آشنایی با انواع قرص سرماخوردگی و ویژگی های هر کدام

0 5,199

در خصوص بیماری سرماخوردگی انواع مختلفی قرص وجود دارد که در ادامه مطلب قصد داریم شما را با انواع قرص سرماخوردگی و ویژگی های هر کدام آشنا کنیم.

بیشتر افراد با دچار شدن به بیماری سرماخوردگی به استفاده خود سرانه از قرص سرماخوردگی می پردازند، همانطور که می دانید در بازار انواع مختلفی از قرص های سرماخوردگی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خود را دارند که ما به معرفی رایج ترین های آن می پردازیم.

معمولا قرص های سرما خوردگی از تلفیق چند ماده موثر به وجود می آیند و با اسم های گوناگونی وارد بازار می شود مثلا هر قرص سرماخوردگی حاوی ترکیباتی اعم از: ضد درد، ضد احتقان، ضد سرفه، و آنتی هیستامین است.
باید گفت که بعد از قرص استامینوفن، قرص های سرما خوردگی بیشترین میزان استفاده را دارند، که این قرص ها با داشتن ترکیبات خاص در اختیار بیمار قرار داده می شود.

درملن سرما خوردگی با قرص سرما خوردگی

آشنایی با انواع قرص سرماخوردگی

۱.قرص آدولت کلد (adult cold)

این قرص از ترکیب فنیل آفرین، استامینوفن و کلرفنیرامین تشکیل شده است، از این قرص به عنوان درمان سرماخوردگی های ویروسی بزرگسالان استفاده می شود که علائمی همچون تب، گلو درد، و سرفه را کاهش می دهد. قرص آدولت کلد از دسته دارو های ضد تب، مسکن و ضد التهاب به شمار می آید.

توجه داشته باشید که این قرص باعث خواب آلودگی می شود به همین دلیل کار هایی که نیاز مند دقت و توجه است را به زمان دیگر موکول کنید. و همچنین کسانی که دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند باید با تجویز پزشک از قرص سرماخوردگی استفاده کنند زیرا این قرص قابلیت منقبض کننده و تنگ کننده عروق را دارد که این خوب بیماری قلبی را شدت می دهد.

مصرف این قرص برای بزرگسالان ۲ قرص به فاصله ۶ الی ۴ ساعت است. استفاده از این قرص برای کودکان هم هر ۴ ساعت ۱بار است، تداخل دارویی این قرص با دارو های ضد افسردگی و و کاهش فشار خون بیشتر است از این رو در مورد مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. از مهم ترین عوارض این دارو، سرگیجه، تحریک پذیری، بی اشتهایی، بی قراری، افزایش فشار خون است.

ویژگی های هر یک از قرص های سرما خوردگی

۲. قرص کلداستاپ (coldstop)

ترکیبات اصلی این قرص تشکیل شده از ۲۵ میلی‌گرم دیفن‌هیدرامین، ۳ میلی‌گرم پسودوافدرین، ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن است که اثرات ضد حساسیت، ضد آبریزش و مسکنی دارد که می تواند عوارض و علائم سرما خوردگی را کاهش دهد.

قبل ار استفاده از این قرص سرماخوردگی باید در صورت ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، اعتیاد به الکل، پرفشاری، زخم معده، التهاب معده، و پرکاری تیروئید پزشک خود را مطلع کنید.

میزان مصرف قرص کلداستاپ برای بزرگسالان در هر ۶ ساعت ۲ عدد قرص، استفاده از این قرص سرماخوردگی برای زنان باردار، شیرده، کودکان و افرادی با بیماری قلبی، و فشار خون توصیه نمی شود. عوارض این قرص شامل خشکی دهان، بی خوابی، گیجی، خواب آلودگی است.

آشنایی با رایج ترن قرص های سرما خوردگی

۳.قرص کلداکس (Coldax)

از این قرص در جهت کاهش علائم سرما خوردگی های معمولی، حساسیت ها، سینوزیت، خارش بینی، آبریزش بینی، عطسه استفاده می شود. استفاده از این قرص برای کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی شود. در صورت داشتن ناراحتی های معده قرص را همراه با غذا میل کنید. این قرص تشکیل شده از ۵ میلی‌گرم افرین هیدروکلراید، ۲۵ میلی‌گرم دیفن هیدرامین هیدروکلراید، ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن است.

قرص کلداکس دارای ۲ رنگ آبی و سفید می باشد که قرصی که به رنگ سفید است برای مصرف روز است و قرصی که آبی است برای مصرف است.

در صورت داشتن مشکلاتی نظیر تیرویید، مشکلات قلبی و عروقی، حملات قلبی، مشکلات کبدی، مشکلات کلیوی ناراحتی های معده، دیابت با پزشک خود مشورت کنید. عوارض این قرص اختلالات در خواب، یبوست، خشک شدن بینی، دهان می تواند باشد.

آشنایی با انواع مقرص سرما خوردگی

دارو های گیاهی

بیشتر افراد ترجیح می دهند تا سرما خوردگی های معمولی خود را به جای استفاده از دارو های شیمیایی از دارو های گیاهی و روش های طبیعی استفاده کنند، این راهکار های طبیعی شامل استفاده از انواع دم کرده گیاهان دارویی، میوه های مفید در جهت درمان سرما خوردگی، استفاده از عسل و آویشن، تهویه هوای مطبوع، خوردن مایعات گرم می توانند تا حدودی به درمان سرماخوردگی کمک کند.

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود