8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه

0 3,753

اگر برای رفع آکنه بدنبال روش های طبیعی و خانگی هستید پیشنهاد می کنم در ادامه با معرفی 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه با نصرینو همراه باشید

استفاده از روغن گیاهی برای درمان جوش صورت و رفع آکنه بسیار محبوب بوده و اغلب موثرتر از توصیه های دارویی برای درمان جوش صورت و همچنین درمان آکنه است. اگر برای رفع آکنه بدنبال روش های طبیعی و خانگی هستید پیشنهاد می کنم در ادامه با معرفی 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه با ما همراه باشید.

روغن های گیاهی مفید برای درمان آکنه

بهترین روغن های گیاهی برای درمان آکنه عبارتند از:

1. روغن رزماری
رزمارینیک اسید موجود در روغن رزماری برای خاصیت ضد التهاب بودن ذاتی آن و افزایش سرعت فرایند بهبود، شناخته شده است. اگر بدنبال روشی برای درمان آکنه هستید، پنج قطره از آن را روی قطعه ای پنبه ریخته و سپس آن را به آرامی بر روی آکنه ها بمالید.

2. روغن دانه ی سرو
این روغن، ترکیبات متفاوت آنتی اکسیدان و ضد التهاب فراوانی داشته و تحقیقات نشان می دهند که روغن دانه ی سرو برای درمان آکنه بسیار مناسب است.

3. روغن درخت چای
روغن درخت چای متخصص درمان جوش و رفع آکنه است! این روغن یکی از صادرت های کشور استرالیا و حاوی برخی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در جهان بوده و احتمالاً به عنوان مشهور ترین روغن ضد جوش شناخته می شود. با ویژگی های آنتی باکتریال، ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب، حتی استفاده از چند قطره ی (رقیق) آن بر روی پوست، تاثیری شگفت انگیز از خود به جای خواهد گذاشت.

4. روغن پونه ی کوهی
روغن پونه ی کوهی، ضدعفونی کننده و آنتی باکتری بوده و با درمان عفونت ها، پوست را بهبود می دهد. هنگامی که سیستم ایمنی بدن التهاب را کاهش می دهد، لایه برداری و رفع انسداد منافذ پوست بسیار آسان تر است.

5. روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس برای افزایش سرعت بهبود پوست بسیار مشهور است؛ به خصوص پوستی که به دلیل خشکی، پوسته پوسته شده است. این نواحی پوست بیشتر مستعد آکنه هستند، اما استفاده ی مداوم از روغن اسطوخودوس به مدت یک الی دو هفته، بسیاری از این برآمدگی ها و التهاب ها را از بین می برد.

6. روغن بهار نارنج
ترکیبات فعال موجود در روغن بهار نارنج ، تولید چربی غدد چربی را تنظیم کرده و حتی بر تعدیل هورمون ها در بدن اثر دارد و آن را به راه حلی ایده آل برای درمان آکنه ی مزمن تبدیل می کند.

7. روغن میوه ی رز
روغن میوه ی رز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین بوده و به کاهش تورم و قرمزی آکنه و هم چنین زخم های ایجاد شده توسط آن کمک می کند و در نهایت پوست را بهتر نشان می دهد.

8. روغن مریم گلی
روغن مریم گلی، ذاتاً آنتی باکتری است می تواند به درمان آکنه کمک کتد. پس آغشته کردن پنبه به دو یا سه قطره از آن و استفاده بر روی آکنه ها، تاثیری شگفت انگیز ایجاد خواهد کرد. هنگامی که منافذ بسته می شوند، به محلی مناسب برای انباشته شدن باکتری ها و در نتیجه التهاب پوست تبدیل می شوند و روغن مریم گلی از این اتفاق جلوگیری می کند.

چرا از روغن گیاهی برای درمان آکنه استفاده کنیم؟
آکنه هنگامی اتفاق می افتد که غدد چربی، فولیکول های مو را در پوست به دام می اندازند که ممکن است منجر به التهاب، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید و برآمدگی های کوچکی شود که می توانند نواحی برآمده ی حساس، دردناک و قرمز پوست را تشکیل می دهند.

نه تنها آکنه ناخوشایند است، بلکه ممکن است سال ها ادامه داشته باشد؛ مخصوصا در دوران بلوغ که غده های چربی فعال تر از معمول هستند. گفته می شود که هر کسی ممکن است دچار آن شود، اما درمان هایی ساده و در عین حال موثر وجود دارند که این وضعیت ملتهب پوست را بهبود می بخشند.

با اینکه برای بهبود این التهاب ها، پمادها و داروهای شیمیایی بسیاری تجویز می شوند، اما این روش درمان آکنه، عوارض جانبی ناخواسته ای نیز دارند، درحالیکه به ندرت روغن های گیاهلی این عوارض را دارند. اگر به نوع خاصی از این روغن ها حساسیت ندارید، ترکیبات موثر و فعال، اسیدهای فرار و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن ها می توانند از التهاب پوست جلوگیری کرده، چربی بیش از حد پوست و غدد چربی را از بین برده، التیام پوست را تسریع بخشیده و سلامت پوست را بهبود بخشد.

چگونه از این روغن ها برای رفع آکنه استفاده کنیم؟
با اینکه هر کدام از این روغن ها متفاوت هستند، اما قواعدی کلی برای استفاده از آن ها وجود دارد. با توجه به شرایط و علائمی که دارید، از روغن های مختلفی استفاده خواهید کرد؛ برای مثال، برخی از این روغن ها برای آبرسانی پوست هستند، در حالیکه برخی دیگر، عفونت ها را کاهش داده و از انسداد منافذ جلوگیری می کنند.

برای شروع، ابتدا صورت را با آب گرم شسته و آن را خشک کنید.
پیش از استفاده از این روغن ها، تا حد امکان، چربی و رطوبت را از پوست صورت بزدایید.
برای نواحی خاص، دو تا سه قطره از روغن را به انگشت زده و به آرامی روی التهاب ها بمالید.
می توانید این روغن ها را با روغن های گیاهی یا ماسک های صورت نیز مخلوط کنید.

عوارض جانبی استفاده از روغن های گیاهی برای رفع آکنه
با وجود فواید زیاد این روغن ها برای رفع آکنه، عوارضی نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ مانند حساسیت و ناسازگاری با دیگر داروها.

حساسیت
اگر به گیاهی که روغن گیاهی از آن گرفته شده است حساسیت دارید، انتظار می رود که التهاب موضعی مانند جوش، ورم و قرمزی بیشتری پدید آید.

ناسازگاری با داروها
اگر برای درمان آکنه یا به دلیل دیگری، دارو مصرف می کنید، پیش از استفاده از این روغن های گیاهی بر روی پوست صورت، با پزشکتان مشورت کنید. این روغن ها، به خصوص برای درمان آکنه به ندرت استفاده می شوند؛ اگر این روغن ها را می خورید، خطر ناسازگاری با داروها بیشتر خواهد بود.

منبع:زوم لایف

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود