آشنایی با موارد مصرف قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول

0 3,864

موارد مصرف قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول

قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول برای درمان التهاب گوش، عفونت گوش و تورم استفاده می‌شود. به این بیماری مرتبط با گوش، اوتیت خارجی می‌گویند. فلومتازون موجب کاهش التهاب و کلیوکوینول عفونت را درمان می‌کند.

گوش از سه قسمت تشکیل شده است. گوش خارجی ، گوش میانی و گوش داخلی . گوش خارجی شامل مجرای گوش و لاله گوش است. حد فاصل گوش خارجی و گوش میانی پرده صماخ قرار دارد که با سه استخوانچه متصل به آن ، وظیفه انتقال ارتعاشات صوتی را از گوش خارجی به گوش داخلی بر عهده دارد.

گوش داخلی دارای اجزایی جهت شنوایی و حفظ تعادل می‌باشد. گوش عضو بسیار حساسی است و وارد شدن هر گونه جسم خارجی به آن منجر به عفونت و التهاب گوش خواهد شد.

اوتیت خارجی به بیماریهای التهابی لاله گوش و مجرای شنوایی ناشی از عفونتها یا التهاب (التهاب بافت) اطلاق می‌شود. اوتیت خارجی اغلب در تابستان و به صورت عفونت اولیه رخ می‌دهد.

گاهی در ارتباط با عفونتهای صورت و پوست سر ایجاد می‌شود. در مناطق معتدل باکتریها شایع‌ترین علت اوتیت خارجی هستند مانند پسودوموناس آئورژنوزا ، اشرشیاکلی و استافیلوکوک طلایی است.

قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول یکی از داروهای موجود برای درمان این مشکل است که با تجویز پزشک در اختیار شما قرار می گیرد.

موارد منع مصرف قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول

  • به تاریخ انقضای قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است، از آن مصرف نکنید.
  • هرگز قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
  • دارو را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک، مصرف نکنید.
  • تداخل دارویی این قطره گوش را چک کنید و حتماً به پزشکتان، اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.

قطره گوش

تداخلات دارویی قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

نکات مهم قبل از مصرف قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول

برخی از داروها برای افرادی با شرایط خاص مناسب نیست و بعضی داروها نیز درصورتی‌که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  • اگر باردارید یا شیر می‌دهید.
  • اگر پرده گوش سوراخ‌دار دارید.
  • اگر سابقه واکنش آلرژیک به دارو و یا قطره گوش دیگری دارید.

اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید. این داروها شامل تمامی داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویزشده است و چه بدون تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.

ریختن قطره گوش

عوارض جانبی احتمالی قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

در صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود:

  • سوزش خفیف ، سوزش و گزش
  • اگر علائمی در شما پدید آمد که احساس می‌کنید به‌واسطه مصرف قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول می‌باشد با پزشک خود صحبت کنید.

نحوه نگهداری قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول

  • تمامی داروها را دور از دسترس کودکان نگه‌ دارید.
  • دارو را در جای خنک، خشک و دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.
  • به‌ منظور جلوگیری از خطر عفونت، بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان، بطری قطره گوش فلومتازون و کلیوکوینول را دور بی اندازید و برای استفاده در زمان دیگری، آن را نگه ندارید.

 

منبع: دل.گرم

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود