راه های مقابله با گزیدگی کنه

0 145

با آمدن فصل گرما سر و کله انواع حشرات مانند پشه و کنه پیدا می شود. این حشرات که به شدت موجب آزار و اذیت انسانها هستند باعث شده اند که انسان به فکر راهکاری برای مقابله با گزیدگی کنه و امثال این حشرات بیفتد. با توجه به همین موضوع راه هایی برای مقابله با گزیدگی این حشرات پیشنهاد شده است که ما سعی داریم برای کمک به افرادی که دچار این معضل هستند مقاله ای به شرح زیر ارائه دهیم که مهمترین راه کارهای مقاله با گزیدگی کنه در آن ارائه شده است. در صورتی که شما نیز به دنبال یافتن چنین آموزش هایی هستید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

راه کاری برای جلوگیری از گزیدگی کنه

گزیدگی کنه

شما هم اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد دچار گزیدگی حشرات می شوید می توانید با خواندن این مطلب راه کاری مناسب برای درمان و جلوگیری از گزیدگی کنه پیدا کنید.

کاشت و نگه داری از انواع گیاهان

شما می توانید برای در امان ماندن از نیش انواع حشرات از گیاهانی مانند استوخدوس، نعناع، دارچین، اکلیل کوهی و بالنگ استفاده کنید. این گیاهان باعث عدم جذب انواع حشرات به مانند پشه می شوند. همچنین شما می توانید از گیاهی به نام سیر که بسیار نیز پرخاصیت است استفاده کنید. هر چند این گیاه دارای بوی بدی می باشد ولی آویزان کردن تعدادی از آن در محل زندگی باعث می شود که این حشرات خون آشام از تجمع در محل زندگی شما خودداری کنند. و شما با این کار از گزیدگی کنه و انواع پشه در امان خواهید ماند قبلا با روش های دفع پشه گلدان نیز آَشنا شده اید .

دوری از آب های راکد

گزش انواع حشرات

یکی از مهمترین محل هایی که باعث جمع شدن انواع حشرات از قبیل پشه و کنه می باشد حوض هایی است که آب های راکد در آن قرار می گیرند. بهترین راه برای جلوگیری از گزیدگی کنه و انواع پشه دوری از چنینی محل هایی می باشد.

استفاده از سوزاندن برخی گیاهان

برای در امان ماندن از نیش حشرات می توانید مقداری گیاه مریم گلی یا اکلیل کوهی را درون مقداری زغال ریخته و آنها را بسوزانید تا مانع جذب انواع حشرات شود.

استفاده از انواع روغنها

پشه گزیدگی

شما با تهیه روغن کرچک و همچنین عصاره اوکالیپتوس  و دارچین می توانید از شر گزیدگی کنه و حشرات گزنده در امان بمانید. به این صورت که مقداری از این روغنها را مخلوط کرده و به بدن بمالانید تا از شر گزیدگی این حشرات در امان بمانید.

در زمانی که حشرات فعالیت می کنند از بیرون رفتن خودداری کنید

بهترین زمان برای بودن انواع حشرات هنگام طلوع و غروب خورشید می باشد. شما می توانید برای در امان ماندن از نیش این حشرات دقایقی قبل و بعد از این زمان ها از خانه خارج نشوید.

عدم استفاده از لباس های تیره و استفاده از عطر

گزیدگی کنه

لباس های تیره برای جذب این حشرات مناسب ترند شما می توانید از لباس های روشن استفاده کنید تا از نیش این حشرات در امان بمانید. همچنین می توانید از عطر هایی با رایحه گل هایی که مانع جذب حشرات می شوند نیز استفاده کنید.

انواع اسپری و جلوگیری از گزیدگی کنه

شما می توانید از اسپری سرکه و سیب یا از اسپری سرکه سفید نیز برای دور کردن انواع حشرات از خود استفاده کنید.

منبع : نصرینو

برچسب :

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود