مصرف می کنید دریافت کنید و همین طور هم در برنامه غذایی خاصی که بلافاصله پس از تمرین مصرف می کنید قند زیادی گنجانده و در وعده هایی که در هنگام شب و در نزدیکی زمان خواب خود مصرف می کنید قند کمتری مصرف کنید.

رژیم غذایی شماره دو

دستور دوم که کمتر نیز مورد مصرف بوده است مبتنی بر چربی بالا، قند کم و پروتئین کافی است به طوری که باید ۳۰ الی ۴۰ درصد از کل کالری مصرفی روزانه را از چربی ها، در حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد از کل کالری مصرفی در طول روز را از پروتئین ها و ۱۰ الی ۳۰ درصد از آن را نیز از قندها بگیرید.
متخصصین این دستور مصرف را برای کسانی که قصد کم کردن از چربی های زاید بدن خود را دارند توصیه می کنند! بسیاری از ورزشکاران رشته های قدرتی از ترکیبات شمیایی و از مکمل های مختلف برای تشدید فرایند چربی سوزی در دوران کات استفاده می کنند اما من به دلیل اینکه این دسته از ترکیبات منجر به تحلیل رفتن بافت های عضلانی شده و منجر به از دست رفتن آب بدن و همین طور هم منجر به از دست رفتن شادابی و طراوت عضلات می شوند استفاده از این ترکیبات را برای ورزشکاران توصیه نکرده و استفاده از مواد غذایی و رژیم های غذایی مناسب و همین طور هم استفاده از روش های طبیعی برای کم کردن از میزان چربی زاید موجود در بدن را پیشنهاد و توصیه می کنم.

بدون مکمل نتیجه ای نخواهید گرفت!

امروزه پیدا کردن کردن مکمل اصلی و مرغوب کار بسیار سخت و دشواری است. افراد زیادی تا کنون قربانی استفاده از مکمل های بی کیفیت ورزشی شده اند که این امر سبب بی اعتمادی مردم نسبت به ورزش بدنسازی و همچنین مکمل های تغذیه ای بدنسازی شده است؛ اما یکی از مهم ترین نکات برای پیشرفت در این رشته ورزشی استفاده از مکمل های تغذیه ای است.

  • مکمل های پروتئینی
  • گلوتامین
  • کراتین
  • گلوکزآمین و Chondroitin

اصلی ترین مکمل های تغذیه ای هستند که لازم است تا شما برای تقویت بدن خود و پیشرفت در این رشته ورزشی، یعنی پاور لیفتینگ مورد استفاده قرار دهید.


در این باره بیشتر بخوانید: نکاتی که در ورزش بدنسازی باید مد نظر داشته باشید


 

گردآوری و تدوین حسن جوانبخت

هرگونه استفاده با درج نام نصرینو مجاز است

منبع: دکتـــرســــلام

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود