درمان گیاهی تپش قلب با راهکارهای فوق العاده اثر بخش در منزل

0 108

تپش قلب ممکن است به دلایل مختلفی همچون قند خون پایین، آنمی، کمبود آب بدن، تغییرات هورمونی(بارداری، قاعدگی و یائسگی)، مصرف مواد غذایی کافئین دار، مصرف مواد مخدر، انجام ورزش های سنگین، مصرف برخی داروها، ترس، اضطراب، استرس، سرماخوردگی، سرفه کردن، مصرف برخی مکمل های رژیمی، پرکاری تیروئید و ابتلا به برخی بیماری های قلبی به وجود آید. برای درمان خانگی تپش قلب می توانید، با این نوشتار از نصرینو همراه شوید.

درمان خانگی تپش قلب با گیاهان دارویی

روش های درمان گیاهی تپش قلب

بهترین راه تشخیص علت تپش قلب، مراجعه به پزشک می باشد. اما پس از مشخص شدن علت، می توان بعد از مشورت با پزشک در جهت درمان آن با گیاهان دارویی اقدام کرد.

یکی از خواص استطوخودوس حس آرام بخش بودن آن و تاثیر بر سیستم دستگاه عصبی است، که باعث کاهش میزان استرس و اضطراب نیز می گردد. درنتیجه برای تنظیم فشار خون و ضربان قلب نیز بسیار مفید می باشد. روغن استطوخودوس نیز دارای همین فواید می باشد. پس بهتر است در هنگام استحمام کردن چند قطره از آن را داخل وان پر از آب بریزید و درون آن قرار بگیرید.

درمان گیاهی تپش قلب

خواص سیر بسیار زیاد می باشد، یکی از خواص آن، کاهش کلسترول و فشار خون می باشد. همچنین باعث باز شدن رگ های بسته شده می شود و به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند. بنابراین یکی دیگر از درمان گیاهی تپش قلب استفاده از سیر می باشد. برای این کار باید روزانه ۱ حبه سیر را با روغن زیتون به میزان ۱ قاشق و مقدار کمی نمک ترکیب نمایید و میل کنید.

مصرف ملاس برای درمان آنمی(کم خونی) موثر است، که از دلایل ایجاد تپش قلب می باشد. برای این منظور باید سرکه ی سیب و ملاس از هرکدام یک قاشق چای خوری را داخل یک لیوان آب حل کنید و میل نماید. همچنین می توانید داخل یک لیوان آب مقداری ملاس به میزان یک قاشق غذاخوری بریزید و مخلوط نمایید و بنوشید.

درمان تپش قلب با مالس

روش دیگر برای درمان گیاهی تپش قلب استفاده از دارچین می باشد. که می توانید روزانه مقداری پودر دارچین را داخل چای بریزید و میل نمایید. همچنین مصرف ترکیب پودر دارچین با عسل هر کدام به میزان یک قاشق چای خوری در روز مفید می باشد.

ریشه این گیاه به دلیل داشتن خاصیت آرام بخشی برای برخورداری از خواب آرام و آرامش اعصاب مفید می باشد. زیرا گاهی اوقات علت تپش قلب به دلیل ناهماهنگی اعصاب مرتبط با قلب و مغز انسان می باشد. بنابراین مصرف دم کرده ریشه سنبل الطیب و مصرف کپسول یا تنتور سنبل الطیب برای درمان تپش قلب اثر بخش می باشد. برای تهیه چای ریشه سنبل الطیب باید مقداری از ریشه آن را داخل آب بریزد و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را بجوشانید و از صافی عبور دهید و میل نمایید.

درمان تپش قلب با ریشه سنبل الطیب

لازم به ذکر است، که غیر از درمان گیاهی تپش قلب می توان از روش های دیگری همچون نوشیدن آب سرد، نشستن و نفس عمیق کشیدن نیز می تواند، میزان تپش قلب را پایین بیاورد. همچنین برای پیش گیری از تپش قلب بهتر است، از خوردن مواد کافئین دار پرهیز نمایید و به انجام ورزش های منظم نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری روی بیاورید.

منبع : نصرینو

برچسب :

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود